کد خبر: 910642
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرحله جدید جنگ برای کنترل بندر استراتژیک الحدیده
انصار‌الله یمن هشدار داد كه در جنگ برای كنترل بندر استراتژیك الحدیده در سواحل دریای سرخ، این دریا را به «گورستان اشغالگران»‌سعودی و اماراتی بدل خواهد كرد و...

انصار‌الله یمن هشدار داد كه در جنگ برای كنترل بندر استراتژیك الحدیده در سواحل دریای سرخ، این دریا را به «گورستان اشغالگران»‌سعودی و اماراتی بدل خواهد كرد و به مقام‌های اماراتی هشدار داده كه ابوظبی و دبی را با موشك هدف قرار خواهد داد:«سرمایه‌گذاران این صحبت‌‌‌‌‌‌ها را جدی بگیرند.»
به گزارش جوان نیروهای سعودی و اماراتی عملیات گسترده‌ای را برای كنترل بندر استراتژیك الحدیده در ۲۲۶کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن در سواحل دریای سرخ شروع كرده‌اند؛ عملیاتی كه بر اساس گزارش روزنامه الاخبار، نیروی هوایی عربستان و امارات آن را پشتیبانی هوایی می‌كنند و امریكایی‌‌‌‌‌ها نیز كمك‌های اطلاعاتی و لجستیكی در اختیار نیروهای زمینی می‌گذارند. پس زمینه ذهنی ائتلاف تحت رهبری سعودی در این عملیات گسترده، مسدود كردن «تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون» ‌است. در صورت كنترل این بندر استرات‍ژیك، شاهرگ اقتصادی و حیاتی انصار‌الله به دست ائتلاف سعودی قرار خواهد گرفت و وضعیت اقتصاد دولت انصارالله مستقر در صنعا، بغرنج‌تر از گذشته خواهد شد. وزیر دفاع یمن، الحدیده را «شریان حیات مردم یمن‌» خوانده است. رسانه‌های عربی و غربی طی چند روز گذشته گزارش‌‌‌‌‌هایی درباره نزدیك شدن نیروهای اماراتی و عربستانی به این بندر منتشر كرده‌اند ولی انصار‌الله دیروز از شروع مرحله‌ای جدید از جنگ برای حفظ الحدیده خبر داد و گزارش‌های منتشر شده درباره پیروزی‌های نیروهای ائتلاف سعودی – اماراتی را «گمراه‌کننده‌» خواند و بزرگنمایی این پیروزی‌‌‌‌‌‌ها را‌«بوق‌های تبلیغاتی درباره پیروزی‌های توهمی و تخیلی‌» توصیف کرد:‌« درهای جهنم به روی اشغالگران باز خواهد شد.» به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، سرلشکر ستاد محمد ناصر العاطفی حفظ بندر الحدیده را برای انصار‌الله‌«یک گزینه استراتژیک» خوانده كه‌« هیچ گزیری از آن نیست.» هرچند به گفته او حفظ این بندر «قربانیان زیادی نیاز داشته باشد.» ‌العاطفی گفته كه ساحل التهامه و آب‌های دریای سرخ گورستان سعودی‌‌‌‌‌‌ها و مدفن طمع‌ورزی‌های آنان در ساحل غربی یمن خواهد شد و به اماراتی‌‌‌‌‌ها نیز هشدار داده است:‌ «ابوظبی از این پس امن نخواهد بود و در تیررس موشک‌های ارتش یمن قرار خواهد داشت.» ‌وزیر دفاع دولت انقلابی یمن كه در گفت‌وگو با خبرگزاری «‌سبأ‌» یمن سخن می‌گفت، از سرمایه‌گذاران در دوبی و ابوظبی خواست تا صحبت‌هایش را جدی بگیرند. «‌غالب لقمان‌» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز گفت که از امروز به بعد ابوظبی امن نخواهد بود و این شهر در تیررس موشک‌های یمن قرار خواهد داشت.
مرحله جدید جنگ نامتقارن
وزیر دفاع دولت انصار‌الله گفته كه نیروهای یمنی در جنگی كه برای كنترل بر استان الحدیده و بندر استراتژیك آن درگرفته، از‌« تاکتیک‌های نظامی منحصر به فردی‌» استفاده خواهند کرد و تا همین حالا هم با ایجاد رعب و وحشت در میان نیروهای متجاوز و مزدوران ضربات مهلکی به آنها وارد كرده‌اند:‌« ضربات آینده مهلک‌تر خواهد بود.‌» روزنامه الاخبار با اشاره به تغییر تاكتیك انصارالله در نبرد الحدیده نوشت:«نیروهای یمنی به سرعت در ساحل غربی از حالت جنگ کلاسیک به جنگ چریکی و استفاده از تاکتیک‌های خسته‌کننده و عوارض زمینی و دریایی علیه متجاوزان تغییر استراتژی داده‌اند و به جای سرازیر کردن نیرو‌‌‌‌‌ها در طول خط دفاعی، نیروهای یمنی به شکل گروه‌های کوچک درآمده‌اند و از اسلوب غافلگیری و «بزن دررویی» علیه نیروهای ائتلاف سعودی بهره می‌برند.» ‌الاخبار، «عوارض طبیعی‌» را یک امتیاز برای نبرد بر سر كنترل الحدیده خوانده است تا به نوشته این روزنامه «نیروهای یمنی هم بتوانند دفاع کنند و هم عملیات فرسایشی طولانی‌مدت علیه نیروهای متجاوز شکل دهند» به نوشته این روزنامه، خط ساحل غربی از منطقه «ذو باب‌» در استان تعز آغاز می‌شود و پس از عبور از باب‌المندب به سوی استان الحدیده پیش می‌آید و در شهرستان میدی در استان مرزی حجه پایان می‌یابد و پس از آن مناطق کوهستانی آغاز می‌شود که به تعبیر سید عبدالملک الحوثی، «عمق استراتژیک» محسوب می‌شود و در طول تاریخ هیچ ارتشی نتوانسته از آن عبور کند.
ضربات دردناك
منابع نزدیک به انصار‌الله تأیید كرده‌اند كه نیروهای ائتلاف سعودی –اماراتی طی هفته‌های اخیر توانسته‌اند تحت پوشش هوایی از جنوب استان الحدیده، در امتداد ساحل پیشروی‌‌‌‌‌‌هایی داشته باشند ولی آنها می‌گویند كه با ورود جنگ به مرحله جدید، توانسته‌اند شرایط را تغییر بدهند. یک منبع آگاه نظامی دیروز در گفت‌وگو با «المسیره»، گفت كه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی(انصار‌الله) توانسته‌اند گردان وابسته به ائتلاف سعودی موسوم به تیپ 5 را به طور كامل در جنوب شهرستان «التحیتا» در ساحل غربی، در استان الحدیده. منهدم كنند. منابع یمنی می‌گویند كه در انهدام این گردان، ۷۵ نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی و ۱۰ نفر دیگر اسیر شدند. ستاد تبلیغات جنگ یمن نیز دیروز تصاویری از فایز ناصر بن خلیف المطیری، یك نظامی عربستانی منتشر كرد که در یک عملیات ویژه در پایگاه حلَق در منطقه شجع در بخش نجران عربستان، به اسارت ارتش و نیروهای مردمی یمن در آمده است. «محمد علی الحوثی‌» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن طی پستی در توئیتر از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی در ساحل غربی و پیروزی‌های نیروهای انصارالله در غرب «حیس» و کنترل کامل تقاطع «العدین‌» خبر داد. ارتش وکمیته‌های مردمی یمن همچنین از انهدام یک تانک و خودروی نظامی سعودی در منطقه جیزان واقع در جنوب غربی عربستان خبر داد. انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات به شکست کشورش در جنگ ضد مردم یمن اذعان کرد و گفت: «امتحان یمن سخت بود و همچنان سخت است». قرقاش در گفت‌وگو با روسیا الیوم مدعی شد که دخالت امارات در یمن ضروری و در چارچوب جنگ (عاصفه الحزم) انجام شد زیرا کشورش هیچ‌گونه دخالت یا تمرکز ایرانی در این بخش از جزیره‌ عربی را نمی‌پذیرد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
مقاومت پیروزه،مرگ بر اسراییل،آمریکا،آل سعود وهابی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار