کد خبر: 910638
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رضا خوشتراش

در هيچ كجاي دنيا چنين اتفاقي را سراغ نداريم. يادم مي‌آيد دو سال پيش با مترجم رئيس‌جمهور هند كه صحبت مي‌كردم مي‌گفت نمونه اين اتفاق را در هيچ كجاي دنيا نديده است و از اهميت و جذابيت برنامه سخن به ميان آورد، هر چند اين نظر اكثر ميهمانان برنامه بود. ماه رمضان كه مي‌رسد ميهماني‌ها آغاز مي‌شود، ديدارها تازه مي‌شود و شگفتا كه هر سال پررونق‌تر و بااهميت‌تر مي‌شود. هر سال نيمه رمضان همزمان با ولادت كريم اهل بيت(ع) يك قرار عارفانه و عاشقانه اتفاق مي‌افتد و شاعران پروانه‌وار گرد شمع وجود مولايشان مي‌نشينند و دسترنج ذوق و نعمت خداداديشان را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه مي‌دهند؛ قراري كه هيچ نمونه‌اي در تاريخ ندارد، در نوع خود بي‌نظير و از منظر علمي نيز به بسياري از نشست‌هاي تخصصي پهلو مي‌زند؛ استاد مسلمي كه خوب مي‌شنود، دقيق و علمي نقد مي‌كند و دلسوزانه مسير را نشان مي‌دهد.
ناگفته پيداست كه وجود چنين جلسه‌اي چه پيامدهاي مثبت و ارزشمندي را به جامعه شعري كشور افزوده است كه هر سال تعداد قابل توجهي شعر ناب ارائه مي‎شود و شاعران جوان زيادي پا به عرصه رقابت شعري كشور مي‌گذارند و ذوق خود را در علمي‌ترين جلسه نقد شعر كشور به بوته‌ نقد و نظر مي‌كشند و همين مي‌شود كه شعر ناب متعهد و انقلابي امروز پيشرو شعر كشور است و رشدي محسوس و قابل تحسين داشته است و به فرموده مقام معظم رهبري نيز هيچ دوره‌اي نبوده كه تا اين اندازه رشد در ادبيات فارسي داشته باشيم كه در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون تجربه نموده‌ايم.
امسال نيز چون هر سال مشتاقانه اين جلسه را انتظار كشيدم تا موعد مقرر فرا رسيد و شب نيمه رمضان شاعران گرد هم جمع شدند و ناب‌ترين شعرشان را در محضر رهبر انقلاب قرائت نمودند.
در كنار اتفاق‌ها و رخدادهاي بي‌شمار خوبي كه به بركت اين جلسه افتاد، امسال نكته‌اي ذهنم را مشغول كرد و آن حضور شاعران بسيجي از سراسر كشور در اين جلسات بود.
شاعران بسيجي كه در قالب انجمن‌هاي شعر بسيج كشور سال‌هاست دعبل‌وار زندگي مي‌كنند و چراغ شعر متعهد و جوان را روشن نگه داشته‌اند، پس از سال‌ها تلاش جهادگرانه سعادت حضور در محفل شعر مقام معظم رهبري را پيدا كردند. هر چند امسال اولين سالي نبود كه شاعران بسيجي افتخار حضور در محفل شعر رهبري را پيدا مي‌كنند اما امسال رنگ و بوي ديگري داشت و آن حضور پيشكسوتان و جوانان شاعر بسيجي در اين جلسه بود؛ شاعراني كه از دورافتاده‌ترين شهرها و روستاها در قالب انجمن‌هاي شعر بسيج توانسته‌اند خود را در ميان دعوت‌شدگان و برگزيدگان و نخبگان شعر جوان كشور در محضر رهبر انقلاب ببينند. بي‌شك اين رخداد شروعي بر اتفاقي خوش يمن و مبارك است كه مي‌توان نتايجي ميمون و مبارك در سال‌هاي آتي در شعر جوان كشور انتظار کشید. حضور چشمگير شاعران بسيجي در محفلي نوراني و معنوي مي‌تواند نويدبخش نسلي متعهد و جهادگر باشد تا در عرصه ادبي بتوانند به ياري خدا پيشرو باشند و اثرگذار واقع شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار