کد خبر: 910562
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز با تأکید بر لزوم استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز گفت: تاکنون یک تصفیه‌خانه محلی در کرج راه‌اندازی شده و چند واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی و مکان‌یابی است.
فردین حکیمی با اشاره به محدودیت منابع آب در استان ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اهمیت فضای سبز، استفاده از پساب و بازچرخانی آب برای آبیاری فضای سبز مورد تأکید قرار می‌گیرد.
این مسئول تصریح کرد: وقتی که فاضلاب تصفیه شود می‌توان پساب تصفیه شده را به آب‌های سطحی اضافه کرد یا برای تقویت منابع زیرزمینی، به چاه‌های جذبی ریخت، اما یکی از مهم‌ترین استفاده‌های این آب در بخش کشاورزی و فضای سبز است.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از پساب در فضای سبز، بهتر می‌توان به توسعه فضای سبز پرداخت که این نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز با بیان اینکه استفاده از پساب در کشاورزی و فضای سبز، برداشت از منابع زیرزمینی را نیز کاهش می‌دهد افزود: در حال حاضر یک واحد تصفیه‌خانه محلی در کرج راه‌اندازی شده است.
وی اعلام کرد: چند واحد نیز در حال راه‌اندازی و چند واحد دیگر هم در حال مکان‌یابی برای احداث است که با نهایی شدن آن کمک زیادی به توسعه فضای سبز کرج، کاهش مصرف آب و همچنین کاهش آلودگی هوا خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار