کد خبر: 910504
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
آیت الله فاطمی‌نیا:
بعضی از گناهان مانع اجابت دعا می‌شود. اما نکته این است که به هر حال خیلی از گناهان را انجام داده‌ایم و در حال حاضر نمیتوانیم جبران کنیم!
به گزارش جوان آنلاین به نقل از کانال تلگرامی آیت الله فاطمی‌نیا(حفظه الله)، این عالم وارسته در خصوص استفاده حداکثری از شب‌های قدر می‌فرمایند:
شب قدر، ابتدا باید از گناهانمان استغفار کنیم و تصمیم بر جبران بگیریم. بعضی از گناهان مانع اجابت دعا می‌شود. اما نکته این است که به هر حال خیلی از گناهان را انجام داده‌ایم و در حال حاضر نمیتوانیم جبران کنیم!
مثل اینکه الان برویم در فلان شهرستان و دلی را که شکسته بودیم، بدست آوریم، یا بخواهیم دو سه سال نماز قضاء را به جا آوریم، یا بخواهیم حق الناس‌هایی که به گردن داریم جبران کنیم. این‌ها را که فی المجلس نمی‌توانیم انجام دهیم و جبران کنیم. پس چه باید کرد؟!
در این شرایط می‌گویم به خدا عرض کنید «خدایا من با تو عهد می‌بندم که از این مجلس که بیرون رفتم در اولین فرصت ممکن این قدم‌ها را بردارم و جبران گذشته کنم و تو هم به لطف و کرم بی‌انتهایت لطفی کن تا این گناهان مانع اجابت دعای من نشود.»
یقین بدانید این کار موثر است، خدا از دل‌ها آگاه است، خدا کریم‌تر از آن است که بخواهد اینجا با من تسویه حساب کند! وقتی می‌بیند بنده‌اش واقعا پشیمان است و الان دستش به جایی نمی‌رسد، حتما مهلت جبران می‌دهد. اصلا اگر همچون حالی داشته باشد و با تمام وجود از گذشته‌اش ناراحت باشد، قطعا خداوند کریم او را می‌بخشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر