کد خبر: 910249
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
توسط پژوهشگران دانشگاهی صورت گرفت
محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی نرم‌افزاری شدند که می‌تواند با اندازه‌گیری سیگنال‌های مغزی مواردی همچون سطح هوشیاری و استرس را مدیریت کند.
محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی نرم‌افزاری شدند که می‌تواند با اندازه‌گیری سیگنال‌های مغزی مواردی همچون سطح هوشیاری و استرس را مدیریت کند.

مهندس فرزانه یوسفی‌پور، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراح این نرم‌افزار با توضیحاتی در این باره اظهار کرد: این دستگاه گیرنده سیگنال مغزی است و با الکترودی که دارد سیگنال مغزی را اندازه‌گیری می‌کند و با بلوتوث اطلاعات را به نرم‌افزار ارسال می‌کند.

دکتر رقیه بایرام‌زاده، مدیر داخلی این شرکت دانش‌بنیان نیز با بیان که این روش مزایایی نسبت به روش‌های معمول دارد، تصریح کرد: نرم‌افزار‌هایی که طراحی کردیم، با هدست تک کاناله کار می‌کنند که به راحتی می‌شود در هر مکانی از آن استفاده کرد، مثلا ورزشکاران می‌توانند در باشگاه یا حتی خانه امواج خود را ثبت کنند و تحلیل‌های سیگنال مغزی خود را در نرم افزار ببینند، ولی در روش‌های قدیمی باید حتما به کلینیک مراجعه می‌کردند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز خاطرنشان کرد: این نرم افزار فعلا بر روی پلتفرم اندروید قابل استفاده است و تا کنون با راه آهن جمهوری اسلامی صحبت‌های اولیه برای پایش سلامت ذهنی رانندگان انجام شده تا برای پایش خواب آلودگی رانندگان از این ابزار استفاده کنند. همچنین یک کلینیک تخصصی که در زمینه ارتقای عملکرد مغز بر روی ورزشکاران حرفه‌ای فعالیت می‌کند، می‌خواهند این دستیار را بر روی تیراندازان و ورزش‌هایی که فعالیت شدید بدنی ندارند، بکار گیرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، این نرم‌افزار از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس طراحی شده که در حوزه سلامت الکترونیک فعال است و به دنبال مدیریت یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی یعنی استرس است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر