کد خبر: 910200
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان با بيان اين كه ، تاكيد كرد: مديريت شهري بر توان ائمه جماعات حساب باز كرده است، شهرداری، نهادی سیاسی نیست که متعلق به جریان خاصی باشد، بلکه دستگاهی خدمت رسان است و اگر هر جا تعطیل شود، شهرداری تعطیلی بردار نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهردار اصفهان در همایش فصلی ائمه جماعات شهرداری اصفهان که در قالب بیست و هشتمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان جلسات هم اندیشی را با گروه‌ها و اقشار مختلف برگزار كرده و در این جلسات سخنان صاحب نظران را شنیده و نظرات کارشناسی آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه نشست‌های هم اندیشی، راهکاری برای شنیدن صدای برجستگان گروه‌های مختلف مردمی است، افزود: این جلسات تاکنون با خانواده شهدا، ایثارگران، جوانان، دانشگاهیان، معلمان، مهندسان، دانشجویان، پزشكان، فعالان محيط زيست، هنرمندان و ... برگزار شده است که در این راستا طرح هایی را بر اساس نظرات ارایه شده برنامه‌ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات بی شک نظرات کارشناسی ارزشمندی درباره مسایل فرهنگی جامعه دارند، گفت: ائمه جماعات هر کدام کارشناس مسایل دینی هستند، درد جامعه را می دانند و بهتر از همه می توانند در حل مسایل فرهنگی کمک کنند.

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان اساس را از ابتدا بر آن گذاشت تا بتواند با ذی‌نفعان جامعه از جمله روحانیت ارتباط عمیقی داشته باشد، به همین دلیل تاکنون جلسات متعددی در حضور حضرت آیت الله طباطبایی ن‍‍ژاد، حضرت آیت الله العظمی مظاهری، حضرت آیت الله ناصری و دیگر علما داشته ایم که بسیار مؤثر بوده و این تعامل توانسته در اصفهان نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی اظهارکرد: ما می توانیم در این جلسات شبهات جامعه را مورد بررسی قرار داده و وحدت را تقويت كنيم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی است، گفت: برای تحقق این هدف ناگزیر به برگزاری جلساتی هستیم تا ضمن رعایت شئونات اسلامی، جامعه را از افسردگی نجات دهیم. فضای اصفهان غمناک است، مردم به خصوص با خشک شدن زاینده رود ناراحت هستند، بنابراین اگر نتوانیم مسایل را به درستی حل کنیم بر غم و اندوه مردم افزوده می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری بر این اصول واقف است که در مراسم شاد، موازین اخلاقی، شرعی و عرف جامعه رعایت شود، ادامه داد: اگر این گونه جلسات برگزار می شود برای این است که ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه بتوانیم تمام مسایل اخلاقی را نیز رعایت کنیم.

شادابی را باید به جامعه تزریق کرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید با رفتار، عمل و سخنان خود در جامعه، ملاطفت ایجاد کنیم، گفت: مگر نه این است که بارها تاکید کرده اید که ایجاد ملاطفت در میان مردم ارزش کارهای واجب را دارد، بنابراین باید با رفتار، سخن و عملکرد خودمان به گونه‌ای عمل کنیم تا اگر ناگواری در جامعه ایجاد شد، بردباری مردم تقویت شود، دعوت به وحدت در شرایط خاص و دعوت به شادی بسیار لازم و ضروری است.

نوروزی تاکید کرد: شادابی را باید به جامعه تزریق کرد تا اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد، مگر نمی گوییم اصفهان یک جهان شهر، شهری فرهنگی، پایتخت گردشگری و شهر شهیدان است، پس باید زیرساخت‌های گردشگری را آماده و جهانیان را برای سفر به اصفهان دعوت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید در نمازهای جماعت و در تمام بخش‌های شهرداری افراد را دعوت به رعایت اخلاق کنیم، اظهارکرد: مگر نمی گویید رعایت اخلاق بالاترین صفات انسانی و درگاه ورود به جایگاه های بالاتر است و مگر نمی‌گویید نه ستم کنید و نه زیر ظلم بروید و از بخشش بیشترین استفاده را در مقابل ظالم ببرید؟ پس این موارد را در نمازهای جماعت بیان کنید.

نوروزی گفت: اگر کارکنان صبور، بردبار و متصف به اخلاق اسلامی داشته باشیم، توان شهرداری افزایش پیدا می کند، خدمات رسانی خوبی به مردم انجام و در نهایت رضایت مردم جلب می شود و چه افتخاری بالاتر از جلب رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه از ائمه جماعات انتظار داریم به مدیریت شهری کمک کنند، خاطرنشان کرد: شرایط در شهرداری سخت است، البته نمی‌خواهم بگویم چقدر بدهکاری داریم چرا که ابتدا گمان کردیم میزان بدهی های قبلی شهرداری دو هزار میلیارد تومان است، اما عدد بیش از این حرف‌ها بوده، به عنوان مثال عددی که شهرداری به سازمان تامین اجتماعی بدهکار شده با لحاظ جرایم دیرکرد به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه های نیمه تمام در شهر تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام را همه در شهر مشاهده می کنید، سالها است ساختمان جهان نما را می بینید، میدان امام علی(ع)، سالن اجلاس و قطار شهری را می بینید؛ کار جدیدی شروع نکرده ایم، اما می خواهیم به پشتوانه ائمه جماعات کارهای نیمه کاره را تمام کنیم.

نوروزی افزود: برای تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان چهار ماه در سه شیفت فعالیت انجام شد تا طبق وعده ای که به مردم داده بودیم، قطار شهری را در آستانه نوروز ۹۷ به ایستگاه صفه برسانیم و این وعده را عملیاتی کردیم.

وی تصریح کرد: اگر مي خواهيم اصفهان در کشور نمونه شود و مردم در رفاه باشند، پس همه ما باید کمک کنیم وائمه جامعت نیز به دنبال راهكارهاي رفع مسايل جامعه باشند.

نوروزی با بیان اینکه اگر هر کسی در ارایه خدمت به مردم کوتاهی کند، به شهر خودش ظلم کرده است، گفت: اعتماد مردم به روحانیت و ایمان آنها یک سرمایه بزرگ است، باید دیوار بی اعتمادی مردم و مسئولان روز به روز کوتاه تر شود تا آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

برخورداری ستاد اقامه نماز شهرداری از مساعدت‌های شهردار

در ادامه این مراسم رییس ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان ستاد اقامه نماز شهرداری همواره از مساعدت ها، همکاری ها و پشت گرمی های شهردار برخوردار بوده است.

رحیم مظاهری اظهارکرد: امسال برنامه ای برای همسان سازی و یکسان سازی سطح مناطق و سازمان ها پیش بینی شده است.

رییس ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان تصریح کرد: متن تهیه شده با ائمه جماعات هماهنگ شده تا در سطح شهرداری های مناطق ۱۵ گانه، سازمان ها و معاونت‌ها در بین نمازهای جماعات تدریس شود و پس از آن در پایان ماه مبارک رمضان مسابقه‌ای از این متن‌ها برگزار و به تعدادی از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار