کد خبر: 910170
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
رییس اداره منابع طبیعی کرج تاکید کرد
رییس اداره منابع طبیعی کرج گفت: مدیریت چرا در اراضی مرتعی شهرستان باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

سیاوش ذاکری اظهار کرد: با توجه به اینکه به فضل چرای امسال نزدیک می‌شویم این اداره برای بهره‌برداری بهتر از مراتع برنامه‌های مختلفی اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها برگزاری نشست‌های آموزشی ترویجی مدیریت چرا و کنترل دام ویژه مرتعداران، مجریان و بهره برداران، اعضای شوراها و دهیاران است.

ذاکری افزود: این نشست‌ها با هدف ایجاد تعادل بین دام و مرتع، رعایت زمان ورود و خروج دام به مرتع و حفظ و توسعه اصلاح و بهره برداری بهینه از مراتع برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه تاکنون 16 جلسه در این مورد برگزار شده، توضیح داد: در این نشست‌ها مواردی در خصوص طرح مدیریت چرا با هدف جلوگیری از روند تخریب مراتع و بهره‌ برداری اصولی و بهینه، مشارکت همه جانبه دامداران دارای پروانه چرا و مجریان طرح‌های مرتعداری برای جلوگیری از چرای زودرس و کنترل ورود و خروج دام به مراتع توضیحاتی توسط کارشناسان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد وجود گونه‌های گیاهی خاص در مراتع کرج هستیم ، اظهار کرد: با توجه به وجود گونه‌های کمیاب گیاهان دارویی و گونه نایاب در مراتع کرج  خواستار حفظ و پرورش این گیاهان به جهت بالا بردن معیشت اقتصادی مرتعداران و مجریان و بهره برداران هستیم.

  این مسئول با تاکید بر ضرورت کنترل ورود دام به مراتع اضافه کرد: تغییر کاربری و حضور دام مازاد در مراتع روند بیابان‌زایی را تشدید می‌کند به همین دلیل باید حساسیت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

ذاکری ابراز کرد: با توجه به وجود مراتع سرسبز در کرج شاهد چرای زودهنگام و حضور دام مازاد در مراتع بوده که در این راستا باید طرح مدیریت چرا در اراضی مرتعی با جدیت اجرایی شود.

  رییس اداره منابع طبیعی کرج گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت چرا در کرج از ورود زودهنگام و دام مازاد بر ظرفیت به اراضی مرتعی شهرستان جلوگیری می‌شود. علاوه براین برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای افزایش آگاهی و جلب مشارکت بهره‌ برداران ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار