کد خبر: 910167
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
نماینده فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع غزه که بامداد پنجشنبه برگزار شد از سکوت جامعه بین‌المللی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

جوان آنلاین: در پی شدت گرفتن تنش‌ها در غزه، شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه نشستی درباره اوضاع این منطقه برگزار کرد.

نماینده کویت در این نشست گفت که رژیم صهیونیستی اقدام به دستگیری غیرنظامیان و تخریب منازل آن‌ها کرده و معترضان غیرمسلح را با سلاح هدف قرار می‌دهد.

نماینده روسیه هم گفت: این کشور «قاطعانه» استفاده از زور علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند. نماینده روسیه همچنین از همه طرف‌ها خواست از انجام اقداماتی که تنش‌ها را تشدید می‌کند خودداری کنند.

او همچنین گفت: «جامعه بین‌الملل حق اینکه فلسطین را رها کرده و به مسائل دیگر خاورمیانه (غرب آسیا) بپردازد را ندارد.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در این نشست، حماس را مقصر حملات دانست و مدعی شد که این گروه شب گذشته حدود ۷۰ شلیک به داخل «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) شلیک کرده است.

وی در ادامه بار دیگر از شورای امنیت بابت انتقاد از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد: «شورای امنیت همیشه بدون توجه به حقایق و شرایط و به سرعت برای انتقاد از اسرائیل وارد عمل شده است. من خیلی علاقه‌مندم بدانم همکارانم هنگامی که حملات مستقیماً علیه اسرائیل باشد چه واکنشی نشان می‌دهند.»

هیلی با اشاره به حملات راکتی حماس گفت که این حملات نشان می‌دهند که «هدف اعلام‌شده حماس، نابودی اسرائیل است.»

وی اضافه کرد: «در حالی که شورای حقوق بشر با اعزام تیمی برای تحقیق درباره اقدامات دفاعی اسرائیل موافقت کرده، برای شورای امنیت ناشایست است که نتواند حملات راکتی حماس علیه اسرائیلی‌ها را محکوم کند.»

نماینده چین ضمن ابراز نگرانی از شدت گرفتن تنش‌ها در نوار غزه گفت: این کشور از تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرز‌های پیش از ۱۹۶۷ و به پایتختی بیت‌المقدس شرقی حمایت می‌کند.

نماینده بولیوی تصریح کرد تصمیم یکجانبه آمریکا برای انتقال سفارت خود از «تل‌آویو» به اورشلیم (قدس) تنش‌ها را در نوار غزه تشدید کرده است.

نماینده فلسطین گفت: «اسرائیل به دنبال آن است که واقعیت‌ها را تحریف کند. [اسرائیل]در حالی که نیروی اشغالگر، متجاوز و ظالم است، خودش را قربانی جلوه می‌دهد و خودش را در جایگاه قاضی، هیات منصفه و مجری احکام نشانده است.»

وی اضافه کرد: «وقت آن است که شورای امنیت در برابر اشغالگری‌ها و جنایت‌های اسرائیل بایستد.» او همچنین تأکید کرد سکوت دنیا در برابر جنایت‌های اسرائیل قابل توجیه نیست.

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن برخی از مواضع متعلق به این گروه‌ها شهرک‌های صهیونیست‌نشین در امتداد نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

رژیم تل‌آویو نیز از آسمان و زمین به مواضع حماس و جهاد اسلامی چندین نوبت حمله کرد که منجر به تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی شد و کابینه این رژیم را مجبور به تشکیل جلسه فوری برای بررسی اوضاع کرد.

آمریکا دیروز پیش نویس طرح خود را که در آن گروه‌های فلسطینی را مسئول تشدید اوضاع در غزه و سرزمین‌های اشغالی می‌داند و خواستار محکوم کردن اقدامات آن‌هاست، در بین اعضای شورای شورای امنیت منتشر کرد.

گردان‌های «عزالدین قسام» و «سرایای القدس»، شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی در آخرین ساعات پایانی دیروز در بیانیه‌ای مشترک ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت اوضاع غزه، بر ضرورت پاسخ گویی به حملات رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار