کد خبر: 910158
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
پس از سه ماه تعطیلی
گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج که از سه ماه پیش برای انجام عملیات مرمت و بهسازی تعطیل شده بود، در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بازگشایی شد.

به گزارش جوان از کردستان، گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج که از سه ماه پیش برای انجام عملیات مرمت و بهسازی تعطیل شده بود، در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بازگشایی شد.

استاندار کردستان در مراسم آغاز به کار این گالری در جمع خبرنگاران، از تلاس هنرمندان استان در عرصه‌های مختلف هنری تقدیر کرد.

بهمن مرادنیا، با تاکید بر اینکه رسالت ما ترویج چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استانی و ملی است، افزود: چنین اقداماتی برای حمایت از هنرمندان استان الزامی است تا در سطح کشور فرصت‌هایی برای برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان استان ایجاد شود.

به گفته وی این نمایشگاه‌ها هم کمک به جامعه هنری استان و هم موجب ترویج اقتصاد هنر است که تلفیق این دو به توسعه استان کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت بیمه‌ای و حل مشکلات جامعه هنری استان اظهار داشت: در نشستی که با هنرمندان استان داشتیم مقرر شد تا هیاتی متشکل از قشرهای مختلف هنرمندان تشکیل و نسبت به پیگیری خواسته‌ها و مشکلات این قشر اقدام کند که تا کنون خبری از تشکیل آن نشده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه کار پراکنده نتیجه‌بخش نیست، افزود: کماکان به جامعه هنری توصیه می‌کنم که چنین انجمنی را تشکیل دهد تا در نشست‌های فصلی مسائل آنان بررسی شود.

وی نسبت به بررسی ایجاد بازارچه فروش و نمایش آثار هنری هم قول مساعد داد.

رئیس حوزه هنری کردستان هم در این مراسم گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی غرب کشور با سه سالن نمایش و اکران روزانه ۷ فیلم، هم‌اکنون مجهز به گالری حرفه‌ای و استاندارد است.

امین مرادی توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و به روز رسانی و نگهداری مکان‌های فرهنگی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار حوزه هنری کردستان اعلام کرد و گفت: برای تجهیز این گالری ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی: گالری سوره پردیس سینمایی بهمن را یکی از مکان های فرهنگی مورد توجه حوزه هنری اعلام کرد و افزود: این گالری پس از  6 سال از افتتاح پردیس به امکانات در خور شأن هنرمندان استان مجهز نشده بود که به همین منظور از سه ماه پیش تعطیل و عملیات مرمت و بهسازی آن آغاز شد.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: از مشکلات این گالری، نبود سیستم تهویه و گرمایشی بود که در طراحی جدید، این مشکل رفع و به سیستم بسیار پیشرفته مجهز شده است.

این گالری با نمایشگاه گروهی نقاشان سنندجی گشایش یافت که در این نمایشگاه 25 اثر از آثار هنرمندان برجسته نقاش به مدت 2 هفته در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر