کد خبر: 909931
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
عباس احمدی در آستانه دیدار شعرا با رهبری، گفت: خوانش شعر طنز در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شد طنز به جامعه شناسانده شود و بسیاری از نگاه‌های منفی نسبت به طنز پاک شود.

عباس احمدی، شاعر و طنزپرداز کشور با بیان اینکه یکی از دلایل رشد شعر طنز کشورمان دیدار سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: خوانش شعر طنز در حضور رهبری باعث شد طنز به جامعه شناسانده شود و بسیاری از نگاه های منفی نسبت به طنز پاک شود. به بیانی دیگر طنز از پستو بیرون آمد و شاعران طنزپرداز با قدرت و فراغ‌بال بیشتری کار کردند.

وی همچنین گفت: در شب شعر شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، چکیده و عصاره‌ای از شعر انقلاب اسلامی مطرح می شود. در این محفل همه جریان های شعری حضور ندارند. اما جریان شعر انقلاب که طیف گسترده‌ای از شاعران کشور را شامل می شود به دیدار مقام معظم رهبری می روند و اشعاری که خوانده می شود هم طیف گسترده ای را به لحاظ قالب شعری و مضمون شامل می شود.

احمدی یکی دیگر از برکات دیدار سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی را جوان گرایی این جلسات عنوان کرد و افزود: خیلی از شاعران جوان در این جلسات فرصت ظهور و بروز پیدا می کنند.

این شاعر در رابطه با یکی از خاطرات ماندگاری که از دیدار با رهبری در ذهن دارد، گفت: در یکی از این جلسات، شاعری قصیده ای که مدح رهبر معظم انقلاب بود را خواند. حضرت به ایشان گفتند که این صفاتی که آوردید برای من نیست و این اشعار را برای ائمه و معصومین (ع) بسرایید. ایشان نشان دادند دوره این حرف ها که شاعران مدح کسی را بگویند گذشته است.

وی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های معاند با انقلاب اسلامی از این دست شعرها سوء استفاده می‌کنند و می خواهند جلسات شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی را به گونه دیگری جلوه دهند. یک بار آقای شرافت شعری در مدح حضرت علی (ع) در حضور رهبر خواند و شبکه های ماهواره ای بخشی از این شعرخوانی را جدا کرده و به گونه ای نمایش داده بودند که گویی آقای شرافت این شعر را در مدح رهبر می خوانده‌اند. حتی گاهی همکاران و دوستانم به شوخی به من می گویند که چقدر صِله گرفته‌ام و آیا سکه گرفته ام یا خیر، در حالی که در نشست های سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی نه پولی به کسی داده می شود و نه این گونه مسائل مطرح است و شاعران صرفا برای شعرخوانی و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه حضور پیدا می‌کنند.

عباس احمدی در دیدار سال 94 شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقیضه‌ای را که بر یکی از شعرهای فاضل نظری سروده بود، قرائت کرد. این شعر به شرح زیر است:

مرگ نزد شاعران از بی‌نوایی بهتر است

وضع ما از مردم اتیوپیایی بهتر است

 

مدتی رفتم گدایی قطع شد یارانه‌ام!

باز دیدم شعر گفتن از گدایی بهتر است

 

نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی

مرغ بخت من، تو اینطوری نیایی بهتر است

 

دائماً بین بد و بدتر  مخیّر می‌شویم

جبر از این اختیارات کذایی بهتر است

 

فکر کردن بین بعضی‌ها خودش دیوانگی است

لاجرم افکار مالیخولیایی بهتر است

 

هر که مشکل‌دارتر باشد مقرّب‌تر شود

گاو پیشانی‌سفید از سرحنایی بهتر است

 

واژه ها امروز ابعاد جدیدی یافتند

گر به جای رشوه گفتی پول چایی بهتر است

 

حک شده بر صندوق تکریم ارباب رجوع

غالباً پیچاندن از مشکل‌گشایی بهتر است

 

وقت جنگیدن به درگاه مدیرانِ نترس!

از میان جمله واجب‌ها، کفایی بهتر است

 

حاصل عمری پژوهش در خلاف این است و بس

اختلاس از قتل و از آدم‌ربایی بهتر است

 

هیچ ترسم نیست از اعدام با تیر و تفنگ

پس بزن اما فقط تیر هوایی بهتر است

 

گفت استادم برو شاعر کمی تقلید کن

شعردزدی گاهی از مهمل‌سرایی بهتر است

دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و اساتید شعر و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، چهارشنبه 9 خردادماه و در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار