کد خبر: 909838
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
روحانی پاسخ حرکت در «سطح» سلبریتی‌ها و دوری از «عمق» توده‌ها را گرفت
برای یک ملت بزرگ و متمدن هیچ دردی بالاتر از این نیست که رئیس جمهورش به جای حضور در عمق توده ها به سطح سلبریتی‌ها روی بیاورد و به جای نشستن و برخاستن مناسبتی با گروه‌هایی از توده مردم به درون شهرت پیشگان نفوذ کند اما ناگهان همین شهرت پیشگان بعضا وطن فروش به بهانه‌هایی که دشمنان ملت می‌تراشند، دعوت او را پس بزنند تا رئیس جمهور منتخب ملت را تحقیر کنند!
هادی عسگری

برای یک ملت بزرگ و متمدن هیچ دردی بالاتر از این نیست که رئیس جمهورش به جای حضور در عمق توده ها به سطح سلبریتی‌ها روی بیاورد و به جای نشستن و برخاستن مناسبتی با گروه‌هایی از توده مردم به درون شهرت پیشگان نفوذ کند اما ناگهان همین شهرت پیشگان بعضا وطن فروش به بهانه‌هایی که دشمنان ملت می‌تراشند، دعوت او را پس بزنند تا رئیس جمهور منتخب ملت را تحقیر کنند! چه دردی بالاتر از اینکه افرادی سطحی اندیش و کم سواد به اسم بازیگر سینما با روحیات ضد دینی و ضد وطنی که حتی حاضر به تولد فرزندشان در ایران نیستند با تحقیر رئیس جمهور دعوت افطاری او را رد کنند و برای او خط و نشان بکشند؟!

حادثه انصراف جمعی از عمدتا بازیگران سینما از افطاری رئیس جمهور، یک بازی باخت-باخت بود. باخت اول آنجاست که رئیس جمهور بازیگر بدنامی را که برای وطن فروشان رسمی و حامیان تحریم ملت ایران، پیام شادی می فرستد و با کمک او برای تولد فرزندش در خارج از «ایران» به امریکا می‌رود و شهرتش به واسطه نیم‌شباهتی است که به یک خواننده پیش از انقلاب دارد، به افطاری دعوت می‌کند و باخت دوم آنجاست که همین بازیگر هتاک به نظام که با همه دولت‌های چپ و راست، رابطه خوبی داشته و سبیلش هم چرب شده است، بهانه مردم را می‌کند و افطاری را نمی‌پذیرد.

سلبریتی ها تا یک سال پیش سفره مردم را چرب می دیدند و امسال چنان در سفره خالی مردم دمیدند که گویی دولت حتی پول یک چلو مرغ ساده را هم ندارد. وقتی جامعه دینی بود و منزلت‌ها عرفی شد، توقعی جز این نمی‌شود داشت که منشأ تولید شخصیت، علم و یک عمر تلاش طاقت فرسا نباشد بلکه محصول حال و حول باشد.
رئيس‌جمهور هر ساله مراسم افطاري را با حضور هنرمندان برگزار مي‌كند، امسال با آغاز موج رد دعوت به مراسم افطاري رياست جمهوري هنرمندان دلايل مختلف و جالبي از توجه به وضعيت بد اقتصادي مردم گرفته تا آزادي زنداني سياسي و ممنوع التصويري بهروز وثوقي براي حضور نيافتن در اين مراسم بيان كرده‌اند!
اين برخورد با رئيس‌جمهور درس عبرتي است براي كساني كه روي محبوبيت بازيگران براي رسيدن به اهداف سياسي حساب باز كرده‌اند. حال مي‌شود از روي مواضع به اصطلاح سياسي برخي هنرمندان متوجه شد كه آنها حتي در درك ساده‌ترين مسائل سياسي هم با مشكلات اساسي روبه‌رو هستند و نبايد از آن جماعت چيزي بيشتر از حفظ كردن ديالوگ و نقش بازي كردن جلوي دوربين خواست وگرنه مسئله مي‌تواند به فاجعه منجر شود!
دولت نيز از رفتار اين افراد متعجب است، بسياري از آنها که سال گذشته در مراسم افطاري بوده‌اند، امسال يادشان افتاده شرايط زندگي مردم سخت است، براي همين نوبخت سخنگوي دولت در پاسخ به آنها كه پارسال شمع محفل دولتي افطار رئيس‌جمهور بوده‌اند و امسال طرف مردم نشسته‌اند، مي‌گويد: مگر پارسال سفره مردم بزرگ‌تر بود؟!
اولين واكنش و شروع يك موج
گفته مي‌شود اولين پست در مخالفت با دعوت به مراسم افطار رئيس‌جمهور را «آناهيتا همتي» منتشر كرده است. اين بازيگر در صفحه اينستاگرامش نوشت: «سلام آقاي رئيس‌جمهور من به افطاري شما نخواهم آمد، سفره ما مردم ايران روز به روز خالي‌تر مي‌شود.» اين بازيگر در ادامه دلايل خودش را براي نپذيرفتن دعوت مراسم افطار نوشت و در نهايت متذكر شد براي خودم حضور در چنين مكاني را جايز نمي‌دانم.
آناهيتا همتی همچنين هشتگ ما به افطاري نخواهيم رفت به راه انداخت؛ هشتگي كه به سرعت از سوي هم‌صنف‌هاي اين بازيگر با استقبال روبه‌رو شد.
از سفره خالي تا بهروز وثوقي
پرستو گلستاني نيز در براي روحاني نوشت: جناب آقاي حسن روحاني، رئيس‌جمهور محترم، وقتي مردم ما به سختي زندگي مي‌كنند و حتي دسته‌اي از مردم سفره سحري‌شان خالي است، اين افطاري‌ها از گلويم پايين نمي‌رود، پس نخواهم آمد. دور هم ميل بفرماييد، شايد كمي هم در دلتان هنگام اذان به فكر افطاري دردمندان افتاديد.
در كنار اين نوشته كه اغلب رنگ و بوي پوپوليستي دارد و به حل نشدن مشكلات مردم و سرخوردگي از محقق نشدن شعار‌هاي انتخاباتي رئيس‌جمهور اشاره مي‌كند، برخي از افرادي كه دعوت به مراسم افطار را رد كرده‌اند، نظراتی دارند كه شباهت زيادي به نظرات اپوزیسيون دارد. آناهيتا همتی در بخشي از دلايلش براي نرفتن به مراسم افطار نوشته است: هنرمنداني كه ممنوع هستند، هنري كه سانسور مي‌شود، آدم‌هايي كه حذف مي‌شوند. سرپنجه آهنيني گلوي‌مان را سال‌هاست كه سخت مي‌فشارد، در حال خفه شدنيم! يا فلور نظري، شرايطي را براي قبول نكردن دعوت رئيس‌جمهور بيان كرده: «در شرايطى كه همكارانم يا ممنوع‌الكار يا ممنوع‌التصوير يا ممنوع‌الخروج يا ممنوع‌الورود هستند و بسيارى خانه‌نشين و فراموش شده‌اند و بيكارند و دلمان از اين اتفاقات پاره پاره است. در شرايطى كه به وعده‌هايتان عمل نكرديد و حتى توضيحى هم نمى‌دهيد.» سپيده گلچين هم ممنوع‌التصوير بودن بهروز وثوقي و عدم‌توجه به حقوق حيوانات را از دلايل نرفتن به مهماني رئيس‌جمهور عنوان كرده است. مهناز افشار هم كه چند روز پيش تولد يك ضدانقلاب را تبريك گفته بود، از رئيس‌جمهور خواسته به جاي دعوت به افطار يك زنداني كه به خاطر تبليغ عليه كشور در زندان به سر مي‌برد را به مراسم دعوت كند.
شيلا خداداد هم با انتشار متني كنايه آميز، دعوت از هنرمندان به مراسم افطاري را روشي براي سوءاستفاده از آنها دانسته و نوشته است: «جناب آقاي رئيس‌جمهور باز چه كمكي از ما بر مي‌آيد؟ باز هم احتياج به حمايت بازيگران و نخبگان و ورزشكاران داريد؟»
مگر سفره مردم پارسال بزرگ‌تر بود؟!
محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در واكنش به پست‌هاي اعتراضي هنرمنداني كه دست رد به دعوت دولت زده‌اند، مي‌گويد: ما همه تلاشمان را كرديم تا مشكلات حل شود، براي بزرگ‌ شدن سفره مردم بيشتر تلاش مي‌كنيم. واقعاً اگر به ما بگويند چه كاري انجام دهيم همان كار را انجام مي‌دهيم، مگر سفره مردم پارسال رنگين‌تر بود كه اين افراد حمايت كردند؟!
اين كنايه سخنگوي دولت را مي‌شود در كنار ديگر انتقادها به اين حركت به ظاهر مردم‌گرايانه گذاشت.
استقبال نه چندان گرم از تحريم افطاري
متن‌هاي انتقادي هنرمندان و رد دعوت افطار رئيس‌جمهور در بسياري از نقد و نظرهاي منتشر شده، به «شو آف» و نمايش تشبيه شده است. اينكه امثال مازيار ميري كه در جشنواره جهاني فيلم فجر مسئوليت داشته و اين جشنواره از نظر اهالي سينما ريخت و پاش بيت‌المال تلقي مي‌شود، اكنون دم از نگراني براي مردم مي‌زند، از نظر منتقدان نوعي موج‌سواري است تا بيان اعتقادات قلبي! كه اگر واقعاً مازیارميري و ديگر بازيگران سينما كه در جشنواره جهانی مسئوليت داشتند، به فكر مردم بودند، از ريخت و پاش‌هاي آن جشنواره جلوگيري مي‌كردند.
برخي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي اين رفتار گروهي از هنرمندان را «عوام فريبي» ناميده و از آن انتقاد كرده‌اند. به نظر اين كاربران هنرمنداني كه امروز براي نگراني از وضعيت بد اقتصادي مردم مراسم افطاري را نمي‌روند چرا در زمان انتخابات رياست جمهوري در ميتينگ‌هاي تبليغاتي حضور پررنگي داشته اند! يك كاربر فضاي مجازي، مي‌نويسد: «عوام فريبي بسه! اين سلبريتي‌ها كه دعوت افطاري روحاني رو رد كردند ريخت و پاش انتخاباتي ايشون رو نميديدن؟ تو اون ميتينگ‌ها حضور نداشتن؟ دختر مظلوم وزير و نميشناختن؟اون موقع فقر نبود يا چي؟ آها يادم اومد، اون زمان دفاع از فقرا رو عوام فريبي و پوپوليستي ميدونستن!»
ژست‌هاي منتقدانه در برخورد با مهماني رئيس‌جمهور و بيان مواضع عجيب از سوي برخي از چهره‌هاي سينما كه به مدد فضاي رسانه‌اي چهره شده‌اند، نشان مي‌دهد جامعه چقدر از عرفي شدن روابط اجتماعي آسيب مي‌بيند به حدي كه زير سؤال بردن نظام قضايي و قوه مجريه كشور از سوي چند بازيگر دست چندم سينما، حركتي مردمي عنوان مي‌شود!

غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
این حرفها یک طرف بادلار۷۰۰۰ تومانی مردم را نابودکرده اید ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
1
این هنرمندان!!!!!!!! و این رییسجمهور!!!!!!!!!! ...
احمد پالشی شماره کارت ملی2259487467 شماره تلفن 09112789087
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
چه حقی داشت اقای ریس جمهور به یک عده افراد بی شخصیت روی سفره وحق مردم دعوت بکنند که ان عده به ملت توهین کنند انها واقعا نمی فهمند که ریس جمهور منتخب ملتند ؟ افسوس به این دهن کجی ها !!!!!!!!!!!!!!..........
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
آقای نوبخت شما پنج سال هیچ حرف مخالفی رو بی جواب نذاشتین، از دادگاه و وزارت اطلاعات و ... خلاصه که در پاسخگویی کم نگذاشتید. می گین بگن چه کنیم ما هم بکنیم برادر، اخوی، یک گندی که تو کرسنت و گاز ترکیه زدید رو اصلاح کنید فکر کنم ضررش از 45 میلیارد دلار گذشت؛ ...طرح انتفال آب خزر به کویر رو هم ادامه بدین، مسکن مهرهای مردم رو هم تحویل بدبد...
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
گاهی با دیدن بعضی از تیترهای روزنامه ی شما ادم فکر میکند یکی از روزنامه های دشمنان خارجی را میخواند . دوباره با دقت اسم روزنامه را نگاه میکنیم و تعجب میکنیم که روزنامه ی داخلی اینجور خصمانه متلک میگوید !
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
اقای روحانی " 23 میلیون نفری که به شما رای دادند " مردم عادی این مرز و بوم بودند اما در عوض روی شما به سمت سلبریتی ها بود " تمامی تخم مرغ های تان را یکجا در سبد همین سابریتی ها بدونه درد قراردادید " اکنون گرانی دلار هزینه سفرهایشان را گران تر کرده " قادرنیستند " مرتبا در رفت وامد باشند " پز تصویری برای مردم بگذارند " انوقت سخن از گرانی زندگی مردم می گویند " چه دروغگو هائی که فقط خودشان باید باور کنند " با پوزش از ضرب المثلی که مصداق انان ست" این افراد در هر وضعیتی ودر هر شرایط کشور می خواهند هم از توبره بخورند " هم از اخور " فرقی برایشان ندارد چه کسی باشد " ثروت اندوزی وسفرهای خارج شان تامین باشد " همین برای
انان مهم ست " و جزئ افتخارات زندگی شان می باشد.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
این دولت کلا فیلم بازی کرده است وحقش همین است که فیلمش کنند.
حسین - ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
جناب رئیس جمهور

وقتی برای پیروزی در انتخابات به این دوستان خود تکیه کردید و شخصیت رئیس جمهور را در تراز این افراد قرار دادید و توجه به دلسوزان کشور یعنی کسانی که در هر گرفتاری سنگ های زیرین آسیاب هستند را به کناری انداختید باید منتظر چنین پاسخی می شدید
جناب رئیس جمهور: از واکنش این دوستان خود دلگیر نباشید همین الان در داخل کابینه شما و همچنین در بین نمایندگان طرفدار و سینه چاک شما در مجلس از این نوع حامیان فراوان هستند که اگر روزی فرصت های مناسب پیدا کنند چنان گلوی شما را خواهند فشرد که الان تصور آن برای شما غیر ممکن است
جناب دکتر روحانی: توجه کنید چه کسانی حامی شما هستند آیا فکر می کنید کسانی که طی این ۵ سال اخیر از شما انتقاد میکنند کمتر از این جماعت شما را می شناسند؟ ؟؟یادتان باشد که از قدیم گفته اند
دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
شاید هم نقطه شروع پیامیهای ملت ، از طیف های گوناگون ، در جهت سر ریز شدن کاسه صبر آنان در مقابل عملکرد ایشان(دولت تدبیر و امید) باشد !!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
هر دو طرف قضیه شایسته همند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار