کد خبر: 909831
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مادران تبریزی و اراکی در جریان زایمان‌های جداگانه صاحب ۱۱ فرزند شدند. مادران تبریزی و اراکی در جریان زایمان‌های جداگانه صاحب ۱۱ فرزند شدند...

مادران تبریزی و اراکی در جریان زایمان‌های جداگانه صاحب 11 فرزند شدند. مادران تبریزی و اراکی در جریان زایمان‌های جداگانه صاحب 11 فرزند شدند. در اولین زایمان، مادر ۲۳‌ساله تبريزي در اولين زايمان خود در بيمارستان الزهرا‌(س) تبريز صاحب شش‌قلو شد. به گزارش خبرنگار ما، به گفته پزشكان اين مادر 23‌ساله در حالي صاحب شش‌قلو شده است كه مشكل نازايي نداشته و از دارويي خاص براي درمان نازايي هم استفاده نكرده بود. از اين شش‌قلوها، چهار‌قل دختر و دو‌قل پسر هستند كه وزني بين 580 تا 960 گرم دارند. شش‌قلوها در هفت‌ماهگي به دنيا آمدند كه چهار‌قل نزد مادرشان و دو‌قل ديگر در دستگاه تنفس مصنوعي نوزادان نگهداري مي‌شوند. به گفته پزشكان، شيوع چند قلويي در كشور يك تا 2‌درصد است اما تولد نوزادان شش‌قلو بسيار نادر است.  تولد 5 قلوها در اراكهمچنین در دومین زایمان، مادر 29‌ساله اراكي در دومين زايمان خود صاحب سه فرزند پسر و دو دختر شد. اين مادر 29‌ساله كه طاهره كمالي‌زاده نام دارد پيش از اين شش‌قلو باردار بوده كه در سه ماهگي بارداري متوجه شرايط نامساعد يكي از جنين‌ها شده و پزشك هم جنين را خارج مي‌كند. دليخون، پدر پنج‌قلوها با اشاره به اينكه يك دختر 10ساله دارد، گفت: امروز به لطف پروردگار پنج‌فرزند ديگر به خانواده‌ام اضافه شدند و از مسئولان و خيران مي‌خواهم براي تأمين نيازهاي اين نوزادان، از من و خانواده‌ام حمايت كنند. دكتر خليلي، متخصص زنان و جراح معالج گفت: نوزادان روز گذشته پس از يك ساعت و 20 دقيقه عمل سزارين متولد شدند. دكتر سعيدرضا سلطاني، رئيس مركز آموزشي‌-‌درماني آيت‌الله طالقاني اراك هم توضيح داد: به دليل هزينه‌هاي بالاي جراحي سزارين براي تولد پنج‌قلوها، اين بيمارستان همه هزينه‌هاي تولد را پذيرفته است. شيرين مبصري، رابط سلامت مادران بيمارستان هم گفت: حال مادر و نوزادان خوب است اما نوزادان به علت تولد در 34هفتگي، بايد چند روز تحت مراقبت‌هاي ويژه باشند.  

 

 

پسر 16‌ساله سنندجي هنگام بازي در شهر بازي فرسوده دچار حادثه شد و جانش را از دست داد. آنگونه كه ايسنا گزارش داده است اين حادثه شامگاه يك‌شنبه اتفاق افتاد كه در جريان آن سيد محمد فتاحي همراه دوستانش مشغول بازي در شهربازي فرسوده پارك كودك بود كه از روي يكي از دستگاه‌ها سقوط كرد و در دم جان باخت. با توجه به اين‌كه سال‌هاست اين مجموعه شهربازي در منطقه گردشگري كوه آبيدر رها شده است و كودكان و نوجوانان سنندجي هم از نعمت داشتن يك شهربازي روباز محروم هستند، طبيعي است كه به سمت اين وسايل از كار افتاده و فرسوده بروند تا اوقات فراغت خود را پر كنند، لذا مي‌طلبد مسئولان و متوليان امر حساسيت و مسئوليت بيشتري در اين مورد از خود نشان دهند تا ديگر شاهد چنين اتفاقات ناگواري نباشيم. 

 

 

انبار بزرگ ضایعات کاغذ، در جنوب تهران در آتش سوخت. به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌19 روز دوشنبه بود كه آتش‌نشانان از سه ايستگاه از وقوع آتش‌سوزي در يك انبار ضايعات كاغذ و كارتن در جاده خاوران، قاسم‌آباد تهرانچي، خيابان كشتارگاه با خبر شده و در محل حاضر شدند. رسول سعادتي، افسر منطقه هشت آتش‌نشاني گفت: محل حادثه يك ساختمان قديمي بود كه هزار و 500‌مترمربع وسعت داشت و به انبار ضايعات كاغذ و كارتن تبديل شده بود كه كاغذها به علت نامعلومي دچار آتش‌سوزي شده و شعله‌هاي آتش به سرعت درحال سرايت به ديگر قسمت‌هاي انبار بود. وي ادامه داد: آتش‌نشانان بعد از ايمن كردن محل از سه جهت به آتش حمله كرده و علاوه بر جلوگيري از پيشروي آتش و گسترش آن به ديگر نقاط انبار، مشغول خاموش كردن كامل حريق شدند. سعادتي گفت: آتش‌نشانان براي رسيدن به كانون آتش با لودر بخشي از ديوار را تخريب كرده و با مهار آتش در كانون حريق آن را پس از تلاشي چهارساعته خاموش كردند. علت حادثه در دست بررسي است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار