کد خبر: 909822
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
میلاد اصفهانی

آنچه در برندسازي محصولات مهم است، جلب رضايت مشتريان است. زيرا به دست آوردن جلب رضايت مشتريان و حفظ آنها، دارايي ناملموسي است كه سود و درآمد قابل توجهي براي توليدكنندگان به دست مي‌آورد. از جمله اقداماتي كه براي برندسازي بايد صورت بگيرد، تبليغات است. يك مدير موفق براي برندسازي بايد تبليغات، بازاريابي، بسته‌بندي و سيستم فروش مشخصي براي محصولات خود داشته باشد. بسياري از كارشناسان معتقدند كه ما علاوه بر ترويج فرهنگ استفاده از محصولات توليد ملي بايد براي حمايت از نشان ايراني بتوانيم كيفيت محصولاتمان را ارتقا دهيم.
محصولات داخلي بايد بتوانند سلايق مصرف‌كنندگان داخلي را جلب كنند و با توجه به اينكه سلايق مردم به سمت محصولات خارجي و اجناس با كيفيت يا معروف خارجي تغيير پيدا كرده بايد تلاش ويژه‌اي صورت گيرد كه محصولات باكيفيت و سالم ايراني را در سلايق مردم جاي بيندازند.
اگر دولت خواهان حمايت از صنعت ايراني است، بايد بتواند جلوي تخريب چهره محصولات ايراني را بگيرد، زيرا اگر محصولات ايراني در بين مردم جايگزين محصولات خارجي شود، مطمئناً اشتغالزايي صورت مي‌گيرد و توليد ملي نيز به فروش مي‌رسد. يكي از بزرگ‌ترين مشكلات صنعت ايران، فروش محصولات است. برندسازي هميشه در كنار صنعت بسته‌بندي و عرضه مناسب قرار مي‌گيرد و مكمل فروش و محبوبيت محصول در بين جامعه مي‌باشد. به نظر مي‌رسد كه تمهيدات فروش با الگوبرداري از روش كارخانه‌هاي موفق جهاني و همچنين مدل‌هاي موفق فروش در بازار جهاني، مي‌تواند مشي مناسبي در عرضه كردن يك كالا ارائه دهد.
متأسفانه نقش و فعاليت نهادهاي متولي صنعت، معطوف به مسائل حاشيه‌اي شده و عملاً توجهي به برندسازي، فرآوري و فروش محصولات نمي‌شود. در حالي كه آنچه مهم است، اين است كه بازار محصولات ايراني حفظ و رونق يابد تا همه فعالان عرصه صنعت ايراني اعم از كارخانه‌داران، تاجران، مديران و كارگران به درآمد و سود لازم برسند و اين در حالي است كه در برخي موارد حمايت بي‌اندازه از برخي محصولات با مصرف غيرضرور داخلي، باعث كاهش كيفيت محصولات شده و در نهايت بازار خوبي نيز براي آنها وجود ندارد و اين باعث عدم رضايت مشتريان ايراني و نگاه بدبينانه براي خريد ديگر كالاهاي توليد ملي مي‌شود.
نگاهي به كشور همسايه تركيه بيندازيم كه چگونه دولت با كمك به توليدكننده و معاف بودن آن از پرداخت ماليات توانسته صنعت پوشاك خود را در برندهاي معتبر خارجي معرفي كند و بخش بزرگي از بازار ايران را به خود اختصاص دهد. مطمئناً زماني كه كيفيت توليد ملي از سوي توليدكننده بالا باشد و توليدكننده بداند از سوي دولت و ديگر نهادهاي ذي‌ربط حمايت مي‌شود، در نهايت محصول باكيفيتي به بازار عرضه مي‌كند و همين امر باعث رونق بازار توليد ملي مي‌شود. بنابراين تنها اقدامي كه بايد از سوي دولت صورت گيرد اين است كه از توليد ملي به صورت اصولي و منطقي در عمل و نه در حرف و شعار حمايت كند تا علاوه بر اشتغالزايي، بازار توليد ملي رونق يابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار