کد خبر: 909612
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
جانشین ستاد دیه استان اصفهان مطرح کرد
جانشین ستاد دیه استان اصفهان گفت: در حال حاضر از هزار و 300 زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان، 300 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و هزار نفر به دلیل سایر محکومیت‌های مالی در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، جانشین ستاد دیه استان اصفهان در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با اشاره به برگزاری جشن گلریزان اظهار کرد: این جشن هرساله به منظور جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی برگزار می‌شود که سبب رفع مشکلات تعدادی زیادی از این زندانیان می‌شود.

ایرج نحوی با بیان این‌ که در سراسر جهان دانشگاه‌ها در انجام امور خیر و عام‌المنفعه فعال هستند و شهرضا از این نظر پیشگام است، افزود: در حال حاضر از هزار و 300 زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان، 300 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و هزار نفر به دلیل سایر محکومیت‌های مالی در زندان هستند.

نحوی با اشاره به کمک 8 میلیارد تومانی مردم استان اصفهان در سال گذشته در قالب 55 جلسه گلریزان برای آزادی جرایم مالی غیرعمد گفت: از این رقم در سال گذشته 266 میلیون تومان در جشن گلریزان شهرضا جمع‌آوری شد.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از خانواده‌های نیازمند محبوسان در زندان خاطرنشان کرد: خیران همان طور که برای آزادی زندانیان کمک می‌کنند، باید از خانواده‌های زندانیان نیز حمایت کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

جانشین ستاد دیه استان اصفهان با بیان این‌که در سال گذشته 108 میلیون تومان در قالب شیوه‌نامه به زندانیان واجد شرایط واگذار شده است، بیان داشت: در سال 96 تعداد 20 نفر از زندانیان از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان به ارزش 118 میلیون تومان آزاد شدند.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته 172 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود بازپرداخت 4 درصد به زندانیان جرایم مالی غیرعمد پرداخت شد، عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداختی تا سقف 200 میلیون تومان است، البته به این شرطی که با این مبلغ فرد آزاد شود.

جانشین ستاد دیه استان اصفهان با بیان این‌که با توجه به افزایش بهای سکه تا سقف 15 میلیون هم امکان واگذاری تسهیلات برای مهریه وجود دارد، اذعان داشت: افزایش قیمت سکه اخذ توافقات را مشکل‌تر کرده است که امیدواریم افرادی که توان حمایت از زندانیان و خانواده‌های این افراد را دارند کمک‌های خود را از این قشر دریغ نکنند.

وی در پایان با اشاره به این‌که مبالغ پرداختی در قالب کمیسیون ویژه در استان از 20 میلیون تومان در سال گذشته به 15 میلیون تومان در سال جاری کاهش یافته است، یادآور شد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در استان اصفهان 37 درصد افزایش یافته است که عوامل مختلف فرهنگی و اقتصادی در این زمینه مؤثر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر