کد خبر: 909558
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
حاشیه‌ای بر نتایج ضعیف والیبال در هفته اول لیگ ملت‌ها
تیم ملی والیبال کشورمان در حالی عصر دیروز فرانسه را به مقصد آرژانتین برای شرکت در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ترک کرد که نتایج ناامیدکننده تیم ایران در هفته اول انتقادات زیادی را متوجه کولاکوویچ و شاگردانش کرده است.
سعيد احمديان

تيم ملي واليبال کشورمان در حالي عصر ديروز فرانسه را به مقصد آرژانتين براي شرکت در هفته دوم ليگ ملت‌هاي واليبال ترک کرد که نتايج نااميدکننده تيم ايران در هفته اول انتقادات زيادي را متوجه کولاکوويچ و شاگردانش کرده است.
واليبال ايران گويا نمي‌خواهد ترک عادت کند و هر سال قرار است شروع بد واليبال در ليگ جهاني سابق يا همان ليگ ملت‌ها تکرار شود، مانند امسال که در هفته اول تنها يک برد و دو باخت سهم تيم کشورمان بود. اگر تا سال پيش ايران ليگ جهاني را با شکست مقابل تيم‌هاي قدرتمندي مانند ايتاليا آغاز مي‌کرد، امسال اما شاگردان کولاکوويچ به تيم‌هاي درجه 3 هم نه نگفتند، نمونه‌اش باخت نوبرانه به ژاپن در هفته اول بود تا پس از هشت سال آقايي در آسيا و قرار گرفتن در بين 10 تيم برتر جهان، واليبال يک عقبگرد را شاهد باشد. این در حالی است که تيم ملي واليبال آخرين بار در بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگجو مقابل ژاپن باخت و از آن زمان به بعد هيچ‌گاه تيم اصلي ايران مقابل ژاپني‌ها تسليم نشده بود.
اشتباهاتي که در حد تيم ايران نبود
شکست مقابل ژاپن در هفته اول ليگ ملت‌ها، آنقدر غيرمنتظره بود که کمتر هوادار واليبالي مي‌تواند آن را هضم کند. با اين حال تيم کشورمان هفته اول ليگ ملت‌ها را با دو شکست مقابل فرانسه و ژاپن و يک پيروزي مقابل استراليا و کسب تنها 3 امتياز به پايان رساند تا در پايان اين هفته در بين 16 تيم در رده دهم قرار بگيرد. ايگور کولاکوويچ که با توجه به اين شکست در تيررس انتقادها قرار گرفته به بازي ضعيف شاگردانش مقابل چشم‌بادامي‌ها اعتراف می‌کند: «نتيجه براي ما خوشايند نيست، چون اصلاً انتظار نداشتيم برابر ژاپن شکست بخوريم. همه چيز بد پيش رفت. بعضي از مشکلات در حد و اندازه تيم ما نبود و همين اشتباهات باعث شکست 3 بر يک ما شد. متأسفم اما بدون شک بازيکنانم هيچ‌وقت دست از تلاش برنمي‌دارند و با تمام وجود بازي مي‌كنند.»
با اين حال کولاکوويچ اميدوار است شاگردانش در هفته دوم جبران کنند، هرچند حريفان قوي‌تري پيش‌رو دارند: «هفته آينده ما برابر آرژانتين، ايتاليا و کانادا بازي خواهيم کرد. اين تيم‌ها بهتر از ژاپن هستند. انتظار جنگندگي بيشتر و بازي با‌دقت‌تري را از بازيکنانم دارم.»
تيمي نبود که مي‌شناختيم
با پايان هفته اول ليگ ملت‌ها، مهم‌ترين نکته‌اي که همه کارشناسان و سرمربيان تيم‌هاي حريف کشورمان به آن اشاره كردند «دور بودن تيم ملي واليبال ايران از آن انگیزه و جنگندگي» سال‌هاي اخير بود. لوران تيلي، سرمربي فرانسه پس از پيروزي مقابل تيم کشورمان گفته بود: «بازيکنان ايراني را به خوبي مي‌شناسم و به نظرم آنها برابر ما مانند هميشه سرحال نبودند. آنها هميشه هيجاني بازي مي‌کردند، اما اين‌بار اينگونه نبودند.»
فيليپ بلين، سرمربي ژاپن هم پس از پيروزي مقابل تيم کشورمان گفت: «نمي‌دانم چرا ايران در هفته اول اينقدر بي‌روحيه و بد بازي‌ ‌کرد!» به عقيده سرمربي ژاپن، تيم کشورمان آنها را دست‌کم گرفته بود: «آنها با تصور يک پيروزي راحت وارد زمين شدند، اما فکر مي‌کنم درس خوبي از ما گرفتند و آن هم اينکه هيچ مسابقه‌اي را نمي‌توان از قبل پيش‌بيني کرد.»
کار روي مسائل روحي براي جبران
هرچند در هفته اول ليگ ملت‌ها کولاکوويچ به برخي چهره‌هاي جوان مانند حضرت‌پور و شريفي فرصت بازي داد، اما شاکله اصلي تيم کشورمان در اين سه بازي همان ترکيب ثابت پنج سال اخير بود، ترکيبي که به نسل طلايي واليبال معروف است، اما نمايش ستاره‌هاي تيم ملي در سه بازي نخست دور از انتظار بود. رضا مؤمني‌مقدم، مربي فصل پيش تيم پيکان در مورد جوانگرايي در تيم ملي ديروز به خبرگزاري تسنيم گفت: «عملکرد جوان‌ها در اين سه بازي خوب بود، به ويژه حضرت‌پور که در پست ليبرو مقابل ژاپن خيلي خوب بازي کرد. با اين حال آنها هنوز وصله‌هايي هستند که به بدنه قديمي تيم ملي چسبيده‌اند و بايد اعتماد بازيکنان قديمي را جلب کنند.» با اين حال به گفته قاسم کارخانه، سرمربي تيم بانک سرمايه مشکل تيم روحي بود. کارخانه به خبرگزاري ايسنا مي‌گويد: «خيلي بي‌تفاوت و بي‌انگيزه در سه بازي گذشته ظاهر شديم. تيم ژاپن را دست‌کم گرفتيم و روحيه جنگندگي در برابر اين تيم نداشتيم، در حالي که تيم ژاپن با تمام قدرت و روحيه جنگندگي در برابر بازيکنان ما بازي مي‌کرد و همين عامل رمز موفقيت آنها براي برد برابر تيم‌ ‌ملي واليبال ايران بود.
کار کردن روي مسائل روحي نسخه‌اي است که کارخانه براي واليبال در هفته دوم مي‌پيچد: «بايد براي بازي‌هاي هفته دوم ليگ ملت‌ها، روي مسائل روحي تيم کار کرد. کارخانه در ادامه عنوان مي‌كند: «بازيکنان بايد از نظر فني، روحي و رواني و انگيزشي خود را براي بازي‌هاي هفته‌ دوم آماده کنند. از نظر جسماني نمي‌توان کاري انجام داد، اما کادر فني بايد از نظر رواني براي هفته‌ دوم بازي‌ها روي تيم کار کند تا تيم با روحيه‌اي بهتر و شاداب‌تر بازي‌هاي هفته‌ دوم را آغاز کند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
ابرو ریزی بود نبازی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار