کد خبر: 909498
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
ممنوعیت افزایش قیمت غذای دانشجویی در ماه رمضان...
عليرضا دهلوى
وزارت علوم یک هفته قبل از شروع ماه رمضان، در بخشنامه‌ای، نکاتی را به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یادآور شده و از آن‌ها خواسته شد برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.
مشاور وزیر به تازگی جزئیات این بخشنامه را عنوان کرده است. بر این اساس از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواسته شده به صورت دائم تأسیسات برودتی خوابگاه‌ها و محل برگزاری امتحانات بازبینی و نظارت شود. مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تأکید بر اینکه افزایش قیمت غذای دانشجویی در ایام ماه رمضان ممنوع است، گفت: قبل از شروع ماه مبارک رمضان با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها بر اهتمام به تنوع خدمات مطلوب غذای دانشجویی در ماه مبارک رمضان تأکید شده است.» ذوالفقار یزدان‌مهر در خصوص قیمت غذای دانشجویان در ایام ماه مبارک رمضان گفت: قیمت غذای دانشجویان در ایام ماه مبارک رمضان افزایش نیافته، اما کیفیت غذا افزایش یافته است.

نظارت بر تمامی خدمات

بنابراین هیچ دانشگاهی در ایام ماه رمضان نباید برای ارائه غذا بیشتر از نرخ مصوب صندوق رفاه اقدام کند. در این مدت، دورچین غذا مانند زولبیا، بامیه، شربت، خرما، سوپ و میوه به غذای دانشجویان اضافه می‌شود، اما قیمت غذا افزایش پیدا نمی‌کند. به گفته این مقام، در این بخشنامه از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواسته شده تمهیدات لازم برای تأمین سحری دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها اتخاذ شود. همچنین بازبینی وضعیت تأسیسات آب گرم خوابگاه‌ها قبل از ماه مبارک رمضان و نظارت مستمر بر عملکرد تأسیسات و نظارت بر ارائه خدمات مطلوب سلف سرویس‌ها در هنگام افطار به ویژه ابعاد بهداشتی آشپزخانه و سالن‌ها و ارائه غذا‌های مناسب با ایام ماه مبارک رمضان از تأکیدات دیگر بوده است.
لزوم نظارت بیشتر بر عملکرد سرویس‌های ایاب و ذهاب و رفع مشکلات احتمالی از موارد دیگری است که در بخشنامه ارسالی به دانشگاه‌ها بر آن تأکید شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها