کد خبر: 909480
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
شهردار زنجان در گفت‌وگو با «جوان»:
در دوره‌ای که علم و تکنولوژی یک ابزار شده، رفتن به سمت شهر هوشمند برای مردم یک نیاز است و امروز کنترل ترافیک از ضرورت‌های هر شهری به شمار می‌آید که در همین راستا زنجان از شهر‌های پیشرو در افتتاح مرکز کنترل ترافیک است...
پروانه سهرین‌بیگلو
شهردار زنجان در گفت‌وگو با «جوان» با عنوان کردن مطلب فوق درباره افتتاح اولین مرکز کنترل ترافیک در این شهر گفت: برای تجهیز مرکز کنترل ترافیک شهری حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است. در هر دوره‌ای علم و تکنولوژی ابزاری برای مدیریت شهری به حساب می‌آمده. مسیح الله معصومی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک زنجان با هدف کنترل یکپارچه ترافیک شهری افتتاح شد، گفت: شهرداری وظیفه دارد در راستای بهبود عبور و مرور اقدامات لازم را انجام دهد تا بتواند یک مدیریت یکپارچه برای شهر به وجود بیاورد.

وی افزود: برای تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای، نیازمند این مرکز بودیم که آمار دقیقی داشته باشیم. مرکز کنترل ترافیک شهری یک آمار دقیق و یک سلسله اطلاعات را می‌دهد که بر اساس آن تصمیم‌گیری‌های منطقی انجام می‌شود. معصومی گفت: این مرکز در یک منطقه کمتر توسعه یافته ایجاد شده که همین امر به توسعه شهر کمک می‌کند و بر این اساس می‌توان یک مدیریت واحد و لحظه‌ای در سطح شهر انجام داد. در مجموع راه‌اندازی این مرکز در زنجان سبب تسهیل ترافیک و مدیریت شهری می‌شود.

وی تصریح کرد: علم مدیریت شهری امروز به یک امر مهم تبدیل شده و مدیریت شهر‌ها باید به سمت توسعه مدیریت هوشمند‌سازی برود. بر همین اساس مسئله ترافیک یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در شهر‌های رو به رشد و توسعه یافته است. این مسئول ادامه داد: همه بدنبال این هستند که در دوره مدیریتی خود از ابزار مدیریت هوشمند استفاده کنند و مسئله ترافیک از سوی مدیران استانی و شهری نیازمند توجه خاصی است. بنابر این شهرداری هم در کنار پلیس در ایجاد بستر‌های ترافیکی در جهت بهبود عبور و مرور و کمک به تردد‌های شهروندان تلاش‌هایی را انجام می‌دهد.

معصومی گفت: مراکز کنترل ترافیک از جمله مراکزی هستند که معمولاً با دو هدف تشکیل می‌شود و یکی از اهداف تشکیل آن مدیریت ترافیک جاری در سطح شهر است. دومین هدف این مرکز در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها این است که می‌تواند آمار‌های دقیقی از وضعیت تردد‌ها و وضعیت ترافیک شهر در نقاط مختلف در اختیار ما قرار دهد تا در مدیریت شهری تصمیم‌های منطقی گرفته شود. شهردار زنجان با اشاره به اینکه از تجهیزات مدرن در مرکز کنترل ترافیک شهری زنجان استفاده شده است افزود: نزدیک به ۵ میلیارد تومان برای تجهیزات این پروژه هزینه شده است.

شروع توسعه یافتگی زنجان

 مرضیه حصاری مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بعد از افتتاح مرکز کنترل ترافیک زنجان به خبرنگار «جوان» گفت: ۲۲ مرکز کنترل ترافیک شهری در سطح کشور فعال است و چهار مرکز در سطح یک فعالیت می‌کنند و مرکز کنترل ترافیک زنجان جزو مراکزی است که به‌دقت طراحی‌شده و قابلیت این را دارد که سایر طرح‌های کنترل هوشمند به آن الحاق شود. وی افزود: این مرکز شروع توسعه‌یافتگی شهر زنجان است و این تنها یک شعار نیست.

حصاری با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در شهر‌ها هستیم که بر اساس قانون، مرکز کنترل ترافیک باید در همه شهر‌ها راه‌اندازی شود، ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر فقط نگاه توسعه محور وجود داشته و همین موضوع باعث شده که سالانه ۵ هزار کشته در تصادفات شهری را شاهد باشیم. وی گفت: همکاری همه دستگاه‌ها و رفتن به سمت پیاده راه‌سازی می‌تواند راهکاری برای کاهش ترافیک مرکز شهر زنجان باشد. مدیرکل حمل‌ونقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: پلیس تاکنون در زنجان همکاری خوبی با مدیریت شهری در رابطه با موضوع حمل‌ونقل ترافیک دارد. وی با بیان اینکه طرح پیاده راه در شهر زنجان تصویب شده است، افزود: ما حمایت لازم از این طرح را داریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس زنجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
مگر زنجان ترافیک هم داره؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار