کد خبر: 909465
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
رئیس کلانتری ۱۰۸ نواب، با اشاره به دستگیری یک سارق زورگیر در محدوده مالک اشتر، گفت: این متهم برای بازپس دادن سندی که با تهدید سلاح سرد سرقت کرده بود، 30 میلیون وجه نقد طلب کرد.

به گزارش خبرنگار ما،‌سرهنگ "مسلم قاسم آبادی ، ضمن تشریح این خبر، گفت: ظهر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده خیابان مالک اشتر بودند که به مشخصات ظاهری فردی که کیفی مشکی رنگ به دست داشت مشکوک شده و برای بررسی موضوع از وی خواستند که با پلیس همکاری داشته باشد.

اما این مرد که با دیدن پلیس دستپاچه شده بود سعی کرد در فرصتی مناسب از محل فرار کند که این اقدام به تعقیب وی منجر شده و در نهایت چند خیابان بعد، فرد مظنون دستگیر و در بازرسی از کیف وی یک سند ملکی و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

رئیس کلانتری 108 عنوان داشت: در همین زمان یکی از کسبه بنگاه دار محل به ماموران مراجعه کرد و اظهار داشت که در ساعات اولیه شب گذشته این فرد به زور وارد مغازه اش شده و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت یک سند ملکی از وی کرده و پس از مدتی با وی تماس گرفته و در قبال بازپس دادن سند مذکور 30 میلیون تومان وجه نقد درخواست کرده است.

به این ترتیب و با شکایت صاحب بنگاه، متهم به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر زورگیری از شهروندان طی چندین فقره و همچنین سرقت سند مذکور اعتراف و عنوان داشت که به این وسیله سعی داشته تا پولی به دست بیاورد.

سرهنگ قاسم آبادی، در پایان تصریح کرد: با تکمیل اطلاعات پرونده و اعتراف متهم به جرم خود، مراتب برای مرجع قضایی ارسال شد تا در این خصوص تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

**

 

کشف 709 قطعه البسه قاچاق از 3 خودرو در حسن آباد

ماموران گشت انتظامی کلانتری 176 حسن آباد، طی یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری سه قاچاقچی کالا و کشف بیش از 700 قطعه البسه خارجی قاچاق شدند.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "سید جلال حسینی" به تشریح این خبر پرداخت و گفت: بامداد روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که رفتار و رانندگان سه خودرو که سعی می کردند پشت سرهم حرکت کنند، توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی موضوع آنها را تعقیب کردند.

وی افزود: ماموران ضمن تعقیب رانندگان مظنون، مشخصات هر سه خودرو را از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام کردند که در نتیجه مشخص شد یکی از خودروها دارای سابقه قاچاق کالا است که این امر ظن ماموران را بیشتر کرده و برای بررسی بیشتر به راننده خودروی مذکور دستور توقف دادند.

اما علیرغم دستور پلیس راننده مذکور اقدام به فرار کرد و متعاقبا دو خودروی دیگر نیز سعی کردند با سرعت پشت سر وی از محل بگریزند که این اقدام با تعقیب و گریز از سوی ماموران همراه شد و در نهایت پس از طی مسافتی نه چندان طولانی، هر سه خودرو با حضور نیروهای کمکی کلانتری، در محدوده حسن آباد، متوقف و سرنشینان آن بازداشت شدند.

رئیس کلانتری 176 اظهار داشت: متهمان به همراه هر سه خودرو به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده هر سه به جرم خود مبنی بر قاچاق کالا اعتراف و در بازرسی از خودروها نیز 709 دست البسه خارجی قاچاق شامل شلوار جین و شال زنانه کشف شد.

سرهنگ حسینی، تصریح کرد: به این ترتیب هر سه متهم با تکمیل پرونده و اعتراف به جرایم خود برای تحقیقات بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

**

 

 

دستگیری مردی که با جعل عنوان مامور پلیس راهنمایی و رانندگی، اخاذی می کرد

رئیس کلانتری 134 شهرک غرب، با اشاره به دستگیری یک جاعل عنوان که تحت پوشش ماموران راهنمایی و رانندگی اقدام به اخاذی از شهروندان می کرد، گفت: این متهم در کلانتری به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ "علی پرویزی به تشریح این خبر پرداخت و گفت: بر اساس اعلام اپراتور مرکز پیام منطقه 2 پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، فردی میانسال که البسه این پلیس را به تن دارد، در حال گفت و گو و مشاجره با راننده یک دستگاه خودروی سواری است.

این اقدام که عجیب به نظر می رسید، توجه ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی منطقه را جلب کرده و برای بررسی با هماهنگی های انجام شده به محل اعزام شدند.

رئیس کلانتری 134 عنوان داشت: زمانی که ماموران به محل رسیدند فرد مذکور سعی کرد از محل بگریزد که سرعت عمل ماموران مانع وی شده و در همان محل تحقیقات را آغاز کردند که در نتیجه مشخص شد این فرد با جعل عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی، جلوی یک راننده سواری را گرفته و سعی دارد به عناوین مختلف از وی اخاذی کند.

در نتیجه، ماموران فرد مذکور را بازداشت و به همراه راننده شاکی به کلانتری منتقل کردند که در بازجویی های انجام شده متهم به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و سوء استفاده از لباس ماموران راهنمایی و رانندگی اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ پرویزی، در پایان، ضمن توصیه به شهروندان در خصوص برخورد با چنین مواردی، گفت: ماموران پلیس در همه زمان کارت شناسایی معتبر همراه دارند و پیش از روبرو شدن با شهروندان و ادای احترام کارت شناسایی خود را نشان می دهند و شهروندان در صورت برخورد با مواردی که غیر از این روی می دهد می توانند مراتب را از طریق تلفن های 110 و 197 به پلیس گزارش دهند.

**

 

مامور قلابی به اتهام اخاذی از کسبه مشیریه بازداشت شد

رئیس کلانتری ۱۶۹ مشیریه، با اشاره به دستگیری یک مامور قلابی در این محدوده، گفت: این متهم با پوشیدن البسه نظامی و جعل عنوان، اقدام به اخاذی از کبسه محدوده مشیریه به بهانه های واهی می کرد.

سرگرد "فرهاد واقعی"، گفت: با تماس کبسه محدوده مشیریه مبنی بر اخاذی فردی تحت عنوان مامور انتظامی پلیس، تیمی از ماموران این کلانتری برای رسیدگی به موضوع وارد عمل و به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که فردی با پوشیدن لباس نظامی و در دست داشتن بیسیم قلابی ضمن پرسه در محدوده مذکور از کسبه و اهالی محل به بهانه های واهی اخاذی می کند که این اقدام به نارضایتی شهروندان و کسبه محل ختم شده است.

در نتیجه تحقیقات پیرامون این فرد آغاز شد و در نهایت ساعتی بعد متهم در همان محدوده شناسایی شده و در حالی که با دیدن ماموران پلیس سعی در فرار داشت، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرگرد واقعی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و سوء استفاده از البسه و تجهیزات نظامی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

متعاقبا پرونده در اختیار معاون ارجاع دادسرای ناحیه 14 تهران قرار گرفت که در نتیجه دستور بازرسی از مخفیگاه متهم صادر و تیمی از ماموران به محل اعزام شدند که در بازرسی های انجام شده از محل سه دستگاه بیسیم، یک رشته دستبند فلزی و یک قبضه کلت کمری قلابی، کشف شد.

**

زورگير خشن به جرايش اقرار کرد

رئیس کلانتری 132 نبرد، به دستگیری یک سارق زورگیر در محدوده جنوب شرق تهران اشاره کرد و گفت: این متهم که سابقه سه فقره زورگیری در یک روز را دارد، هنگام سرقت از یک شهروند، مشاهده و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "جهانشاه تیموری"، گفت: با شکایت شهروندان به دادسرای ناحیه 6 محلاتی، در خصوص سرقت و زورگیری های یک سارق قوی هیکل، پرونده این متهم به این کلانتری ارجاع شد و تیمی از ماموران این کلانتری وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران تجسس کلانتری قرار گرفت و با بررسی محل های سرقت و تحقیقات از مالباختگان در خصوص شیوه زورگیری، مشخصات و چهره فرضی متهم به دست آمد و در میان گشت های انتظامی توزیع شد.

وی افزود: با اقدامات شبانه روزی و بررسی های به عمل آمده در نهایت روز گذشته نیز پاتوق و محل های تردد این سارق به دست آمد و گشت های انتظامی با گشتزنی در محل هایی که احتمال حضور متهم می رفت سعی کردند، او را دستگیر کنند.

رئیس کلانتری 132 اظهار داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که شب گذشته ماموران یکی از گشت های انتظامی در حین گشتزنی در خیابان نبرد این سارق را در حال زورگیری از یک شهروند مشاهده کرده و برای دستگیری وی اقدام کردند.

سرهنگ تیموری، تصریح کرد: ماموران، این متهم را هنگامی که با سلاح سرد یک شهروند را تهدید کرده و در حال زورگیری از وی بود دستگیر کرده و به او فرصت سرقت و یا فرار ندادند.

وی عنوان داشت: متهم به همراه شاکی به کلانتری منتقل شدند و در بررسی های انجام شده، به جرم خود مبنی بر زورگیری و سرقت از شهروندان با تهدید سلاح سرد اعتراف و همچنین به سه فقره سرقت به این شیوه در محدوده های شرق و جنوب شرق تهران اقرار کرد.

گفتنی است، پرونده این متهم پس از تکمیل برای رسیدگی به دادسرای ناحیه 6 محلاتی ارجاع شد.

**

دستگیری سارقی که فکر می کرد پلیس را گمراه کرده است

رئیس کلانتری 135 آزادی، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم و قطعات خودرو در محدوده غرب تهران، گفت: این متهم در کلانتری ضمن اعتراف به جرم خود به چهار فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کرد.

سرهنگ "مجتبی شمس" گفت: شب گذشته ماموران یکی از گشت های انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان های محله "بیمه" بودند که متوجه شدند فردی در کنار یک خودروی سوار به محل دیدن خودروی پلیس پنهان شده و سعی می کند که دیده نشود.

وی افزود: این اقدام توجه ماموران را جلب کرده و از آنجا که احتمال می دادند سارق لوازم داخلی خودرو باشد، سعی کردند به ظاهر او را نادیده بگیرند تا در هنگام سرقت دستگیرش کنند، که این اقدام نتیجه داد و سارق که گمان می کرد ماموران از محل دور شده اند مجددا به سراغ خودرو رفت و اقدام به سرقت کرد.

کلانتر 135 عنوان داشت: سارق مذکور، سرگرم سرقت بود که ماموران به صورت نامحسوس او را غافلگیر و بازداشت کردند و در حالی که سعی داشت با دستپاچگی داستانی کذایی سر هم کند و خود را رهایی بخشد، به همراه ضبطی که به سرقت برده بود، به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ شمس، تصریح کرد: متهم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه علاوه بر اعتراف به سرقت از خودروی مذکور، به چهار فقره سرقت دیگر نیز اقرار کرد.

گفتنی است، با اعتراف متهم، پرونده تکمیل و در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

 

**

تنه درخت، مخفی گاه خرده فروش مواد مخدر

- رئیس کلانتری 116 مولوی ظهر روز گذشته از دستگیری یک خرده فروش مواد مخدر و کشف 18 گرم حشیش خبر داد و گفت: متهم بسته های مواد مخدر را در تنه درخت مخفی کرد.

سرهنگ "محمد باقر منصوری" گفت: در پی اطلاع از خرده فروشی فردی در خیابان یخچال، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده صحت خبر تایید و مشخص شد که متهم بسته های مواد مخدر آماده به فروش را در تنه درختی مخفی می کند و به طور مستمر در خیابان موصوف تردد اقدام به فروش مواد مخدر می کند، ادامه داد: تیمی از ماموران کلانتری پس از مدتی مراقبت های ویژه متهم را هنگام تحویل مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از تنه درخت مقدار 18 گرم مواد مخدر حشیش کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم به همراه مواد مخدر کشف شده به کلانتری منتقل و سپس برای طی مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

 

 

 

**

سارق با هوشیاری پلیس قبل از سرقت دستگیر شد

رئیس کلانتری 153 شهرک ولیعصر از دستگیری سارق منزل و کشف ابزار و آلات سرقت خبر داد و گفت: متهم قبل از انتخاب سوژه با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "علی شریفی" گفت: سحرگاه امروز ماموران کلانتری هنگام گشت زنی، متوجه راکب موتورسیکلت سواری شدند که با سرعت بسیار پایینی در حال پرسه زنی در خیابان تختی بود که ماموران بلافاصله اقدامات لازم را برای بررسی موضوع انجام دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت به محض مشاهده ماموران قصد فرار از محل را داشت، تصریح کرد: متهم با عکس العمل سریع پلیس مواجه و ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و در بازرسی بدنی از وی، ابزار و آلات مورد نیاز برای سرقت منزل را از وی کشف کنند.

رئیس کلانتری 153 با بیان اینکه ماموران در تحقیقات انجام شده پلاک انتظامی موتورسیکلت را استعلام کردند، ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت موصوف مسروقه و دارای سابقه ثبت سرقت می باشد.

این مقام انتظامی افزود: متهم به همراه اموال کشف شده به کلانتری منتقل و پس از تکمیل پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 

 

**

دستگیری سارق وسایل داخل خودرو و کشف 5 دستگاه گوشی مسروقه

رئیس کلانتری 109 بهارستان از دستگیری یک سارق وسایل داخل خودرو در محدوده میدان امام حسین خبر داد و گفت: تعداد 5 دستگاه گوشی مسروقه و تعدادی مدارک هویتی از متهم کشف شد.

سرهنگ "کیومرث حسنوند" اظهار داشت: با توجه به افزایش سرقت های وسایل داخل خودرو، تیمی از ماموران کلانتری شناسایی سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع جرایم، تعداد گشت زنی های هدفمند را افزاش تا اینکه عصر روز گذشته، ماموران موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس کلانتری 109 بهارستان ضمن اشاره به بازجویی و بازرسی انجام شده از سارق، بیان داشت: در بازرسی های صورت گرفته تعداد 5 گوشی مسروقه و تعدادی مدارک هویتی مربوط به سایر افراد از سارق کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 **

کشف بیش از 300 گرم مواد مخدر بسته بندی شده

رئیس کلانتری 152 خانی آباد از دستگیری یک خرده فروش مواد مخدر و کشف 406 گرم انواع مواد مخدر بسته بندی شده از داخل خودروی سواری متهم خبر داد.

سرهنگ "محمد حسین هاشمی گفت: در پی اطلاع از خرده فروشی فردی در محدوده میدان انقلاب، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم با یک دستگاه خودروی سواری، اقدام به توزیع مواد مخدر می کند، تصریح کرد: در بازرسی انجام شده از خودروی سواری متهم مقدار 406 گرم انواع مواد مخدر به طور بسته نبدی شده کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم به همراه مواد مخدر کشف شده به کلانتری منتقل و سپس برای طی مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 ***

زمین گیر شدن موبایل قاپ ها هنگام فرار از دست پلیس

رئیس کلانتری 115 رازی از شناسایی و دستگیری دو اکیپ موتورسوار موبایل قاپ خبر داد و گفت: متهمان به 5 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "مرتضی بیرانوند" ، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت گوشي تلفن همراه طي چند روز گذشته موضوع به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

وي توضیح داد: در پی تحقیقات انجام شده مشخص شد که سارقان با دو دستگاه موتورسیکلت به صورت پوششی اقدام به موبایل قاپی می کنند.

سرهنگ بیرانوند با بیان افزایش تعداد گشت های انتظامی، عنوان داشت:طی تماس تلفنی وقوع یک فقره موبایل قاپی در نزدیکی بیمارستان بهارلو به کلانتری اعلام که بلافاصله نزدیکترین تیم در حال گشت زنی به آدرس موصوف اعزام و ماموران به تعقیب متهمان پرداختند.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: یکی از اکیپ های موتورسیکلت سوار در حالی که با سرعت بسیار بالایی در حال متواری شدن از محل بود، به زمین خورده و بلافاصله راکبان آن، سوار موتورسیکلت دوم شده و از محل متواری شدند.

رئیس کلانتری 115 رازی با اشاره به انجام سریع تحقیقات پلیسی، گفت: در این تحقیقات مشخص شد که مالک موتورسیکلت یکی از اتباع بیگانه می باشد که به صورت قولنامه ای موتورسیکلت را خریداری کرده است.

وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران کلانتری به مخفیگاه یکی از سارقان اعزام که موفق شدند وی را د ریک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

رئیس کلانتری 115 رازی با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی و شناسایی وی توسط مالباخته ، افزود: سایر همدستان سارق شناسایی و متهمان به 5 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ بیرانوند در پایان خاطر نشان کرد: متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

 

 

***

**

دستگیری جناب سرهنگ قلابی با 13 فقره سابقه

- معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای با بیش از 13سابقه دستگیری خبر داد و گفت: متهم تحت عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر و با همدستی دو همدست دیگر خود اقدام به سرقت و زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران کرده است .

سرهنگ "داوود فرد" گفت: در بیست و نهم فرودین ماه سال جاری دو برادر با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کردند که دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید 132 سفید رنگ، تحت عنوان مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر اقدام به سرقت بیش از 500 هزار تومان وجه نقد از آنها کردند.

وی توضیح داد: مالباختگان در توضیحات خود به مأموران عنوان داشتند: از پل عابر پیاده پائین آمده بودیم که ناگهان یک خودرو پراید 132 سفید رنگ با دو سرنشین در برابر ما توقف کرد؛ سرنشین پراید پس از پیاده شدن به سمت ما آمد و ضمن معرفی خود به عنوان سرهنگ پلیس [ مبارزه با ] موادمخدر عنوان داشت: "به ما گزارش دادند که افرادی با مشخصات ظاهری شما در این منطقه اقدام به فروش موادمخدر می کنند" و به این بهانه شروع به بازرسی ما دو نفر کرد و در حالی که 500 هزار تومان پول همراه ما را در بر روی صندلی ماشین ریخته بود از ما خواست تا کمی از ماشین آنها فاصله بگیریم؛ در همین زمان وی به سرعت سوار ماشین شد و به همراه راننده خودرو به سرعت از محل دور شدند و ما تنها موفق به برداشتن پلاک خودرو به شماره انتظامی ایران38/*** س 87 شدیم.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه ی دستگیری اولین متهم پرونده، گفت: مأموران کلانتری 154 چیتگر با بهره گیری از شماره پلاک ارائه شده از سوی مالباختگان اقدام به شناسایی مالک خودرو کرده؛ در ادامه مشخص شد که خودرو به نام یک خانم ثبت شده اما خودرو در اختیار همسر وی به نام "الف . پ" ( 45 ساله ) می باشد.

وی گفت: با شناسایی تصویر "الف . پ" توسط دو شاکی پرونده، این شخص توسط مأموران کلانتری دستگیر شد اما در تحقیقات اولیه با انکار انجام هرگونه سرقت مدعی بود که قطعا مالباختگان شماره پلاک خودرو او را به اشتباه برداشتند اما دو شاکی پرونده ( دو برادر ) در مواجه حضوری، وی را به صورت 100 درصدی و به عنوان راننده پراید در زمان سرقت مورد شناسایی قرار دادند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در توضیح دستگیری مجرم سابقه دار و حرفه ای به نام "ب . ت" به عنوان متهم اصلی پرونده گفت: " الف . پ" که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و با 5 فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف نزاع و درگیری منجر به قتل عمـد، سرقت ، اخاذی و ... مورد شناسایی قرار گرفت ".

در ادامه ، "الف . پ" که دیگر چاره ای جز اعتراف نداشت، صراحتاً به ده ها فقره سرقت تحت عنوان مأمور با همراه همدست خود به نام "ب . ت" ( 39 ساله ) اعتراف کرد؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: "در داخل کمپ ترک اعتیاد با بابک آشنا شدم ؛ ... ؛ در زمان سرقت ها من راننده بودم و بابک نیز پس از شناسایی سوژه های مورد نظر از خودرو پیاده می شد و سرقت ها را انجام می داد ؛ پول حاصل از سرقت را به صورت مساوی با هم تقسیم می کردیم و گوشی های مسروقه را نیز بابک در شهرستان کرج می فروخت ".

با شناسایی تصویر "ب . ت " به عنوان سارق اصلی و شخصی که خودش را به عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر به مالباختگان معرفی کرده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان کرج – منطقه حیدرآباد کرده و در مورخه بیستم اردیبهشت ماه ضمن دستگیری وی، در همان بازرسی اولیه از محل دستگیری متهم موفق به کشف تعداد زیادی گوشی تلفن همراه متعلق به افراد غیر شدند.

سرهنگ داوود فرد ، در خصوص دستگیری نفر سوم در این پرونده نیز افزود : همزمان با ورود کارآگاهان به داخل مخفیگاه "ب . ت" ، یک دستگاه خودرو سمند نقره ای رنگ با پلاک های مخدوش و ناخوانا به مخفیگاه بابک نزدیک می شود که خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی متوقف و در بازرسی از داخل آن چندین دستگاه گوشی تلفن همراه کشف می شود ؛ راننده سمند به نام "م . خ" ( 35 ساله ) در همان لحظه دستگیری صراحتا به مسروقه بودن تمامی گوشی های تلفن همراه کشف شده اعتراف کرد و عنوان داشت که تمامی سرقت های خود را با همراهی بابک انجام داده و آخرین سرقت آنها نیز مربوط به چند ساعت قبل می باشد .

"م . خ" در خصوص نحوه آشنایی با متهم اصلی پرونده "ب . ت" به کارآگاهان گفت : با"ب . ت" بچه محل هستیم و حدودا 4 سال است که همدیگر را می شناسیم ؛ برای سرقت به تهران می آمدیم ؛ من تهران را زیاد بلد نیستم و بابک می گفت که برای سرقت کجا برویم اما در بیشتر مناطق تهران را سرقت کردیم .

"ب . ت" نیز پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، چاره ای جز اعتراف نداشت و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده ها فقره سرقت اعتراف نمود و گفت: "بارها به اتهام سرقت و همچنین کلاهبرداری در پوشش عناوین دستگیر و روانه زندان شدم ؛ ... ؛ آخرین بار حدود 3 سال پیش بود که به همین جرم (سرقت تحت پوشش مأمور ) به زندان رفتم و حدود 3 ماه پیش بود که از زندان آزاد شدم ؛ ... ؛ در زمان سرقت خودم را تحت عنوان مأمور [ مبارزه با ] موادمخدر معرفی می کردم ؛ ... ؛ سرقت های خود را با خودروهای پراید سفید 132 متعلق به "الف . پ" آغاز کردم اما زمانی که "الف . پ" دستگیر شد ادامه ی سرقت ها خود را این بار با همراهی "م . خ" و با خودرو سمند نقره ای او از ساعت 6 صبح تا 10:30 شب انجام می دادم " .

این مقام انتظامی ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده گفت: " با توجه به اعتراف صریح متهمان پرونده به دهها فقره سرقت ، سوابق متهمان بویژه متهم اصلی پرونده در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت های تحت عنوان مأمور، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، پراکندگی مناطق ارتکاب سرقت در سطح شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، هماهنگی های لازم با مقام قضایی برای انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان صادر شده است؛ از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند" .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار