کد خبر: 909243
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی:
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بارندگی های خوب بهاری در آذربایجان غربی باعث سرریز شدن آب سد مخزنی سیلوه پیرانشهر و آغ چای چایپاره شد.

کیومرث دانشجو اظهار داشت: سد مخزنی سیلوه در 12 کیلومتری شمال غربی شهرستان پیرانشهر با طول تاج 731 متر، ظرفیت حجم تنظیمی 203 میلیون متر مکعب با هدف انتقال آب به دریاچه ارومیه ، توسعه گردشگری، توسعه اراضی بخش کشاورزی، تامین آب شرب منطقه به میزان ١٧ میلیون و ٩٠٠ هزار متر مکعب در سال، اردیبهشت ماه سال 96 به بهره برداری رسید.
وی توسعه اراضی دشت جلدیان و سروکانی با تونل جلدیان با وسعت ٢٦٠٠ هکتار و تولید برق به میزان ١٣.٢ گیگاوات در سال را از دیگر اهداف این سد خواند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی همچنین در خصوص سد آغ چای بزرگترین سد قوسی خاکی کشور در چایپاره نیز، اظهار کرد: این سد با 212 میلیون مترمکعب ظرفیت، براثر بارش های خوب بهاری در سال آبی جاری، طی روزهای اخیر سرریز شده است.
وی ادامه داد: این سد، اردیبهشت ماه سال گذشته نیز سرریز شده بود که نشان دهنده تمهید مناسب ساخت این سد برای جمع آوری آب های سطحی این منطقه است.
دانشجو از ساکنان حاشیه سد و روستاهای پائین دست که در مسیر رودخانه قرار دارند، خواستار شد: برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه و سد سیلوه خودداری کرده و هشدار های ایمنی را رعایت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر