کد خبر: 909183
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کبری روشنفکر: حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه اصلاً به نفع آنها نیست.
دبیر کارگروه مشارکت‌سیاسی و اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ازجمله مخالفان حذف کلمه طلاق از شناسنامه بانوان مطلقه است و تأکید می‌کند: حذف واژه طلاق از شناسنامه این زنان نه تنها مشکلی از مشکلات آن‌ها را حل نمی‌کند بلکه مشکل‌آفرین هم خواهد بود و چنین کاری اصلاً به نفع بانوان نیست.
از نگاه کبری روشنفکر چنین کاری نمی‌تواند مشکلی را حل کند. در واقع به نوعی مشکل‌ساز نیز هست. می‌توان گفت: این طرح یک طرح کارشناسی نشده است و ممکن است آسیب‌ها و مشکلات دیگری را به دنبال داشته باشد. وی تصریح می‌کند: اگر می‌خواهند طلاق را از شناسنامه بانوان مطلقه حذف کنند به نوعی آغاز دروغگویی از ابتدای زندگی بین دو زوجی است که می‌خواهند برای بار دوم زندگی خودشان را شروع کنند.
این فعال حقوق زنان معتقد است: اینکه زنی بخواهد طلاق گذشته‌اش را از شناسنامه‌اش پاک کند، می‌خواهد بخشی از زندگی گذشته خود را کتمان کند و این موضوع باعث می‌شود که پایه و اساس زندگی بعدی خودش را با مردی دیگر بر اساس دروغ و بدون حسن نیت بنا کند. وی خاطرنشان می‌کند: اگر بناست از اول این موضوع را کتمان کند باید همیشه این نگرانی را داشته باشد که بالاخره همسر آینده‌اش ممکن است متوجه این موضوع بشود و اگر متوجه شد دیگر جوابی برایش ندارد، پس باید این واقعیت کتمان نشود و هر اتفاقی که در پس این مخفی‌کاری‌ها به وقوع بپیوندد، با صداقت و در همان روز‌های اول آغاز زندگی‌شان رخ دهد.
روشنفکر تصریح می‌کند: اینکه این ایده قرار است در مجلس به تصویب برسد در جامعه بسیار حساسیت‌برانگیز و ممکن است تبعاتی را به همراه داشته باشد، پس باید با کار‌های کارشناسی و منطقی‌تر به این مسئله پرداخته شود نه اینکه بدون منطق و به دور از هرگونه کار‌های کارشناسی مسئله‌ای را مطرح کنند که اصلاً مورد تأیید بسیاری از کارشناسان و متولیان امر نیست.
دبیر کارگروه مشارکت‌سیاسی و اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌افزاید: متأسفانه طراحان این طرح، همه ابعاد آن را نگاه نکرده‌اند و نمی‌دانند که بعد‌ها چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
وی معتقد است: به هر صورت هر خانمی که قصد ازدواج مجدد داشته باشد باید گذشته‌اش را به همسر آینده‌اش بگوید تا از این طریق بتوانند با هم به تفاهم برسند. به نظر من باید به این مسائل خوب نگاه شود.
روشنفکر ادامه می‌دهد: به طور قاطع با موضوع حذف کلمه طلاق از شناسنامه بانوان مطلقه مخالف هستم، چون معتقدیم که باعث سست شدن بنیان خانواده‌ها به خاطر گفتن دروغ می‌شود. چرا باید به جای اینکه در جهت تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها قدم‌هایی برداشته شود به این سمت بروند. بنابراین معتقدم در مجموع این پیشنهاد کمکی به رفع مشکلات بانوان نمی‌کند و ممکن است اگر مشکل دو نفر را حل کند، برای ۱۰ نفر مشکل‌ساز شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
با سلام . چرا مخالف خذف نام طلاق ا شناسنامه هستند . چون مردان براحتی بتوانند این زنان را تشخیص دهند . چون خلاف کاری کار پنهان می ماند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
ببخشیدا : بینی عمل میکنند .گونه کت کلفت میکنند. ابرو قلابی میزارند لب ها رو مثل شتر میکنند. رنگ مو که نگو . و ده ها مورد دیگه که ادم شرمش میادبگه بعد 100ها سکه مهر بعد بیجاره اون نادانی که میره سراغ اینها سر از زندان در میاره و مجلس پر کارهم تصمیم میگیره که ان مهر طلاق رو تو شناسنامه ای جماعت نزنه نورٌ عَلَی نورٍ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر