کد خبر: 909069
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
حميد صفت، خواننده رپر زير‌زميني كه به اتهام قتل عمد پدر خوانده‌اش از سال قبل در زندان به سر مي‌برد پس از اعلام نظريه كميسيون هفت‌نفره پزشكي قانوني كه اعلام كرده بود...

حميد صفت، خواننده رپر زير‌زميني كه به اتهام قتل عمد پدر خوانده‌اش از سال قبل در زندان به سر مي‌برد پس از اعلام نظريه كميسيون هفت‌نفره پزشكي قانوني كه اعلام كرده بود مصرف داروي ضد انعقاد خون تسبيب در مرگ مقتول داشته به قرار بازداشت موقت خود اعتراض كرد كه پس از پذيرش آن از سوي دادگاه، وي با قرار وثيقه 600 ميليون توماني آزاد مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران با اعلام اينكه حميد‌صفت به زودي با قرار وثيقه 600‌ميليون توماني از زندان آزاد مي‌شود، گفت: متهم پس از حادثه به اتهام قتل عمد پدر خوانده‌اش بازداشت شد و مورد بازجويي قرار گرفت. وي در تحقيقات جنايي به درگيري با پدر خوانده‌اش اعتراف كرد و راهي زندان شد. در حالي كه نظريه ابتدايي پزشكي قانوني علت مرگ پدر خوانده متهم را آسيب ديدن نسج مغز مقتول براثر اصابت جسم سخت اعلام كرده بود متهم به اين نظريه اعتراض كرد و پرونده براي بررسي بيشتر در اختيار تيم سه نفره پزشكي قانوني قرار گرفت كه پس از بررسي مشخص شد بيماري مقتول هم در مرگش تأثير داشته است. وي ادامه داد: متهم دوباره به نظريه سه نفره هم اعتراض كرد و در نهايت با اعتراض‌هاي متهم، پرونده وي در كميسيون هفت نفره مورد بررسي قرار گرفت و اين كميسيون در آخرين اظهار نظر اعلام كرد پدر خوانده متهم داروي ضد‌انعقاد خون مصرف مي‌كرده است كه همين دارو موجب تسبيب مرگ وي شده است. اين كميسيون نسبت به كميسيون‌هاي قبلي درصد تسبيب در قتل به خاطر مصرف داروي انعقاد خون را بيشتر اعلام كرده‌است.
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران درباره آزادي متهم با قرار وثيقه گفت: متهم مدتي قبل به قرار بازداشت موقت خود اعتراض كرد كه پرونده براي بررسي موضوع به دادگاه كيفري استان فرستاده شد و قضات دادگاه هم با توجه به بررسي پرونده و نظريه پزشكي قانوني اعتراض وي را پذيرفته و براي اجرا به دادسرا فرستادند. بدين ترتيب متهم پس از گذاشتن وثيقه 600 ميليون توماني به زودي آزاد مي‌شود.
وي ادامه داد: صدور قرار وثيقه به معناي رفع اتهام و آزادي نيست بلكه اين قرار تنها براي آزادي موقت وي با قرار وثيقه تا زمان برگزاري جلسه دادگاه براي رسيدگي به اتهامات وي است و به معناي رفع اتهام قتل و اصولاً قضاوت در خصوص اتهام نيست.
قاضي محمد شهرياري در خصوص تأثير رفتار متهم در زندان در صدور اين قرار وثيقه و آزادي گفت: رفتار متهم در طول دوره محكوميت چندان تأثيري در صدور قرار نداشت و علت صدور قرار آزادي پس از اعتراض متهم به قرار بازداشت موقتش با وثيقه به علم قاضي برمي‌گردد.
وي درباره بخشش اولياي‌دم گفت: خانواده مقتول تا كنون صحبتي درباره اعلام بخشش نكرده‌اند.
آغاز ماجرا
روز شنبه 28‌مرداد‌‌سال‌گذشته بود كه كاركنان بيمارستاني مرگ مشكوك مرد 66‌ساله‌اي را به مأموران پليس گزارش دادند. با اعلام اين خبر قاضي سيد‌سجاد منافي‌آذر، بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران همراه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل به تحقيق پرداختند.
نخستين بررسي‌ها نشان داد مقتول كه هوشنگ نام داشت 24‌مرداد در خانه‌اش با پسر خوانده‌اش حميد‌صفت خواننده رپ زير‌زميني درگير و به شدت زخمي و پس از آن به بيمارستان منتقل شده است. در حالي كه بررسي‌ها حكايت از اين داشت متهم به هواخواهي از مادرش با مقتول درگيري شده است، مأموران وي را براي تحقيقات بازداشت كردند. متهم پس از انتقال به اداره پليس به درگيري با پدر خوانده‌اش اعتراف كرد و گفت: روز قبل از حادثه پدر خوانده‌ام با مادرم درگير شده بود و مادرم موضوع را به برادرم در خارج از ايران گفته بود. روز حادثه برادرم با من تماس گرفت و درباره درگيري مادرم و پدر خوانده‌ام سؤال كرد كه خيلي ناراحت شدم و به خانه‌شان رفتم. آنجا با هوشنگ درگير شدم و با دست ضربه‌اي به او زدم كه فكر نمي‌كردم با اين ضربه فوت كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار