کد خبر: 909054
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
علیرضا سزاوار

«پيشرفت علمي دشمن دارد. همه حركت‌هايي كه منجر به پيشرفت علمي مي‌شود و آموزش عالي كشور را روي ريل ارتقا مستقر و جهش علمي موجب مي‌شود از سوي بيگانگان و بدخواهان خط قرمز محسوب شده و دشمني آنها را در تمام جهات برمي‌انگيزد.»
اين بخشي از نقل قول مقام معظم رهبري است كه چند ماه قبل دكتر محمدمهدي تهرانچي، عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در سخنراني‌اش مطرح كرد. به گفته وي امروز هم دانشگاه آزاد اسلامي با يك تحول مفهومي مواجه است و دشمنان خاص خود را دارد.
در همين زمينه روز گذشته رئيس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد با بيان اينكه سر‌نخ‌هايي از همراهي عده‌اي از مديران بركنار شده اين دانشگاه با جريانات ضد‌انقلاب به دست آمده، گفت: به زودي آنها را به قوه‌قضائيه ارسال خواهيم كرد. طبيعي است امروز كه مديران انقلابي و وفادار به نظام و انقلاب دانشگاه‌آزاد فعالیت دارند. عده‌ای اينگونه در مقابل تحولات مثبت در اين دانشگاه موضع بگيرند و حتي اقدام به شعار‌نويسي عليه نظام و انقلاب كنند.
صالح اسكندري با بيان اينكه جريانات ضد‌انقلاب كه از تحولات مديريتي در دانشگاه آزاد اسلامي بسيار عصباني هستند، تدبير، تمركز و تجميع دانشكده‌ها و مراكز آموزشي استان تهران را بر‌خلاف سناريو‌ها و برنامه‌هاي پشت پرده خود به منظور ايجاد ناامني در تهران و حتي برنامه‌هاي بلند‌مدت ضد‌فرهنگي آنها دانست.
وي با اشاره به غائله سال 78 گفت: تاج‌زاده و آتش‌بياران فتنه 78 (‌به نقل از مصاحبه رئيس وقت دانشگاه آزاد) به دنبال آن بودند كه اعتراضات دانشجويي در آن سال را از همين واحد تهران مركز در حوالي ميدان امام حسين(ع) آغاز كنند. آنها حتي دور واحد تهران مركز خاكريز مي‌كشند، لكن چون موفق نمي‌شوند، اين اعتراضات را به كوي دانشگاه مي‌كشانند.
اسكندري تصريح كرد: در سال 88 نيز برخي مديران وقت دانشگاه آزاد در هم پیالگي با فتنه‌گران تمام ظرفيت‌هاي اين دانشگاه به‌خصوص واحدهاي اطراف خيابان انقلاب را به‌عنوان پايگاه اصلي تجمع فتنه‌گران در اختيار آنها قرار دادند و به دانشجويان ظلم بسياري كردند.
جالب اينكه در مجلس نهم برخي تخلفات به نمايندگان گزارش شد و قرار بر اين بود تحقيق و تفحصي از دانشگاه آزاد شكل بگيرد كه با تغيير مجلس اين موضوع مسكوت ماند.
سال گذشته احمدعلي فروغي ابري، رئيس اسبق واحد اصفهان دانشگاه آزاد با بيان اينكه وضعيت دانشگاه آزاد اسلامي در زمان آقاي ميرزاده اسفناك بود، گفت: هميشه ابراز ناراحتي مي‌كنم كه چرا دانشگاهي با اين پتانسيل و هزاران دانشجو و نزديك به 470 واحد دانشگاهي، به اين روز افتاده بود. شايد جزو معدود رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد بودم كه اعتراض خود را به شيوه مديريت آنها علني بيان مي‌كردم كه نتيجه آن شد كه اينقدر براي من بهانه‌تراشي كردند تا مجبور به استعفا شدم.
بخش اعظم ماجرا به «حلقه مسكو» بر‌مي‌گردد. بنا بر اخباري كه در رسانه‌ها منتشر شده، حلقه مسكو در دانشگاه آزاد به دوستان «احسان - م»، فرزند رئيس سابق دانشگاه آزاد معروف هستند كه از سال 93 از روسيه به ايران آمدند و در مناصب حساس و مهم اين دانشگاه مشغول به فعاليت شدند. بي‌كفايتي مديران به درجه‌اي رسيد كه بسيج دانشجويي در بيانيه‌اي اعلام كرد: دانشگاه آزاد اسلامي نمونه كوچك و به‌عبارتي مشت نمونه خروار مدل مديريتي اعتدال‌گرايان و تكنوكرات‌هاي توسعه‌گرا در كشور است كه بوي فساد ناشي از آن به مشام تمام محصلان، اساتيد و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي رسيده و تشت رسوايي تفكر منحرف و ضدانقلابي پدرخوانده‌هاي فقيد را از بام انداخته است.
اكنون با اقدامات مديريت جديد مجموعه دانشگاه آزاد مي‌توان اميدوار بود مديراني كه در لباس فرهنگي تيشه به ريشه نظام مي‌زدند، به آخر خط رسيده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر