کد خبر: 908900
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
لیگ ملت‌های والیبال
در نخستین روز از رقابتهای لیگ ملت های والیبال تیم ملی کشورمان برابر فرانسه قرار گرفت که ۳ بر یک شکست خورد .این بازی که در شهر روئن فرانسه برگزار شد شاگردان کولاکوویچ در گام اول مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند.

در نخستین روز از رقابتهای لیگ ملت های والیبال تیم ملی کشورمان برابر فرانسه قرار گرفت که ۳ بر یک شکست خورد .این بازی که در شهر روئن فرانسه برگزار شد شاگردان کولاکوویچ در گام اول مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند.

در این دیدار تیم ملی والیبال کشورمان با ترکیب معروف، موسوی، عبادی‌پور، فائزی، قائمی ، غفور و مرندی برابر تیم پرقدرتمند فرانسه قرار گرفتند.

در ست اول ناهماهنگی در بین بازیکنان بسیار مشهود بود . اشتباهات فردی بازیکنان یکی پس از دیگری باعث شد تا فرانسوی خیلی راحت امتیاز کسب کنند و در نهایت توانستند این ست را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کنند.

در ست دوم باز هم این فرانسه بود که با اتکا به سرویس های ریسکی و قدرتمند توانست از ایران پیش بیافتد. دفاع مطلق و توپ گیری در عقب زمین باعث شده بود تا شاگردان کولاکوویچ نتوانند بازی همیشگی خود را ارائه دهند اما بر خلاف بازی هر چه به پایان ست نزدیک شدیم این تیم ما بود که توانست عملکرد بهتری را نشان دهد و امتیاز را به تساوی۲۴ بکشاند. در ادامه و در حساس ترین لحظه بازیکن فرانسه سرویس شفیعی را به بی دقتی به بیرون زد تا ایران برابر اولین بار در این ست پیش بیافتد و امتیاز ایران را به ۲۵ برسد. بازهم نمایش خوب ملی پوشان در دفاع روی تور باعث شد تا امتیاز ۲۶ نصیب ایران شود و این ست را تیم ملی کشورمان ببرد.

ست سوم بازهم این فرانسه بود که پیش افتاد و زودتر به امتیاز ۸ رسید. لوران تیلی مربی فرانسه با تعویض های متعدد سعی داشت به ستاره های خود بیشتر استراحت دهد. بعد از وقت فنی، فرانسه بازهم توانست اختلاف امتیاز خود را بیشتر کند و نتیجه ۱۲ بر ۸ شود. این برتری تا پایان ست ادامه داشت و شاگردان کولاکوویچ نتوانستند کاری از پیش ببرند تا در نهایت این ست هم ۲۵ بر ۲۰ به سود فرانسوی ها به پایان برسد و در مجموع آنها ۲ بر یک پیش بیافتند.در این ست توپ گیری فرانسوی ها در انتهای زمین باعث شده بود تا مهاجمان ما نتوانند امتیازی را کسب کنند.

در ست چهارم که شاگردان کولاکوویچ برای جبران ست های از دست رفته احساسی عمل می کردند امتیازات زیادی را از دست دادند . دفاع عالی و بی نقص شاگردان لوران تیلی کار را برای مهاجمان ما روی تور خیلی سخت کرده بود و در نهایت ایران این ست هم ۲۵ بر ۱۷ واگذار کرد.

تیم ملی کشورمان در ادامه رقابتها امروز در دومین دومین دیدار از ساعت ۱۹:۳۰مقابل استرالیا صف آرایی خواهد کرد.تیمی که در روز اول برابر ژاپن بازی را ۳ بر یک واگذار کرده است. پیش از این تیم ملی والیبال کشورمان شش بار در این رقابتها حضور داشته که بهترین نتیجه را در سال ۲۰۱۴ کسب کرد که توانست عنوان چهارمی را بدست آورد.

کولاکوویچ پس از شکست برابر فرانسه گفت:همیشه بازی اول آن هم در این سطح بسیار سخت و مشکل است بخصوص این که با میزبان مسابقات بازی کردیم. فرانسه یکی از بهترین تیم دنیا و مدعی عنوان قهرمانی است و بازی مقابل آنها کار بسیار سختی است. آنها پیش روی هواداران خود انگیزه زیادی داشتند. ما در ست دوم توانستیم کمی روی دفاع خوب عمل کنیم و همین باعث شد تا این ست را ببریم. ما دو بازی دیگر پیش رو داریم که باید به پیروزی برسیم. استرالیا و ژاپن حریفان ما در دو بازی امروز و فردا هستند که انگیزه بالایی برابر تیم ما دارند. ما باید خیلی خوب بازی کنیم تا برنده شویم.

لوران تیلی هم پس از اولین برد در لیگ ملت های جهان اظهار داشت: تیم ایران را به خوبی می شناسم البته نمی دانم چرا در این بازی نتوانستند بازی همیشگی شان را ارائه دهند. من تیم ایران را کمی خسته دیدم ، کمی هیجانی بازی می کردند و همین باعث شد تا نتوانند امتیازی را کسب کنند اما مطمئنم در بازهای آینده روند بهتری خواهند داشت. من در تیم ایران بازی سعید معروف را خیلی می پسندم. پاس های عالی او روی تور کار را برای هر مهاجمی راحت می کند .او مغز متفکر تیم است .اما آنچه برای من مهم است این که تیم ما در زمین، بخصوص روی تور و توپ گیری انتهای زمین بسیارعالی عمل کرد و امیدوارم در بازی امروز هم این روند ادامه داشته باشد.

 

نتایج کامل روز نخست هفته اول لیگ ملت‌های والیبال به شرح زیر است:
گروه A
ژاپن ۳ - استرالیا ۱ (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۵، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۱۷)
فرانسه ۳- ایران ۱ (۲۵-۲۰، ۲۴-۲۶، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۷)

گروه B
چین ۲ - بلغارستان ۳ (۱۸-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹، ۱۷-۲۵ و ۱۱-۱۵)
آمریکا ۳ - آرژانتین ۲ (۲۵-۲۷، ۲۴-۲۶، ۲۶-۲۴، ۲۵-۲۱ و ۱۵-۱۰)

گروه C
لهستان ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۲۰، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۱)
روسیه ۳ - کانادا صفر (۲۶-۲۴، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۹)

 

گروه D
ایتالیا ۳ - آلمان ۱ (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۲۰)
صربستان صفر - برزیل ۳ (۲۲-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۴-۲۶)

برنامه دیدارهای روز دوم(شنبه، ۵ خرداد) هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:
بلغارستان - آمریکا (ساعت ۱۲:۳۰)
چین - آرژانتین (ساعت ۱۶)
لهستان - روسیه (ساعت ۱۸:۳۰)
ایتالیا - برزیل (ساعت ۱۸:۳۰)
ایران -استرالیا (ساعت ۱۹:۳۰)
کانادا - کره جنوبی (ساعت ۲۱:۳۰)
صربستان - آلمان (ساعت ۲۱:۳۰)
ایتالیا - برزیل (ساعت ۲۲:۳۰)

 

 

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار