کد خبر: 908896
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
 آیا باید قبل از انجام تمرینات ورزشی غذا بخوریم؟ یا ورزش کردن با شکم خالی مفید است؟
نیویورک تایمز مقاله‌ای منتشر کرده است که نشان می‌دهد خوردن غذا قبل از تمرین لزوما بر عملکرد تاثیر نمی‌گذارد! نویسنده ذکر کرده که دوچرخه سواران قبل از فعالیت با خوردن نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند ۲۰ دقیقه تمرینات شدید و بدون هیچ مشکلی داشته باشند. تحقیقات همچنین نشان داده است خوردن کربوهیدرات قبل از ورزش به راحتی قابل هضم  بوده و شما را قادر به انجام فعالیت طولانی‌تر می‌کند.

چرا ورزش کردن با شکم خالی مفید است؟

هنگامی که شما با شکم خالی ورزش می‌کنید اساسا بدن خود را مجبور به سوزاندن چربی می‌کنید. این فرآیند توسط سیستم عصبی سمپاتیک، کنترل شما بر این سیستم با ورزش و کمبود مواد غذایی فعال می‌شود. ترکیب شکم خالی و ورزش حداکثر تاثیر را بر روی عوامل سلولی و کاتالیزور، که نیروی تجزیه چربی و گلیکوژن برای تولید انرژی دارند، می‌گذارد. اما یک مطالعه نشان داده که غذا خوردن قبل از تمرین هوازی منجر به کاهش وزن و چربی بدن شده، در حالی که خوردن غذا قبل از تمرینات ساده تنها وزن را کاهش می‌دهد.

ورزش کردن با شکم خالی

ورزش کردن با شکم خالی در بازده استرس اکسیداتیو نیز موثر است. استرس اکسیداتیو باعث می‌شود ماهیچه‌ها به طور فزاینده‌ای انعطاف پذیر شده، ظرفیت عضلانی افزایش یافته و نیروی مقاومت در برابر خستگی در ماهیچه‌ها تولید شود. همچنین تمرین با گرسنگی با عوامل اصلی پیری عضلات مبارزه می‌کند.
جالب است بدانید این ترکیب منجر به ایجاد مکانیسمی می‌شود که در آن بافت مغز و ماهیچه بازیافت می‌شود. ورزش با این حالت می‌تواند باعث تحریک ژن‌ها و عامل رشد شود؛ و این بدین معناست که ورزش کردن با شکم خالی به مغز، اعصاب و فیبر‌های عضلانی کمک می‌کند تا جوان باقی بماند. در کل اثر ترکیب ورزش و گرسنگی برای بدن چیزی فراتر از سوزاندن چربی و از دست دادن وزن است.

ورزش قبل از صبحانه

شکم خالی به حالتی گفته می‌شود که فرد حداقل بین ۶ الی ۸ ساعت چیزی نخورده باشد پس اگر می‌خواهید در طول روز به این سبک ورزش کنید باید از ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر چیزی نخورده این یعنی عملا باید صبحانه، ناهار و شام را حذف کنید که این کار غیر ممکن است پس بهترین زمان برای اجرای این متد قبل از صبحانه است.
 
منبع: پیام سلامت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار