کد خبر: 908865
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
رئیس اداره آسیب‌ های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد:
رئیس اداره آسیب‌ های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اعلام اینکه مصرف سیگار دانش آموزان در چند سال اخیر افزایش داشته و دختران از این آمار فزاینده بی بهره نبوده‌اند، گفت: ۸۰ درصد مدارس استان تحت پوشش برنامه‌ های پیشگیری از اعتیاد است به طوریکه کیفیت و بازخورد این برنامه ها آمار ۳۵ درصدی بیشتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

رضا داغستانی با اشاره به این که افزایش دانش آموزان سیگاری و معتاد مهمترین عامل در بروز آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان است، اظهار داشت: اعتیاد، آسیب هایی همچون افت تحصیلی، سرقت، پرخاشگری را به دنبال دارد از این رو به عنوان مشکل زیر بنایی در جامعه تلقی می‌گردد.
وی در ادامه افزود: مبحث طلاق و اعتیاد به عنوان دو معضل اساسی در دانش آموزان هستند که آموزش و پرورش در قالب کلی آسیب‌های اجتماعی به آن می‌پردازد.
رئیس اداره آسیب‌ های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه عمده موارد اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مناطق حاشیه نشین که درگیر فقر، اعتیاد، مهاجرت هستند بیشتر دیده می‌شود.
داغستانی با اعلام اینکه مصرف سیگار در دانش آموزان در چند سال اخیر افزایش داشته و دختران از این آمار فزاینده بی بهره نبوده‌اند، گفت: ۸۰ درصد مدارس استان تحت پوشش برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد است، کیفیت و بازخورد این برنامه ها آمار ۳۵ درصدی بیشتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: برای ۹ شهر بزرگ استان از جمله ارومیه،میاندوآب، خوی، مهاباد و غیره کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد تشکیل شد به طوریکه ۲ جلسه برای والدین، یک جلسه برای دانش آموزان بود.
رئیس اداره آسیب‌ های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگری از اعتیاد با همکاری وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و هلال اهمر صورت گرفت که هلال اهمر امر آموزش در کارگاه ‌ها را بر عهده داشت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر