کد خبر: 908837
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
آخرين عضو باند ياكوزا كه سه‌سال قبل در شهر ناگوياي ژاپن پسر جوان ايراني را به قتل رسانده بود به زودي در دادگاه كيفري يك استان محاكمه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، اوايل دي‌سال‌94 بود كه زني در تهران به اداره پليس رفت و گفت پسر جوانش در شهر ناگويا ژاپن به دست چند مرد ايراني به قتل رسيده است.
با اعلام اين خبر پرونده قتل مرد جوان به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي وارد عمل شدند.
مأموران پليس در مكاتبات با پليس كشور ژاپن دريافتند روز حادثه هفت‌مرد جوان مسلح با قمه و چاقو راه خودروي مقتول را سد كرده و يكي از آنها او را با قمه هدف قرار داده و به قتل رسانده‌است.
از سوي ديگر بررسي‌ها نشان داد مأموران پليس شهر ناگويا شش‌نفر از متهمان را بازداشت كرده، اما يكي از آنها مرد‌31 ساله‌اي است که به مكان نامعلومي گريخته است. بدين ترتيب تحقيقات براي دستگيري متهم فراري ادامه داشت تا اينكه مرداد‌‌سال‌96 مأموران متوجه شدند آخرين عضو باند ياكوزا پس از فرار از ژاپن مدتي است به صورت مخفيانه در ايران زندگي مي‌كند. پس از اين بود كه مأموران وي را در يكي از شهرهاي شمالي تهران بازداشت كردند.
متهم پس از انتقال به اداره پليس به درگيري با پسر جوان در شهر ناگويا اعتراف كرد، اما ادعا كرد كه او يك ضربه به مقتول زده است و قاتل نيست و همدستانش او را به قتل رسانده‌اند.
متهم در توضيح حادثه مرگبار گفت: من و همدستانم در باند مواد‌مخدري فعاليت مي‌كرديم. مقتول سيم كارتي در اختيار داشت كه خريداران مواد مخدر با آن تماس مي‌گرفتند به همين دليل ما سيم‌كارت او را به مبلغ 4‌ميليارد تومان خريداري كرديم تا پس از آن مشتريانش با ما تماس بگيرند. مدتي بعد متوجه شديم كه مشتريان مواد مخدر روز به روز كمتر مي‌شوند و براي خريد مواد با سيم‌كارت تماس نمي‌گيرند كه متوجه شديم مقتول شماره جديدي به مشتريانش داده و از آنها خواسته با شماره جديد تماس بگيرند. بنابراين از مقتول خواستيم پول ما را پس بدهد اما او قبول نكرد تا اينكه روز حادثه به عنوان مشتري با او قرار گذاشتيم تا او را بترسانيم و پول سيم كارت را بگيريم. وقتي ما را ديد با خودرواش فرار كرد كه ما هم با سه خودرو او را تعقيب كرديم تا اينكه او خودرواش با جدول كنار خيابان برخورد كرد و متوقف شد. پس از اين او با اسلحه ما را تهديد كرد كه من با چاقوي دوكي شكلي ضربه‌اي به دستش زدم و او هم به صورتم گاز اشك‌آور پاشيد كه من ديگر چيزي نفهميدم و دوستانم با او درگير بودند و او را به قتل رساندند.
در حالي كه متهم قتل را انكار مي‌كرد بررسي فيلم ارسالي صحنه درگيري از ژاپن به ايران نشان مي‌داد متهم بازداشت شده ضربه مرگبار را به مقتول زده است. همچنين پزشكي قانوني ژاپن هم اعلام كرده بود كه مقتول با ضربه جسم نوك تيزي دوكي شكل به قتل رسيده است كه اين نظريه با ادعاي متهم كه در تحقيقات گفته بود چاقوي دوكي شكلي در دست داشته و با آن به مقتول ضربه زده است يكسان است. بدين ترتيب با توجه به قرائن و شواهد موجود در پرونده قاضي بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران كيفرخواست آخرين عضو باند ياكوزا را به اتهام قتل عمد صادر كرد.
متهم به زودي در دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه مي‌شود.
شش‌متهم دستگير شده در ژاپن نيز در دادگاه كاتوچيكارا به سه تا هفت‌سال حبس محكوم شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار