کد خبر: 908816
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
نبرد بزرگ رئال - ليورپول در فينال ليگ قهرمانان
امشب فيناليست‌هاي ليگ قهرمانان اروپا براي تصاحب يک جام باارزش به مصاف هم مي‌روند. ديدار نهايي اين فصل ليگ قهرمانان در حالي در ورزشگاه المپيک شهر کيف برگزار مي‌شود...
شيوا نوروزي

امشب فيناليست‌هاي ليگ قهرمانان اروپا براي تصاحب يک جام باارزش به مصاف هم مي‌روند. ديدار نهايي اين فصل ليگ قهرمانان در حالي در ورزشگاه المپيک شهر کيف برگزار مي‌شود که کهکشاني‌ها به هت‌تريک تاريخي مي‌انديشند و ليورپول نيز با تمام قدرتش به فکر کسب يک جام مهم است.
هت‌تريک طلايي
فينال ليگ قهرمانان آخرين رويداد باشگاهي فوتبال قبل از جام جهاني است. بدون شک موفقيت هر يک از دو تيم روحيه بازيکنان ملي‌پوش آنها را براي حضور هرچه موفق‌تر در روسيه به شدت افزايش مي‌دهد. در بازي امشب رئالي‌ها با هزار و يک اميد به ميدان مي‌آيند تا آرزوهاي بزرگ خود را به حقيقت نزديک کنند. يکي از دو قطب اصلي فوتبال اسپانيا با هر زحمتي بود خود را به ديدار نهايي اروپا رساند تا بلکه با موفقيت در اين جبهه، ناکامي‌هاي فصل‌شان جبران شود. اين تيم پس از صدرنشيني در مرحله گروهي، پاري‌سن‌ژرمن، سويا و بايرن‌مونيخ را از پيش‌رو برداشت. تيم زيدان دستش از رسيدن به جام قهرماني لاليگا کوتاه ماند و حتي نتوانست نايب‌قهرمان اسپانيا شود. به همين خاطر است که مادريدي‌ها به ليگ قهرمانان به چشم آخرين فرصت نگاه مي‌کنند. از طرفي آنها مي‌کوشند تا به هر شکل ممکن درخشش خود در اين رقابت‌ها را با فتح سومين جام متوالي تکميل کنند. قوهاي سفيد تاکنون 12 قهرماني در اروپا را جشن گرفته‌اند، اما غلبه بر ليورپول پرمدعا در کيف به منزله هت‌تريک رئال و ثبت رکوردي منحصر به فرد است. سرمربي فرانسوي بيش از همه به ثبت اين رکورد تاريخي فکر مي‌کند: «اين سومين حضور پياپي ما در فينال است. بديهي است که تيم حريف نيز همانند ما داراي نقاط قوت و ضعف است، اما نمي‌توانيد بگوييد ما کمتر از آنها براي کسب پيروزي انگيزه داريم، چراكه اينطور نيست. البته تجربه تيم ما را نيز نمي‌توان ناديده گرفت.»
همه نگاه‌ها به کريس
شکي نيست که با همه ستاره‌هايي که در ترکيب رئال حضور دارند باز هم اين کريستيانو رونالدوست كه مسئوليت اصلي را به دوش مي‌کشد. فينال ليگ قهرمانان از آن ديدارهايي است که هيچ بازيکني حق اشتباه ندارد و مهاجمان بايد بيش از هر زمان ديگري قدر موقعيت‌ها را بدانند. رونالدو امشب بايد برتري خود را نسبت به محمد صلاح به نمايش بگذارد. اين ششمين فينال اروپاست که کريس آن را تجربه مي‌کند و با رسيدن به رکورد مالديني (رکورد بيشترين حضور در فينال اروپا) اميدوار است سومين قهرماني پي‌در‌پي خودش را در قاره سبز جشن بگيرد. جالب اينکه رئالي‌ها در شش فينال آخر خود در سال‌هاي اخير همواره پيروز بوده‌اند و قهرمان شده‌اند. رونالدو قبل از بازي امشب به آرزوهاي بزرگش و همچنين رويارويي با صلاح اشاره کرده است: «تاريخ من را براي هميشه به خاطر خواهد سپرد، چراکه جام‌ها و عنوان‌هاي زيادي به دست آورده‌ام و رکوردهاي زيادي را به نام خود ثبت كرده‌ام. بايد بگويم که صلاح هيچ شباهتي با من ندارد. من با پاي راست بازي مي‌کنم در حالي که صلاح بازيکن چپ‌پاست. او کوتاه‌قد است و من بلندقد و ضربات سر را به خوبي مي‌زنم. همواره ديگر بازيکنان با من مقايسه مي‌شوند، اما بايد بگويم که هيچ بازيکني شبيه به من نيست.»
چشم اميد کلوپ به صلاح
ليورپول همان تيمي است که در ابتداي فصل کمتر کسي شانس فيناليست شدن به اين تيم را مي‌داد. با اين حال تنها يک قدم تا تکميل شدن پروژه يورگن کلوپ باقي مانده است. تيم چهارم جزيره پس از صدرنشيني در گروه ششم به ترتيب پورتو، من‌سيتي و آ. ا.س‌رم را شکست داد و جواز حضور در فينال کيف را به دست آورد. حال زمان آن فرا رسيده تا مچ‌اندازي زيدان و کلوپ را در فينال اروپا تماشا کنيم. از آخرين حضور ليورپول در فينال قاره 11 سال مي‌گذرد و بندرنشينان آخرين بار فينال 2007 را به آث ميلان باختند و دست‌شان به جام نرسيد. سرمربي ليورپول انگيزه بازيکنانش را فاکتور موفقيت در فينال 2018 عنوان کرده است: «با يک تيم بسيار خوب روبه‌رو هستيم و اين همان چيزي است که بايد اتفاق مي‌افتاد. در فينال به مصاف تيم بسيار خوبي مي‌رويم، اما خبر خوب اين است که ما نيز تيم خوبي هستيم، بسيار خوب و پرانگيزه. اگر در نشان دادن انگيزه خود موفق باشيم بخت بزرگي داريم و همين براي پيروزي کافي است.» محمد صلاح، گلزن مسلمان ليورپول هم ‌می‌گوید: «از روز اولي که راهي ليورپول شدم، اعتقاد داشتم ما مي‌توانيم راهي فينال ليگ قهرمانان شويم. همه هيجان‌زده هستند، اما ما بايد حداکثر تمرکز خود را حفظ کنيم تا کمتر در جريان بازي دچار اشتباه شويم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار