کد خبر: 908757
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
استاد دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران به ابعاد پیچیده عملیات بیت‌المقدس پرداخت و گفت: برخی روزنامه‌ها فشار می‌آوردند شما که ۴۵ کیلومتر جلو رفته‌اید ۹ کیلومتر باقیمانده را هم بروید در حالی که نمی‌دانستند آن ۹ کیلومتر چه جهنمی بود.
 

جوان آنلاین: استاد دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران به ابعاد پیچیده عملیات بیت‌المقدس پرداخت و گفت: برخی روزنامه‌ها فشار می‌آوردند شما که ۴۵ کیلومتر جلو رفته‌اید ۹ کیلومتر باقیمانده را هم بروید در حالی که نمی‌دانستند آن ۹ کیلومتر چه جهنمی بود.

امیر سرتیپ مسعود بختیاری ظهر امروز با اشاره به پیچیدگی‌های عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: غیر از عبور از کارون در شب تاریک بین ۱۴ تا ۲۵ کیلومتر با وجود گرمای هوا و کمین‌های متعدد دشمن مسیر طی می‌شد تا به خط مستقیم دشمن برسیم.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد‌های جهانی هر رزمنده در روز ۱۰ کیلومتر می‌تواند با تجهیزات راهپیمایی کند، گفت: تازه وقتی به خط دشمن رسیدیم یک هفته با لشگر سه زرهی عراق درگیری ادامه داشت.

استاد دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در طول این هفت روز میزان مقاومتی که صورت گرفته غیر قابل باور است و در طول این هفت روز خواب غیر ممکن بود.

وی ادامه داد: بار اول ۹ کیلومتر پیشروی کردیم و عراق ۶ کیلومتر ما را عقب راند و پس از ۲۴ ساعت باز یک حمله ناموفق دیگر انجام شد، چون عراقی‌ها هم می‌دانستند این عملیات تکلیف جنگ را مشخص می‌کند و می‌خواستند در خوزستان بمانند.

بختیاری افزود: برخی روزنامه‌ها فشار می‌آوردند شما که ۴۵ کیلومتر جلو رفته‌اید ۹ کیلومتر باقیمانده را هم بروید در حالی که نمی‌دانستند آن ۹ کیلومتر چه جهنمی بود.

وی ادامه داد: پس از یک وقفه، یکم خرداد با طرحی جدید پیشروی آغاز شد و روز سوم خرداد به همان جایی در خرمشهر رسیدیم که عراقی‌ها ۱۹ ماه قبل آن را اشغال کردند.

استاد دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف عراق از تهاجم نظامی دستیابی به خرمشهر و آبادان و القای قرارداد‌های مرزی بود که عملیات بیت‌المقدس نشان داد ایرانیان به هیچ بیگانه‌ای اجازه نمی‌دهند در ایران بماند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در عملیات بیت‌المقدس روزانه حدود ۶۰ شهید و ۴۰۰ جانباز داد و نیرو‌های دیگر از سپاه و بسیج و جهاد هم به همین میزان و گاه بیشتر جانفشانی کردند و نیروی دریایی هم راه دریایی را باز نگاه داشت و پدافند ما آسمان کشور را امن نگاه داشت.

بختیاری گفت: عملیات بیت‌المقدس متعلق به همه ملت است و حتی زنان ما در آن نقش داشتند و هیچ نیرویی نباید گمان کند بدون دیگران به پیروزی می‌رسید چنانکه امام تکلیف همه را روشن کرد و گفت: خدا خرمشهر را آزاد کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار