کد خبر: 908681
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع):
فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت نیروهای مسلح گفت: وحدت نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس و با فرماندهی واحد امام راحل به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند.

   به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) در جمع کارکنان سپاه و ناجا در استان اصفهان در مراسمی که به مناسبت سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در محل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس سراسر مبتنی بر قرآن بود، ما فراموش نمی‌کنیم که هر رزمنده‌ای یک قرآن در جیب خود داشت و با آن مأنوس بود؛ آنان با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بر دشمن هجوم می‌بردند و دشمن را عقب می‌راندند.

سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس بزرگترین و گسترده‌ترین عملیات در طول دفاع مقدس به شمار می‌رود، افزود: قبل از این عملیات، عملیات‌های نامنظم کوچکی بعد از عزل بنی صدر انجام شد که حاصلش جلوگیری از پیشروی دشمن بود.

وی با اشاره به خیانت‌های بنی صدر گفت: بنی صدر به عنوان رئیس جمهور از امام راحل، فرماندهی کل قوا را با ادعای اینکه جنگ را تمام کند، درخواست کرد اما با راهبردی که از سوی دشمن به او دیکته شده بود مبنی بر اینکه زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم، ضربات سنگینی را به ما وارد کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) عنوان کرد: نخستین عملیاتی که بعد از عزل بنی صدر صورت گرفت، عملیات «فرمانده کل قوا، خمینی روح خدا» بود و بعد از آن عملیات ثامن‌الائمه به دستور حضرت امام خمینی(ره) برای شکستن حصر آبادان انجام شد که موفقیت آمیز بود.

سردار استکی ادامه داد: عملیات بعدی، عملیات طریق‌القدس بود که جبهه شمالی و جنوبی نیروهای عراق را قطع کرد و بعثی‌ها برای آنکه بتوانند در جبهه شمال و جنوب خود تردد کنند، باید از بصره دور می‌زدند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هر کجا وحدت داشتیم به هم افزایی رسیدیم، نمونه آن عملیات فتح‌المبین و در ادامه عملیات بیت‌المقدس بود که نیروهای مسلح با فرماندهی واحد حضرت امام(ره) به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهدا(ع) با اشاره به مقاومت نیروهای سپاه و ارتش و مردم محاصره شده در خرمشهر گفت: کمتر از 500 نفر، بیش از 34 روز شهر را نگه داشتند و از 150 پاسداری که در خرمشهر به فرماندهی شهید بزرگوار شهید جهان‌آرا بودند، تنها چند تن باقی ماندند و تسلیم نشدند تا به شهادت رساندند.

وی افزود : بعثی‌ها حدود 2 سال در خرمشهر استحکامات ایجاد کرده بودند و 30 هزار نیرو در شهر مستقر داشتند و صدام گفته بود اگر خرمشهر را پس گرفتند، من کلید بصره را به ایران می‌دهم، با این وجود نتوانستد بیش از یک روز خرمشهر را حفظ کنند و 19 هزار نفر از آن‌ها در این عملیات اسیر شدند.

سردار استکی تصریح کرد: صدام و غربی‌ها باور نمی‌کردند و حتی برای برخی از ما هم باور کردنی نبود که خرمشهر با این شرایط آزاد شود، به همین دلیل امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر با تدبیر و دعای امام راحل صورت گرفت، گفت: بعد از مراحل دوم و سوم این عملیات که تعداد شهدای ما زیاد شده بود، سردار محسن رضایی فرمانده وقت سپاه، برای اجرای مرحله چهارم از امام(ره) کسب تکلیف کرد و ایشان فرمان حمله دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند خرمشهرها در پیش رو است، عنوان کرد: امروز خط و جبهه مقاومت در عراق، سوریه و لبنان تشکیل شده است که این، حاصل خون شهدا و ادامه راه رزمندگان عملیات بیت‌المقدس است.

وی با اشاره به زیاده خواهی‌های دشمنان گفت: ما امروز شاهد هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، دشمن صد قدم به جلو حرکت می‌کند؛ اما درسی که خرمشهر به ما می‌دهد این است که اگر مانند دوران دفاع مقدس، حرف ولی فقیه را آویزه گوشمان قرار دهیم و تسلیم دشمنان نشویم، قطعاً موفق خواهیم شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار