کد خبر: 908627
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان:
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه مسئولان در سالهای اخیر به وظایف خود برای ساماندهی متکدیان عمل نکردند بنابراین شاهد رشد تکدی گری در اصفهان بودیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در آئین گشایش مرکز ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اظهار داشت: مدیریت جمع آوری متکدیان در یک دوره ای با بهزیستی بود که شاهد بودیم متکدیان را از سطح خیابان جمع می کردند یک تعهد می گرفتند و دوباره آزاد می کردند و پس از آزاد شدن باز هم شاهد تکدی گری این افراد بودیم.

محمود ابراهیمی با اعلام اینکه از مسئولان شهری خواستار رسیدگی به ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی هستیم، اعلام کرد: در صورتی شاهد هیچ گونه تکدی گری و متکدیان در سطح شهر نخواهیم بود که یک هماهنگی بین سازمانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مرکز ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی که امروز شکل گرفته است با مشکلات متعددی از جمله تفکیک نبودن زن و مرد، مشکلات فراهم آوردن تغذیه و غیره روبرو است که امیدواریم با همکاری بین دستگاه ها این مشکلات رفع شود.

وی خواستار همکاری بین دستگاه های علوم‌پزشکی، شهرداری و بهزیستی در راستای ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی شد و گفت: نگهداری ۲۰۰ نفر بدون کلاس آموزشی و تربیت تبعات زیادی در این مرکز کار سختی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ادامه دادن کمیته ساماندهی به کودکان کار و متکدیان بدون حمایت و رسیدگی کار دشواری است، افزود: نگهداری این افراد که شرایط عادی ندارند بدون رسیدگی نیروی انتظامی و علوم پزشکی تا حدودی انجام ناپذیر است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان : برای ادامه دادن این فعالیت و داشتن شهری سالم اگر دستگاه‌های مربوطه حضور پیدا نکنند، متاسفانه این مرکز هم تعطیل خواهد شد.

در ادامه این آیین کوروش محمدی اظهار داشت: در این مرکز تنها شاهد دادن خوراک و پوشاک به متکدیان هستیم که اگر اقدامی در حوزه درمان و توانمندسازی متکدیان صورت نگیرد به طور قطع پس از مدتی که از این مرکز رفتند، به تکدی گری روی می آوردند.

وی جدا نبودن آسایشگاه مردان و زنان تکدی گر و تفکیک آنها تنها با یک پرده پارچه ای را بسیار آسیب زا خواند و گفت: جمع کردن متکدیان در چنین مکانی که به علت تاریخی بودن و زیر نظر میراث فرهنگی قرار داشتن از امکانات خوبی برخوردار نیست، مناسب این افراد نیست زیرا متکدیان و معتادین هم انسان هستند و باید یک مکان مناسب برای ساماندهی این افراد در نظر گرفت.

عضو شورای شهر اسلامی اصفهان ادامه داد: مسئولان باید تا اجرای طرح وظایف مربوطه خود را به سرانجام برسانند چراکه با توجه به آسیب های اجتماعی که تکدی گری در بین مردم ایجاد می کند، تحقق اهداف این طرح، منافع همه آحاد جامعه را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان ۱۴ دستگا ه اجرایی نقش دارند، افزود: اگر روند فعالیت های این دستگاه ها، رضایت بخش بود اکنون بسیاری از مشکلات رفع شده بود.

محمدی ادامه داد: در وضعیت کنونی هیچ مشکلی برطرف شدنی نیست و باید حداقل از جایگاه حقیقی و نه حقوقی خود، تکالیفمان را در قبال این مسئله اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه روش ساماندهی بر اساس تشکیل کمیته‌ها کاری را از پیش نمی‌برد زیرا نتیجه کار، شانه خالی کردن هر سازمان از وظایف مربوطه شده است، ادامه داد: مشکل اصلی پیدا کردن متولی مناسب برای حمایت از کار است که خدمات را خریداری و ارائه دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار