کد خبر: 908625
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
فرمانده انتظامی استان اصفهان:
خنثی‌سازی هک و نفوذ به سیستم های رایانه‌ای شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار مجموعه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شمار می‌آید که این اقدامات تاکنون ناکامی مجرمان حرفه‌ای در رسیدن به اهداف خود را نیز به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار " مهدی معصوم بیگی" در تشریح خبر گفت: پیش‌بینی و خنثی‌سازی هک و نفوذ به سیستم های رایانه‌ای شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار مجموعه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شمار می‌آید که این اقدامات تاکنون ناکامی مجرمان حرفه‌ای در رسیدن به اهداف خود را نیز به همراه داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در همین رابطه کارشناسان پلیس فتای استان در یک اقدام پیش‌دستانه، توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی‌سابقه در شبکه سرا سری یکی از بانک‌های استان جلوگیری کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اشرافیت اطلاعاتی و رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند هکری حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم‌افزار "هک و نفوذ به سیستم‌عامل داده‌های رایانه‌ای" کرده و قرار است در هفته جاری همدست وی نرم‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان  متصل کند.

وی بیان داشت: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ کرده و مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال از حساب‌ مشتریان را سرقت و به چندین حساب در یکی از مؤسسات مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به‌حساب های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

سردار "معصوم بیگی" گفت: پس از تحقیقات گسترده، رصد روابط و فعالیت‌های مجرمانه این هکر و اقدامات پیچیده علمی و تخصصی کارشناسان سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ادامه 10 نفر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌افزار هک و نفوذ به سیستم‌عامل رایانه ای شبکه بانکی نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

توقيف محموله قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامي شهرستان "شهرضا" از کشف يک محموله دستگاه جوش خارجی به ارزش 4 میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ "محمدحسین بابا کلاني" گفت: مأموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد امامي شهرستان شهرضا حين کنترل خودروهاي عبوري يک دستگاه کامیون کشنده را برای کنترل و بازدید مدارک و محموله متوقف کردند.

وي ادامه داد: این خودرو حامل تعداد 722 کارتن انواع دستگاه جوش خارجي قاچاق بود که خودرو و محموله آن توقیف شد.

سرهنگ بابا کلاني با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه، بيان داشت: ارزش محموله کشف‌ شده توسط كارشناسان 4 ميليارد ريال اعلام‌ شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا در پايان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به توليدات داخلي كشور ضربه مستقيم می‌زند كه از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص كالاي قاچاق را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگيري قاچاقچيان گياهان دارويي درتيران وکرون

فرمانده انتظامي شهرستان تيران وکرون از کشف تعداد 650 بوته گیاهان دارویی و دستگیری 2 نفر در این رابطه خبرداد.

سرهنگ علي صادقي اظهار داشت : دربی اعلام مسئولان سازمان حفاظت از محیط‌زیست شهرستان "تیران و کرون" مبني بربرداشت غيرمجازوقاچاق گياهان دارويي از منطقه حفاظت‌شده "دالانکوه" ، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند 2 قاچاقچی گیاهان دارویی را شناسایی و حین برداشت و حمل این گیاهان دستگیر کنند.

سرهنگ صادقی با اشاره به کشف 650 بوته گیاه دارویی و خوراکی قاچاق از این افراد ،ادامه داد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت : متهمان دستگيرشده غيربومي وازاستان هاي همجواربوده اندکه به طرز ماهرانه و مخفیانه وارد منطقه دالانکوه می‌شدند و اقدام به برداشت غیرمجاز گیاهان دارويي می‌کردند که با اقدام به‌موقع نیروی انتظامی از فعالیت آنها جلوگیری شد .

واژگونی وانت پيكان مرگ راننده‌اش را رقم زد

رئيس پلیس‌راه استان از واژگون شدن يك دستگاه وانت پيكان در محور سه‌راهی "موته" و فوت راننده آن خبر داد.

سرهنگ حسين پور قیصری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگوني يك دستگاه وانت پیکان در سه راهی "موته" ، بلافاصله مأموران پلیس‌راه " گلپایگان " به محل حادثه اعزام شدند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متأسفانه براثر اين حادثه راننده وانت پيكان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و يك سرنشين آن مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

سرهنگ پور قیصری افزود: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، عدم توجه به جلو توسط راننده خودرو اعلام کرده‌اند.

رئيس پلیس‌راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، هنگام رانندگي از عجله و شتاب بی‌مورد پرهیزکرده و با دقت كامل و توجه به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث جبران‌ناپذیر جاده‌ای نباشیم.

دستبند پليس بر دستان سارق موتورسيكلت در نجف‌آباد

 فرمانده انتظامي شهرستان نجف‌آباد از دستگيري یک سارق موتورسیکلت حین سرقت توسط مأموران کلانتری 13 این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا خدادوست  گفت: مأموران كلانتري 13 شهرستان نجف‌آباد حين گشت زني در منطقه مربوطه به يك نفر كه در حال پرسه زنی در خيابان بوده مشكوك و او را تحت نظر گرفتند.

وي افزود : این سارق قصد سرقت یک دستگاه موتورسیکلت را داشت که مأموران وارد عمل شدند و او را حین سرقت دستگیر کردند.

اين مقام انتظامي تصريح كرد : در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامي شهرستان نجف‌آباد در پايان با اشاره به اينکه تعامل و همكاري مردم در راستاي پيشگيري و کشف جرائم بسيار مؤثر است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك مراتب را به مركز فوریت‌های پليسي 110 اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان سیم برق در فلاورجان

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از كشف و دستگيري 3 سارق سیم برق در شهرستان فلاورجان خبر داد.

سرهنگحسن نيكبخت اظهار داشت :در پی وقوع چندین مورد سرقت سیم و کابل برق در شهرستان فلاورجان دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند 3 سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت 19 مورد سیم و کابل برق در شهرستان فلاورجان اعتراف کردند.

سرهنگ نیکبخت در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از مردم تقاضا کرد: هر گونه موارد و موضوع های مشکوک را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهید.

ناکامي سارقان موتور سيکلت در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری 2 سارق حرفه ای موتورسیکلت حین سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن ياردوستي اظهار داشت :ماموران گشت انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از مناطق شهر اصفهان به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال حرکت بود مشکوک و آن را استعلام کردند.

وی افزود: در استعلام بعمل آمده مشخص شد این موتورسیکلت سرقتی است که ماموران وارد عمل شدند و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این عملیات 2 سارق حرفه ای موتورسیکلت دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ یاردوستی در پایان ازتحویل موتورسیکلت به مالک آن خبر داد و به دارندگان موتورسیکلت توصیه کرد: وسیله نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت وقوع سرقت موضوع را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهید.

 

كشف 13 کیلو تریاک در نائین

فرمانده انتظامي شهرستان نائين از كشف مقدار 13 کیلو و 920 گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری 206 خبر داد .

سرهنگ صادق كاظم زاد اظهار داشت : ماموران پاسگاه انتظامی چوپانان شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از سه راهی "اردکان-چوپانان" به یک دستگاه 206 مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 13 کیلو و 920 گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد بیان داشت : دراین خصوص 2 سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد .

تخطی از سرعت مطمئنه مرگ راننده کامیون را رقم زد

رئيس پلیس‌راه استان از واژگون شدن يك دستگاه کامیون کشنده ولوو درمحور"مورچه خورت" وفوت راننده آن خبرداد.

سرهنگ "حسين پور قیصری" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگوني يك دستگاه کامیون کشنده ولوو درساعت 3بامداد، بلافاصله مأموران پلیس‌راه " شاهین شهر-کاشان " به محل حادثه اعزام شدند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متأسفانه براثر اين حادثه راننده کامیون به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

سرهنگ پور قیصری افزود: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، تخطی ازسرعت مطمئنه اعلام کرده اند.

رئيس پلیس‌راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، هنگام رانندگي از عجله و شتاب بی‌مورد پرهیزکرده و با دقت كامل و توجه به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث جبران‌ناپذیر جاده‌ای نباشیم.

کشف لوازم خانگي قاچاق در اصفهان

رئيس پليس آگاهي استان از كشف یک محموله لوازم خانگي خارجي قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در بازرسي از يك انبار تخلیه بار خبر داد.

سرهنگ ستار خسروي گفت: در پي وصول خبري مبني بر دپوی یک محموله لوازم خانگي خارجي توسط فردي در يكي از انبارهاي تخليه بار، رسيدگي به موضوع در دستورکار کارآگاهان پليس آگاهي اصفهان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی پس از هماهنگي با مقام قضائي، از محل موردنظر بازرسي کردند که تعداد 132 دستگاه ماشين لباسشويي خارجي فاقد مدارک گمرکی كشف شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به دستگیری یک نفر این رابطه ،افزود : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 4 ميليارد ريال اعلام شده است.

سرهنگ خسروی در پايان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به توليدات داخلي كشور ضربه مستقيم می‌زند كه از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص كالاي قاچاق را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.#

توقیف موتورسیکلت با 102 کیلو حشیش

یک دستگاه موتورسیکلت حامل بار 102 کیلو و 700 گرم حشیش در عملیات ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان شناسائی و توقیف شد.

 به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید تقی حسینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران یگان تکاوری این فرماندهی حین گشت زنی در مسیرهای خاکی و کویری منطقه شرق اصفهان به یک دستگاه موتورسیکلت که بدون پلاک در حال تردد بود، برخورد کرده و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راکب موتورسیکلت با مشاهده ماموران اقدام به فرار می کند.

وی افزود: ماموران در یک عملیات تعقیب و گریز سرانجام موتورسیکلت را متوقف و در بازرسی از بار خورجین آن مقدار 102 کیلو و 700 گرم حشیش را کشف کردند.

سرهنگ حسینی، خاطر نشان کرد: راکب موتوسیکلت که از قاچاقچیان حرفه ای و سابقه دار است در این عملیات دستگیر و همراه پرونده برای انجام اقدامات بعدی تحویل مراجع قضائی شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار