«عبدالحميد قرهداغي» مدير عامل انتشارات سوره مهر با اشاره به كاهش قيمت كتابهاي اين انتشارات، اظهار داشت: در محاسبه قيمت كتاب، بازار تعيينكننده است و بالاخره در قاعده بازار طبيعي است كه كاهش يا افزايش قيمت اتفاق بيفتد. وي گفت: سوره مهر در سال گذشته تلاش كرد هزينههاي جاري را مديريت كند و با مديريت هزينهها سعي كند تا بهاي تمام شده كتاب را كاهش دهد كه در نهايت با توجه به شرايط اقتصادي كشور و هماهنگيای كه با مؤلفان براي جلب رضايت آنها جهت توليد بيشتر آثار و افزايش تيراژ صورت گرفت، بتوانيم در مجموع بهاي پشت جلد را كنترل كنيم. مدير عامل انتشارات سوره مهر بيان كرد: ادعاي چنداني مبني بر كاهش قيمت كتاب نداريم، ولي همين كه همراه با افزايش قيمتها در بازار، ما افزايش قيمت نداشتهايم به نوعي موفقيتي است كه شايد بتوان به عنوان كاهش قيمت از آن ياد كرد. قرهداغي تصريح كرد: آنچه در بازار مهم است، اين است كه قيمت كتاب بر استقبال مخاطب تأثير بسزايي دارد و هر چه بتوانيم كتابها را با قيمت مناسبتر عرضه كنيم سهم خريد مخاطب بيشتر خواهد شد و همين امر موجب افزايش فروش ميشود، منتها اين توفيق به سادگي به دست نميآيد بلكه مجموعهاي از عوامل بايد كنترل و مديريت شود كه رضايت مؤلفان نيز يكي از موارد آن است. مدير عامل انتشارات سوره درباره تأثير كاهش قيمت بر فروش كتاب گفت: كاهش قيمت قطعاً بر روند فروش ما تأثير گذاشته است، مثلاً در سال 1396 و با همين شرايط نامساعد نسبت به سال قبل 25 درصد افزايش فروش داشتيم كه همين توفيق بزرگي است. قرهداغي درباره فاصله قيمت كتابهاي سوره مهر با ساير ناشران گفت: مسئله تفاوت قيمت كتابهاي ما با ساير ناشران چيزي است كه بايد مخاطب با تحقيق ميداني متوجه آن شود اما در برخي موارد قيمت كتابهاي سوره مهر 50 درصد كمتر از كتابهاي مشابه ساير ناشران است. وي با تأكيد بر اينكه كاهش قيمت كتابهاي سوره مهر به هيچ وجه منجر به افت كيفيت آثار نشده است، عنوان كرد: ما سال گذشته ابتكار استفاده از كاغذهاي سبك را داشتيم كه به لحاظ رنگ متناسب با چشم است به گونهاي كه چشم خسته نميشود و به لحاظ وزن امكان مطالعه كتاب در حالتهاي مختلف را مهيا ميكند كه در نهايت كاهش قيمت را به همراه داشت تا كتاب در سبد كالاي تعداد بيشتري از خانوادهها قرار گيرد.