کد خبر: 908566
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: عملیات مرمت ساختمان‌ های تاریخی موجود در محدوده زمین ‌های پادگان ارتش خیابان امام با اعتبار اولیه 17 میلیارد ریال به‌ زودی آغاز می‌شود.

جلیل جباری با بیان اینکه کشورهای فاقد تاریخ و تمدن در تعاملات بین‌المللی حرفی برای گفتن ندارند، اظهار کرد: ملت ایران به واسطه تاریخ کهن و تمدن غنی خود در عرصه بین‌المللی سرآمد بوده و ریشه بسیار عمیقی در تاریخ دارد و فرهنگ زندگی مردمان آن در طول تاریخ گذشته همواره در کانون توجهات دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران است و مرمت و نگهداری و انتقال این آثار که میراث بین نسلی محسوب می‌شود مسئولیت و وظیفه بسیار سنگینی است که برعهده همه مسئولان و مردم نهفته است.
وی با بیان اینکه آثار و بناهای تاریخی آمیزه‌ای از علم، تخصص و هنر گذشتگان است، افزود: انجام مطالعات پژوهشی و تحقیق در این حوزه یک ضرورت اساسی بوده و با رمزگشایی از آنها، درک واقعی از دانش و توان علمی مردمان گذشته را برای نسل‌های امروز و آینده نمایان می‌سازد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در این حوزه اشاره کرد و افزود: نوسازی و ایجاد موزه‌های جدید، موزه مدرسه در ساختمان ۲۲ بهمن ارومیه، موزه سیار برای شهرستان‌های مختلف، سایت موزه چالدران، بوکان، سردشت و میاندواب از جمله برنامه‌های این سازمان است.
جباری افزود: موزه استاد 'هیمن' در مهاباد، موزه صلح در سردشت، موزه قاجار در ماکو، موزه «مدرسه» در مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه، موزه کودک در ارومیه و موزه شهر چالدران از جمله آنهاست.
وی در خصوص موزه بوکان گفت: این موزه در زمینی به مساحت 1 هزار و ۵۰۰ مترمربع در پارک ساحلی جنب هتل تازه احداث شده شهر بوکان راه اندازی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به برپائی نمایشگاه‌ های گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: به تازگی نمایشگاه‌های گردشگری مختلفی در شهرستان‌ها بر پا شده بنابراین انتظار می‌رود هنرمندان صنایع‌دستی با همکاری این اداره کل در همه نمایشگاه‌ها حضور یافته و اقدام به معرفی صنایع‌دستی و تولیدات خود کنند.
جباری مجموع اعتبارات اختصاص یافته به حوزه مرمت آثار تاریخی را در سال 1395 معادل 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال 1396 این میزان به بیش از 154 میلیارد ریال افزایش یافت که بیش از 100 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و از مابقی برای مرمت بناهای تاریخی در سال جاری استفاده می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از مساعدت ‌های استاندار در آغاز عملیات مرمت بناهای تاریخی در محدوده زمین‌های پادگان ارتش در خیابان امام خبر داد و گفت: با حمایت‌های مقام عالی استان و کمک‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملیات مرمت ساختمان‌های تاریخی موجود در این مجموعه با اعتبار اولیه 17 میلیارد ریال به‌ زودی آغاز می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر