کد خبر: 908485
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
ظریف در جمع خبرنگاران:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا با برخی سیاست‌ها که به قول خودشان سیاست تحریم‌های فلج‌کننده است، نتوانسته‌ با اجماع جهانی علیه ایران این موضوع را عملیاتی کند.
جوان‌آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: صحبت های آقای پمپئو بی‌حساب و کتاب و خارج از نزاکت و منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد.

وی افزود: فقط باید تکرار کرد که آقای پمپئو و سایر مسئولین دولت کنونی آمریکا نه تنها زندانی تصورات و توهمات غلط خود هستند، بلکه زندانی گذشته و از آن بدتر زندانی گروه های فشار فاسدی هستند که هر روز کوس رسوایی یکی از آنها بر سر بازار افکار عمومی جهان به صدا درمی آید؛ این نشان دهنده ورشکستگی سیاست خارجی آمریکا است که تبدیل به سیاست استیجاری شده است.

ظریف تصریح کرد: حرف‌های پمپئو خلاف واقع و بر اساس سیاست های شکست خورده قدیمی بود. هیچ کدام از این حرف ها جدید نبود، منتهی وی با وقاحت و شدت بیشتری مطرح کرد.

وزیر امور خارجه گفت: آمریکا با برخی سیاست‌ها که به قول خودشان سیاست تحریم‌های فلج‌کننده است، نتوانسته‌ با اجماع جهانی علیه ایران این موضوع را عملیاتی کند. می‌خواستند با اعمال آن سیاست‌ها، موجب شکاف میان مردم و مسئولین شوند اما هیچ‌گاه نتوانستند این کار را پیش ببرند، اما به هر حال برخی تأثیرات اقتصادی را گذاشت.

ظریف ادامه داد: من اطمینان دارم مردم ایران هم در برابر آمریکا محکم خواهند ایستاد. آنها شعارهای توخالی و ادعای پوشالی حمایت از مردم ایران را دارند، درحالی‌که حتی نام خلیج‌فارس را درست بیان نمی‌کنند و از طرفی اجازه نمی‌دهند که برخی مردم ما بتوانند به دیدار خانواده‌های خودشان در آن کشور بروند و یا اینکه اجازه دریافت ویزا را به مردم ما نمی‌دهند؛ اینها همه نشان از خصومت آنها با مردم ما دارد.

وی با بیان اینکه این قبیل حرف‌ها و شعارها هیچ جذابیتی برای مردم ما ندارد، گفت: آنها با این وقاحت با مردم ما صحبت می‌کنند که باعث وحدت و انسجام هر چه بیشتر مردم ما می‌شود.

وزیر امور خارجه افزود: نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که در یک زمانی آمریکا توانسته بود اجماعی را علیه ایران ایجاد کند، اما امروز کاملاً مشخص است که اجماع علیه صحبت‌های آمریکایی‌ها است و پس از سفری هم که من به چین، روسیه و بروکسل داشتم، مذاکرات فشرده‌ای را به صورت متناوب با دوستان چینی، روسی و طرف‌های اروپایی خود داشتیم که همگی به منظور برنامه‌های گسترده‌تر پیرامون خروج آمریکا از برجام است.

ظریف با بیان اینکه روز جمعه جلسه کمیسیون مشترک برجام منهای آمریکا را داریم، گفت: با خارج شدن آمریکا از برجام، آنها نمی‌توانند مانع‌تراشی در این کمیسیون داشته باشند و در آن جلسه ما به بررسی چگونگی انجام تعهدات برجامی سایر طرف‌ها خواهیم پرداخت و صرفاً در خصوص برجام مذاکره می‌کنیم و نه خواسته‌ای بالاتر از آن داریم و نه حرفی خارج از برجام در این جلسات خواهیم گفت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً خواسته‌های ما در برجام همان‌هایی است که برای مردم تبیین شده و سایر اعضای برجام باید دستاوردهای اقتصادی حاصل از برجام را برای ما متعاقب خروج آمریکا تأمین کنند. در این زمینه صحبت‌های خوبی صورت گرفته، اما الان زود است که بگوییم آیا طرف‌های دیگر برجام می‌توانند این تضمین را به ما بدهند یا نه؛ چرا که خودمان روش‌هایی داریم که در هفته‌های آینده خواهید دید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
روحانی وظریف منتظر بودند آمریکا به شخص خودشان بی احترامی کند تا عکس العمل نشان دهند ؟ رئیس جمهور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
مگه امریکا همونی نیست که با فشار یک انگشت می تونست ایران را هوا ببره!!! چی شد اون قهقهان با کری جان !!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار