کد خبر: 908331
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رقابت‌های لیگ ملت‌ها پس از ماه‌ها دوباره تنور والیبال جهان را داغ مي‌کند. این دوره از رقابت‌ها اگرچه تغییر نام داده اما همچنان 16 تیم برتر دنیا برای نشان دادن برتری خود به مصاف هم مي‌روند تا در آخر معلوم شود ابرقدرت والیبال جهان کدام تیم است.

شيوا نوروزي

رقابت‌های لیگ ملت‌ها پس از ماه‌ها دوباره تنور والیبال جهان را داغ مي‌کند. این دوره از رقابت‌ها اگرچه تغییر نام داده اما همچنان 16 تیم برتر دنیا برای نشان دادن برتری خود به مصاف هم مي‌روند تا در آخر معلوم شود ابرقدرت والیبال جهان کدام تیم است. تیم ملی کشورمان نیز یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت نفسگیر و طولانی است و سرمربی مونته‌نگرویی برای آنکه شاگردانش در جدال‌های سخت پیش رو موفق ظاهر شوند تمهیداتی اندیشیده است.
در سال‌های گذشته و قبل از آنکه سکان هدایت والیبال بزرگسالان به ایگور کولاکوویچ سپرده شود بلندقامتان ایرانی درخشش خوبی در لیگ جهانی داشتند و حتی به جمع چهار تیم اول جهان نیز راه یافتند اما در یکی دو دوره اخیر برخی مشکلات، چالش‌ها و ضعف‌ها مانع تداوم این روند شد. با تغییراتی که در کادرفنی صورت گرفته انتظار مي‌رود یک بار دیگر انگیزه و ‌جاه‌طلبی به تیم ملی تزریق شود و در پنج هفته لیگ ملت‌ها شاهد درخشش دوباره ملی‌پوشان ایران باشیم. با نهایی شدن فهرست نفرات اعزامي‌ به این رقابت‌ها معلوم شد که کولاکوویچ بحث جوانگرایی را به جد دنبال مي‌کند و با دعوت از جوانان 19، 20 ساله‌ای چون امیرحسین توخته، میثم صالحی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور عملاً نشان داد طبق برنامه‌هایش پیش مي‌رود. میدان دادن به بازیکنان تازه‌نفس از یک سو راه را برای حضور چهره‌های مستعد باز مي‌کند و از سوی دیگر زنگ خطر را برای ملی‌پوشان باتجربه به صدا درمي‌آورد. در دوره‌های اخیر در برخی بازی‌ها بی‌انگیزگی برخی نفرات قدیمي‌ انتقادهای زیادی را به همراه داشت اما حضور بازیکنان جویای نام انگیزه و خون تازه‌ای به رگ‌های تیم ملی تزریق مي‌کند.
خیز بلند والیبال کشورمان از زمان ولاسکو تاکنون سطح توقعات را چه در داخل کشور و چه در سطح بین‌المللی افزایش داده است. از یک سو علاقه مردم به این رشته بیشتر از گذشته شده و بسیاری پیگیر نتایج بازی‌های تیم ملی والیبال هستند از طرف دیگر هم نگاه رقبا نیز به ما تغییر کرده. گذشت آن زمان که آقایی در آسیا نهایت آرزوی‌مان بود، حالا به جایی رسیده‌ایم که صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها هدف اصلی به شمار مي‌رود. ضمن اینکه تیم‌های قدرتمند دنیا نیز حساب ویژه‌ای روی ایران باز کرده‌اند و به تیم ما به چشم یک رقیب سرسخت مي‌نگرند. به همين خاطر است که وظیفه ملی‌پوشان، کادرفنی و فدراسیون والیبال سخت‌تر شده و برنامه‌ریزی، آنالیز دقیق حریفان، انگیزه، اتحاد و همدلی فاکتورهای لازم برای سربلند بیرون آمدن از این رقابت‌ها محسوب مي‌شود. حضور همزمان بازیکنان باتجربه و جوان در ترکیب، دست سرمربی را برای انتخاب ترکیب اصلی باز مي‌گذارد و از این حیث مي‌تواند برگ برنده ایران در بازی‌های سخت پیش رو باشد. بدون شک بهترین تیم‌های جهان با تمام توان به استقبال لیگ ملت‌ها مي‌آیند و انتظار پیروزی تیم ملی مقابل تمامي ‌این تیم‌ها انتظاری غیرمنطقی است. با این حال ارائه بازی منطقی، جسورانه و برنامه‌ریزی شده از سوی شاگردان کولاکوویچ قطعاً رضایت خاطر هواداران را هم به همراه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار