کد خبر: 908135
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
شهردار شهرکرد
شهردار شهرکرد گفت: مرکز دائمی شهرکرد شناسی همه موضوعات، مشاهیر و مفاخر استان را رصد می‌کند.
حمیرا رحیمی

نورالله غلامیان   در مراسم نکوداشت روز شهرکرد اظهار داشت: 31 اردیبهشت ماه به دنبال مصوبه شورای فرهنگ عمومی در سال 95 به عنوان روز شهرکرد معرفی شد.

وی افزود: از دیگر دلایل نامگذاری این روز به نام روز شهرکرد هجرت امامزادگان حکیمه و حلیمه خاتون و همچنین نام گذاری این روز به نام روز تنوع فرهنگی توسط سازمان یونسکو بوده است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: هر کس در شهرکرد زندگی می‌کند فارغ از قومیت و گویش آن شهروند شهرکرد است.

غلامیان ایجاد همبستگی و ارتقا شهری را از اهداف نامگذاری این روز دانست و خاطرنشان کرد: شهرکرد باید به عنوان مرکز استان به خوبی معرفی شود و این نیاز به همدلی و همکاری دارد تا کمبودهایی که شهرکرد در مقایسه با دیگر شهرها دارد شناسایی و برای رفع آنها تلاش شود.  

وی با اشاره به افتتاح مرکز دائمی شهرکردشناسی در این روز، تصریح کرد: این مرکز همه موضوعات، مشاهیر و مفاخر استان را رصد می‌کند.

شهردار شهرکرد برپایی نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف در زمینه شهرکردشناسی، معرفی آئین‌ها، هنجارها، سنت‌ها، گویش، موسیقی، مشاغل سنتی و تلاش برای حفظ، توسعه و آموزش آنها به نسل جوان را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد و یادآور شد: معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مستند کردن آنچه در ارتباط با تاریخ شهرکرد از گذشته و حال، تهیه بانک اطلاعاتی در تمام زمینه‌های شهری شهرکرد و معرفی پتانسیل‌های درآمدزایی و کسب و کار و رونق اقتصادی از دیگر اهداف این مرکز است.

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه گفت: روز شهرکرد باید دست مایه‌ای برای انسجام و حرکت رو به جلو باشد.

نوریان شهرکرد را تابلویی از همزیستی اقوام دانست و بیان کرد: باید داشته‌های خود را قدر بدانیم و تا زمانی که ایثار و گذشت نباشد نمی‌توانیم برای شهر قدمی برداریم باید بدون حاشیه برای آبادی و آبادانی شهر خدمت کنیم.

وی روز شهرکرد را نقطه آغازی برای همگرایی و وحدت مردم عنوان و تصریح کرد: باید با چشم باز به داشته‌هایمان افتخار کنیم تا ما را در حرکت رو به جلو کمک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر