کد خبر: 908116
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
معاون هماهنگي توزيع شركت توانير خبر داد
معاون هماهنگي توزيع شركت توانير گفت: در تهران، مازندران، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان كه شبكه‌ توزيع برق آنها آسيب‌پذير است، احتمال خاموشي وجود دارد.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» محمودرضا حقي‌فام، نياز واقعي مصرف برق امسال را 60هزار مگاوات دانست و افزود: در تلاش هستيم امسال با افزايش هزار تا هزار و 500 مگاواتي پيك‌سايي بتوانيم اين رقم را به آستانه 5 هزار مگاوات برسانيم و از پيك تابستان بدون خاموشي گسترده عبور كنيم.
وي با اشاره به اينكه براي تأمين برق تابستان امسال دومشكل عمده وجود دارد، عنوان كرد: نيروگاه‌هاي برق آبي در برخي از مناطق به دليل كمبود بارش با مشكل منابع آبي در پشت سدها روبه‌رو هستند كه براساس ارزيابي صورت‌گرفته در اين بخش با كاهش حدود 3 تا 3 هزار و 500 مگاواتي كاهش انرژي نسبت به سال گذشته مواجه خواهيم شد.
كمبود 5 هزار مگاوات برق
وي افزايش سالانه بار مصرف برق را به عنوان بخش ديگري از مشكلات اين حوزه معرفي كرد و افزود: بر اين‌ اساس براي تابستان امسال در بدترين حالت رقمي حدود 6هزار مگاوات و در بهترين حالت حدود 5هزار مگاوات كمبود برق خواهيم داشت.
حقي‌فام تصريح كرد: از طرفي با توجه به اينكه امسال ظرفيت توليد نيروگاه‌هاي در حال احداث نيز نسبت به سال گذشته بيش از 2هزار مگاوات نخواهد بود، در نتيجه كمبود 5هزار مگاواتي برق براي سال‌جاري هدف‌گذاري شده است و بر اساس آن نيز به شركت‌هاي توزيع و برق منطقه‌اي سهميه‌اي داده شده تا در بخش‌هاي مختلف صنعتي، كشاورزي و تجاري عمليات‌ لازم را براي مديريت مصرف در زمان مناسب انجام بدهند.
کاهش ساعات اداري دستگاه‌ها
وي يادآور شد: از سال گذشته مصوبه‌اي در هيئت دولت مطرح شده است كه براي امسال نيز وزير نيرو طي دو هفته آينده مجدداً اين موضوع را به هيئت دولت خواهد برد تا مجوزهاي لازم در اختيار استانداران قرار بگيرد كه اگر وضعيت درجه حرارت از عدد مشخصي فراتر برود استانداران بتوانند ساعات اداري دستگاه‌هاي اجرايي را كاهش دهند.
معاون هماهنگي توزيع شركت توانير در تكميل اين بخش از سخنان خود گفت: پيشنهاد ما مديريت روي ساعت 6:30 تا 12:30 است، تا ساعت‌هاي فعاليت ادارات محدود به اين بازه زماني شود و پس از اين ساعت سيستم‌هاي سرمايشي اين مراكز خاموش شود، تا حداقل در دستگاه‌هاي اجرايي بار مضاعفي به شبكه سراسري اضافه نشود.
3 سناريوي احتمالي براي پيك تابستان امسال
حقي‌فام خاطرنشان كرد: در تلاشيم امسال با افزايش هزار تا هزار و 500 مگاواتي پيك‌سايي بتوانيم اين رقم را به آستانه 5هزار مگاوات برسانيم و از پيك تابستان بدون خاموشي گسترده عبور كنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه رقمي براي پيك تابستان امسال پيش‌بيني شده است، گفت: در اين خصوص سه سناريو توسط شركت مديريت شبكه برق ايران مطرح شده است كه حاكي از رشد 2، 5 و 8 درصدي پيك امسال نسبت به سال گذشته است كه تمامي تلاش ما براي نگهداشتن اين عدد بين حدود 3تا 4درصد خواهد بود.
معاون هماهنگي توزيع شركت توانير افزود: به طور معمول طي هشت سال اخير اين رقم حدود 5درصد بوده كه نبايد اجازه دهيم اين رقم حتي به 5درصد هم برسد و در حدود 3 تا 4درصد محدود شود كه اگر مديريت مصرف به خوبي انجام و اين عدد حاصل شود، پيش‌بيني مي‌شود پيك امسال حداقل به 57 هزار مگاوات خواهد رسيد. حقي‌فام تأكيد كرد: اگر همچون سال‌هاي اخير به طور متوسط عمل كنيم، اين عدد قطعاً به 58 هزار مگاوات خواهد رسيد و اگر شيوه مصرف توسط مصرف‌كنندگان به ويژه در بخش خانگي كنترل نشود، اين عدد مي‌تواند به 60هزار مگاوات هم نزديك شود كه در صورت رسيدن به اين عدد طبيعتاً مجبور به اعلام خاموشي خواهيم شد.
60 هزار مگاوات نياز واقعي مصرف برق
وي با تأكيد بر اينكه نياز واقعي مصرف برق امسال 60هزار مگاوات است، خاطرنشان كرد: اميدواريم با مديريت مصرف و تقاضا بتوانيم اين عدد را روي 57هزار مگاوات محدود كنيم كه اگر اين اتفاق رخ دهد، نيروگاه‌هاي موجود ما توانايي پاسخگويي به اين ميزان مصرف را با شرايط كنوني به صورت تنگاتنگ و سخت خواهند داشت.
ولي اگر از مرز 57 هزار مگاوات عبور كنيم، طبيعتاً در مناطق مختلف كشور از جمله تهران، مازندران، سيستان و بلوچستان و حتي هرمزگان و خوزستان كه شبكه‌هاي آنها آسيب‌پذير است، احتمال خاموشي وجود خواهد داشت. معاون هماهنگي توزيع شركت توانير تصريح كرد: اميدواريم با همكاري مصرف‌كنندگان به ويژه در بخش خانگي و تجاري، بار مصرفي را حداكثر روي عدد 57هزار مگاوات محدود كنيم تا خاموشي آزاردهنده‌اي به مردم تحميل نشود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مازندرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
اخر مستان ما بود فکر زمستان نه کردیم زمین کشاورزی وباغ جنگل را به پایتخت نشین ها به قیمت گران فروختبم سمند و نیسان وکیش و کربلا وتفریع می رفتیم قکر ان نبو دیم هر روزهزار ویلا هتل رستوران ساختند. کمبود اب وبرق جاده وترافیک الان نبوده ایم تفریع پولدارها خاموشی وبی برقی بی پولها راستی هم ولابتی ها جساب کردید چند میلیون کولر در شبانه روز در ویلا ها روشن است در استان ما مازندران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار