کد خبر: 907877
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد:
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 740 سالمند توسط بهزیستی در سطح استان نگهداری می‌شود.

سعید فریور اظهار داشت: به کمیته فرهنگی نباید به عنوان کمیته رفع تکلیف نگاه شود چرا که سالمندی دوره ای از زندگی است که اکثر افراد به آن می‌رسند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ سالمند توسط بهزیستی در سطح استان نگهداری می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در ایران به سالمندان به چشم از کار افتاده نگاه میشود که در هیچ فعالیت فرهنگی و اجتماعی از آنها دعوت به همکاری نمی‌شود، این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد توریست های سایر کشورها ازجمله ترکیه را سالمندان تشکیل می‌دهند.
سرپرست دفتر فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: گرایش رشد جمعیت به سمت دوران سالمندی است و روز به روز آمار سالمندان استان افزایش می‌یابد بنابراین اگر همین رویه را در برخورد با قشر سالمند ادامه دهیم، روزی می‌رسد به جمع آوری سالمندان می‌پردازیم.
محمدی در ادامه افزود: می‌بایست عناصر فرهنگی مربوط به دوران سالمندی را در قالب یک کمیته قرار دهیم و دید نگهداری از سالمند را از نگرش جامعه خارج کنیم.
وی گفت: در حالی سالمندان به عنوان بخشی از جامعه کنار گذاشته می‌شوند که می‌توان از تجربیات آن‌ها در تربیت نسل آینده و آماده کردن آن‌ها برای زندگی استفاده کرد.
سرپرست دفتر فرهنگی استانداری آذربایجان غربی افزود: در اقداماتی باید سالمندان را از اتاق سالمندان خارج کنیم، باید سالمندان حس کنند جزیی از جامعه هستند و جامعه آن‌ها را فراموش نکرده و قدردان زحمات آن‌ها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر