کد خبر: 907823
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

ارتقای جایگاه زن یا عادی‌سازی رابطه با اسرائیل

یک خبرنگار اسرائیلی عکسی از اوفرا آبراموویچ، نماینده رژیم صهیونیستی و میثاء العرفی، نماینده امارات در کنفرانسی بین‌المللی در جمهوری بوتسوانا با موضوع ارتقای جایگاه زن و حضور زنان در فعالیت‌های ورزشی منتشر کرد. شیمون آران ضمن انتشار عکسی که در آن نماینده اماراتی خندان در کنار نماینده صهیونیست ایستاده است در توئیت خود به نقل از آبراموویچ نوشت: هزار و 200 هیئت ورزشی زنان از ۴۰ کشور جهان و کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس حضور دارند. انتشار این تصویر جنجال و واکنش بسیاری را در پایگاه‌های اجتماعی ایجاد کرد. رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از این امر، آن را تلاش امارات برای عادی‌سازی روابط دانست و مدعی شد، این تلاش‌‌‌‌‌‌ها همراه با مشارکت تیم امارات در کنار تیم بحرین در مسابقات دوچرخه‌سواری در سالگرد تأسیس‌‌‌‌‌ رژیم جعلی اسرائیل برگزار شد، به شکلی گسترده دیده شد.

روسیه: امریکا با طالبان مذاکره کند یا جنگ

روسیه اعلام کرد امریکا یا با طالبان مذاکره مستقیم کند یا در سال‌های پیش‌رو با جنگی «‌خسته‌کننده و خونین‌» در افغانستان مواجه می‌شود. به گزارش بلومبرگ، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان اعلام کرد: خودداری امریکا از مذاکره با طالبان که کنترل ۴۰درصد از خاک افغانستان را در دست دارد، «‌غیرقابل قبول‌» است زیرا در صورت نبود چنین ارتباطی جنگ و خونریزی برای سال‌های آینده ادامه خواهد داشت. اشرف غنی، رئیس‌جمهور مورد حمایت امریکا در ماه فوریه پیشنهاد مذاکرات بدون پیش شرط با طالبان را داده بود اما نمایندگان طالبان اعلام کردند که نمی‌خواهند با «‌یک دولت دست‌نشانده امریکا‌» بدون اینکه با امریکا مذاکره کرده باشند، گفت‌وگو کنند. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، روسیه را به مسلح کردن طالبان متهم می‌کند اما روسیه این اتهامات را رد کرده است.

تدارک سوء قصد به جان اردوغان

سازمان اطلاعات ترکیه خبری درباره تدارک سوءقصد به جان اردوغان دریافت کرده است که هنگام سفر وی به بالکان ممکن است به اجرا گذاشته شود. به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های ترکیه ترک‌های مقیم «اسکوپیه» پایتخت مقدونیه به سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه گفتند:«شایعاتی پخش شده است که گویا در زمان سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به بالکان، به جان او سوء قصد خواهد شد.» سرویس‌های اطلاعاتی غرب نیز در این خصوص هشدار دادند. در اعلامیه آنها آمده است:«گروهی از اشخاص با ملیت ترک سوء قصد به جان اردوغان را هنگام سفر وی به بالکان تدارک می‌بینند.» سازمان‌های امنیت ترکیه با دریافت اینگونه خبر‌‌‌‌‌ها از منابع مختلف، بازرسی‌‌‌‌‌ها را آغاز کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار