کد خبر: 907815
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
رئيس پليس پايتخت از متلاشي شدن سه باند بزرگ موادمخدر و كشف يك تن انواع مخدر در 72‌ساعت گذشته خبر داد و درباره تناسب به جرم قاچاقچيان و ميزان مجازات گفت: تناسب بين جرم و جنايت و ميزان مجازات همخواني ندارد و بايد در اين زمينه مجازات‌ها سنگين‌تر باشد.

سردار حسين رحيمي روز گذشته به خبرنگاران گفت: در تازه‌ترين عمليات پليس مواد مخدر در يك مورد نيم‌تن مرفين از جنوب شرق كشور بارگيري شد و پس از عبور از خراسان جنوبي، خراسان رضوي، مازندران به تهران منتقل شد كه در همان لحظات اوليه و قبل از تحويل 15‌قاچاقچي دستگير شدند. وي درباره برخورد با خرده فروشان و معتادان گفت: از 25‌روز گذشته تا به امروز برخورد با قاچاقچيان و خرده فروشان در منطقه شوش و هرندي آغاز شده است و اين كار ادامه دارد. در منطقه‌12 مأموران پليس 76‌باب منزل كه در آن خرده فروشان و مصرف‌كنندگان حضور داشتند پلمب كردند. سردار رحيمي افزود: در حال حاضر برخورد با معتادان از ميادين و خيابان‌هاي اصلي به سمت كوچه پس كوچه ها كشيده شده است.
وي در خصوص وضعيت بازپروري معتادان متجاهر گفت: درخواست از بهزيستي و وزارت بهداشت داريم كه ظرفيت مراكز بازپروري را افزايش داديم تا بتوانيم معتاد بيشتري را از سطح شهر جمع‌آوري و به مراكز بازپروري منتقل كنيم. رئيس پليس پايتخت ادامه داد: به هر صورت پليس آمادگي كامل دارد براي جمع‌آوري معتادان در كمترين زمان اقدام كند.
سردار رحيمي درباره تناسب به جرم قاچاقچيان و ميزان مجازات گفت: تناسب بين جرم و جنايت و ميزان مجازات همخواني ندارد و بايد در اين زمينه مجازات‌ها سنگين‌تر باشد.
وي ادامه داد: بايد زمان بازپروري را نيز افزايش دهيم تا يك معتاد كاملاً سم‌زدايي شود و اين زمان به جاي سه‌ماه بايد شش‌ماه باشد و بعد از آن بايد بحث اشتغال و به‌كارگيري و بازگرداني آنها به جامعه را در دستور كار داشته باشيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار