کد خبر: 907812
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دو برادر كه با ادعاي فروش ادكلن اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه رهگذران مي‌كردند سرانجام بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، 21 فروردين‌ماه امسال بود كه مردي به مأموران كلانتري 140‌باغ فيض خبر داد كه گوشي تلفن همراه گرانقيمتش سرقت شده است. او توضيح داد: ساعت 09:30 در حال عبور از خيابان فهيمي بودم كه پسري كت و شلواري با موهاي بلند قهوه‌اي در حالي كه پيراهن قرمز به تن داشت به من نزديك شد و اصرار كرد كه از او ادكلن، عطر يا ساعت بخرم كه قبول نكردم. آن مرد اصرار به خريد كرد كه گفتم اصلاً قصد خريد ندارم. با اين وجود اصرار كرد تا شماره تماسش را ثبت كنم تا در صورتي كه قصد خريد داشتم با او تماس بگيرم و سفارش دهم. براي اينكه به دنبال كارش برود قبول كردم. وقتي گوشي تلفن همراهم را از جيبم بيرون آوردم تا شماره‌اش را ثبت كنم ناگهان آن را قاپ زد و به طرف خودروي پژو 405 نقره‌اي كه راننده منتظرش بود، دويد و سوار شد و خودرو به سرعت از محل دور شد.
بعد از مطرح شدن شكايت تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم پليس‌آگاهي تهران به دستور بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه‌5 تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. در اولين گام كارآگاهان موفق شدند پلاك خودرو به شماره انتظامي ايران10/***ق43 را به دست آوردند. در بررسي‌هاي بعد اما معلوم شد كه خودرو چند نوبت به صورت قولنامه‌‌اي فروخته شده است. در گام بعد اما آخرين خريدار خودرو در فردوسيه شهرستان شهريار شناسايي شد. خيلي زود معلوم شد كه آخرين خريدار كسي نيست جز سعيد.‌ت 25 ساله كه از مجرمان سابقه‌دار و بارها با ادعاي فروش ادكلن اقدام به سرقت گوشي‌هاي گرانقيمت كرده است. در بررسي سوابق سعيد معلوم شد كه او آخرين بار در مشهد به همين شيوه اقدام به سرقت كرده و روانه زندان شده بود.
همزمان با شناسايي سعيد كارآگاهان متوجه شدند كه مالك اصلي خودرو، سواري پژو را مجهز به سيستم GPS كرده بود. بعد از به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان محل تردد خودرو را در منطقه مسعوديه شناسايي و دهم ارديبهشت‌ماه او را در حالي كه همراه برادر 27‌ساله‌اش غلام.‌ت قصد ارتكاب سرقت داشتند بازداشت كردند.
سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دو متهم در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي در نقاط مختلف تهران اعتراف كرده‌اند. وي گفت: دستور انتشار تصاوير بدون پوشش دو متهم از سوي بازپرس شعبه‌15 دادسراي ناحيه 5 تهران صادر شده و شاكيان مي‌توانند براي مطرح كردن شكايت به پايگاه دوم پليس آگاهي در جنت آباد، خيابان شاهين شمالي مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار