کد خبر: 907801
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
شوک پرتغالی با حذف ستاره‌های لیگ ایران
يک‌شنبه روز پرخبري براي تيم ملي فوتبال بود، از ديدار عصرانه ملي‌پوشان با حسن روحاني در پاستور گرفته تا مراسم بدرقه و رونمايي از سرود تيم ملي در تالار وحدت تهران، اما...
سعيد احمديان

يک‌شنبه روز پرخبري براي تيم ملي فوتبال بود، از ديدار عصرانه ملي‌پوشان با حسن روحاني در پاستور گرفته تا مراسم بدرقه و رونمايي از سرود تيم ملي در تالار وحدت تهران، اما همه اين خبرها تحت تأثير فهرست نهايي تيم ملي فوتبال براي جام جهاني قرار داشت، ليستي که ظهر ديروز روي خروجي سايت رسمي فدراسيون فوتبال قرار گرفت تا مسافران روسيه مشخص شوند.
پس از بازي با اميد ازبکستان که با تک‌گل روزبه چشمي با پيروزي کشورمان به پايان رسيد، خبري گوش به گوش چرخيد که کرش قرار است يک‌شنبه و دو هفته زودتر از فرصتي که فيفا اعلام کرده، ليست نهايي تيم ملي را براي جام جهاني روسيه اعلام کند تا ملي‌پوشان اصلي را در سه بازي تدارکاتي مقابل ترکيه، يونان و اسلواکي محک بزند. اين خبر باعث شد تا ملي‌پوشان شب پراسترسي را تجربه کنند به خصوص که از ليست 35 نفره، قرار بود 12 نفر خط بخورند و رؤياي حضورشان در جام جهاني نقش برآب شود.

تيم ملي لژيونر پسند

سرانجام ساعت 14و 6 دقيقه ديروز بود که ليست 24 نفره تيم ملي براي بازي با ترکيه روي خروجي سايت رسمي قرار گرفت تا از ملي‌پوشاني که کرش قرار است به روسيه ببرد، رونمايي شود. عليرضا بيرانوند(پرسپوليس)، رشيد مظاهري(ذوب‌آهن) و اميرعابدزاده(ماريتيمو پرتغال) به عنوان دروازه‌بان، مجيد حسيني(استقلال)، ميلاد محمدي (اخمت گروژني)، محمد خانزاده(پديده)، مرتضي پورعلي‌گنجي(السد قطر)، پژمان منتظري(استقلال)، رامين رضاييان(اوستنده بلژيک)، روزبه چشمي(استقلال) به عنوان مدافعان، علي قلي‌زاده(سايپا)، احسان حاج‌صفي و کريم انصاري‌فرد(المپياکوس يونان)، مسعود شجاعي(آ.اک آتن يونان)، مهدي ترابي(سايپا)، اميد ابراهيمي(استقلال) و سعيد عزت‌اللهي(روستوف روسيه) به عنوان هافبک و عليرضا جهانبخش(آلکمار هلند)، اشکان دژاگه(ناتينتگهام انگليس)، مهدي طارمي(الغرافه قطر)، رضا قوچان‌نژاد(هيرنوين هلند)، سامان قدوس(اوسترشوند بلژيک)، سردار آزمون(روبين‌کازان روسيه) و وحيد اميري(پرسپوليس) هم به عنوان مهاجم در فهرست 24 نفره تيم ملي قرار گرفتند.
 برخلاف ليست 35 نفره تيم ملي که نسبت بازيکنان داخلي و لژيونرها برابر بود، در ليست 24 نفره جديد تيم ملي براي جام جهاني 15 لژيونر و 9 ملي‌پوش از ليگ داخلي حضور دارند تا همانطور که پيش‌بيني مي‌شد کفه ترازو به سمت لژيونرها سنگين‌تر شود.
همچنين در ليست جديد کرش، اشکان دژاگه و مسعود شجاعي و اميد ابراهيمي سه بازيکن مصدوم تيم ملي هستند که با دعوت نهايي کرش از آنها قطعاً به بازي‌هاي جام جهاني، خواهند رسيد. البته با اعلام نام 24 بازيکن، کرش بايد يکي از نفرات حاضر در اردوي ترکيه را از ليست اصلي خارج و ليست نهايي و 23 نفره تيم ملي را براي حضور در جام جهاني به فيفا اعلام کند.

قلم قرمز روي اسم سيدجلال و وريا

با توجه به ليست 24 نفره کرش، اسامي 11 بازيکن خط خورده هم مشخص شد و استيون بيت‌آشور، محمد انصاري، کاوه رضايي، سيدجلال حسيني، سيدحسين حسيني، وريا غفوري، اميد نورافکن، سعيد آقايي، احمد عبدالله‌زاده، سروش رفيعي و علي کريمي نفراتي بودند که خط خوردند تا فرصت حضور در جام جهاني را از دست بدهند.
البته کادر فني تيم ملي پس از اعلام اين نام‌ها اعلام کرد وريا غفوري، سيدجلال حسيني، سيدحسين حسيني و کاوه رضايي در ليست استندباي تيم ملي قرار دارند و در صورت مصدوميت يا تشخيص کادر فني جايگزين يکي از نفرات قرار گرفته در ليست نهايي مي‌شوند. از نکات عجيب ليست جديد خط خوردن وريا غفوري و سيدجلال حسيني بود. غفوري در حالي شانس حضور در جام جهاني را از دست داد که در ليگ هفدهم يکي از بهترين بازيکنان استقلال بود و حتي توانسته بود به ترکيب اصلي تيم ملي هم برسد. با اين حال کرش در تصميمي عجيب روي نام مدافع – هافبک کرد آبي‌ها خط قرمز کشيد. اين در حالي بود که تصور مي‌شد غفوري حتي يکي از 11 بازيکن ثابت ايران در روسيه باشد. کنار گذاشتن کاپيتان پرسپوليس از ليست تيم ملي هم غيرقابل پيش‌بيني بود. مدافع باتجربه قرمزها نقش زيادي در استحکام خط دفاعي پرسپوليس در ليگ هفدهم و قهرماني اين تيم داشت و با توجه به تجربه‌اش تصور مي‌شد در روسيه حضور خواهد داشت، اما کرش در ادامه جوانگرايي‌اش نام سيدجلال را هم حذف کرد تا شوک بزرگي به اردوي پرسپوليس وارد شود.
کاوه رضايي هم در شرايطي از ليست تيم ملي خط خورد که با زدن 16 گل، عملکرد فوق‌العاده‌اي در ليگ بلژيک داشته، اما مهاجم ايراني شارلوا بدشانس بود که با توجه به درخشش ديگر لژيونرهاي مهاجم در ليست مسافران روسيه قرار نگرفت. سيدحسين حسيني كه پس از درخشش در استقلال و ثبت رکورد بيشترين دقايق گل نخوردن در ليگ برتر به نام خودش، خيلي‌ها او را بهتر از بيرانوند و شماره يک ايران در روسيه مي‌دانستند با تصميم کرش خط خورد تا رؤياي دروازه‌بان جوان استقلال هم نقش برآب شود. علي کريمي، هافبک سپاهان هم با توجه به مصدوميت از ليست تيم ملي کنار گذاشته شد و خط خوردن بازيکناني مانند بيت‌آشور، اميد نورافکن، سعيد آقايي، احمد عبدالله‌زاده و سروش رفيعي نيز دور از انتظار نبود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار