کد خبر: 907792
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵

مذاكره كره‌جنوبي با امريكا براي معاف شدن از تحريم‌هاي ايران

دولت كره‌جنوبي در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري نشستي با نهادهاي مرتبط دولت امريكا‌ست تا براي معاف شدن از تحريم‌هاي ايران رايزني كند.
به گزارش تسنيم به نقل از يونهاپ نيوز، اين هفته نشستي با هدف كاهش تأثيرات تصميم امريكا به خروج از برجام بر اقتصاد كره‌جنوبي در اين كشور برگزار شد. اين نشست به ميزباني يون كانگ هيون، معاون امور اقتصادي وزير‌خارجه برگزار شد و در آن استراتژي‌هاي رؤيارويي با تحولات مربوط به توافق هسته‌اي ايران و تأثير آن بر كره‌جنوبي مورد بحث قرار گرفت. به دنبال خروج امريكا از برجام اين كشور اعلام كرده كه طي 90 يا 180 روز آينده تحريم‌هايي را بر بخش‌هاي مختلف اقتصادي ايران اعمال خواهد كرد. اين اقدامات تأثيراتي را بر روابط تجاري ايران با ساير كشورها از جمله كره‌جنوبي خواهد داشت.
در همين حال دولت كره‌جنوبي در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري نشستي با نهادهاي مرتبط دولت امريكاست تا براي معاف شدن از تحريم‌هاي ايران رايزني كند.

باج‌‌خواهي اروپا از ايران درباره FATF با كارت خروج امريكا از برجام

خروج امريكا از برجام به منظور ضمانت اجراي بيشتر تحريم‌هاي امريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران به منظور كنترل رفتار موشكي و نفوذ منطقه‌اي ايران است.
به گزارش فارس، هنوز خبري رسمي از مذاكرات ايران و اتحاديه اروپا پيرامون بقاي برجام توسط مقامات رسمي كشور منتشر نشده است، اما برخي شواهد نشان از آن دارد كه يكي از محورهاي مذاكراتي در مقطع حال ‌حاضر، بحث تعهد جدي ايران به اتحاديه اروپا براي عمل به برنامه اقدام منعقد شده با FATF است. طبق گزارش گروه بين‌المللي بحران كه مورخ 2مي ‌2018 معادل 12 ارديبهشت 1397، يعني 10 روز قبل از اعلام رسمي خروج امريكا از برجام منتشر شد، اروپا در صورت خروج امريكا از برجام، براي جلوگيري از خروج ايران از برجام، مي‌تواند يك بسته همكاري اقتصادي با تدابير كوتاه‌مدت و ميان‌مدت ارائه دهد، منوط بر اينكه ايران اقدامات معناداري براي اصلاح بخش مالي و بانكي خود و كاهش تنش‌هاي منطقه‌اي خود انجام دهد. اين گروه اما منظور خود از اصلاح مؤسسات مالي ايران را اجراي مسائل باقيمانده در برنامه اقدام با گروه ويژه اقدام مالي (FATF) بيان مي‌كند. در اين گزارش تأكيد شده بود كه افزايش تجارت با ايران مي‌تواند به افزايش قدرت اقتصادي، نظامي و سياسي برخي افراد غيرمنتخب منجر شود. بنابراين اروپا از ايران مي‌خواهد كه با عمل به توصيه‌هاي FATF، محيط مناسبي براي سرمايه‌گذاري را پديد آورد. ناگفته نماند كه طبق مصاحبه‌هاي گروه بين‌المللي بحران در تاريخ مارس 2018 و مقام مسئول تحريم در اتحاديه اروپا، تهران براي دسترسي به تخصيص و كمك‌هاي پيشنهادي آنها، گام‌هاي مورد انتظار را در رابطه با FATF برنداشته‌ است. حال كه امريكا از برجام خارج شده و ايران را در مضيقه تحريمي قرار داده است، اروپا با وانمود كردن اين مطلب كه در پي خروج از برجام نيست، پذيرش كامل و اجراي پرسرعت برنامه اقدام FATFرا از ايران به بهانه ارتقاي سطح استانداردهاي بانكي و بهبود روابط بانكي خواهد خواست. بديهي است كه با توجه مطالب سطور پيشين، اجراي كامل خواسته‌هاي گروه ويژه اقدام مالي علي‌الخصوص شناخت ذينفع واقعي، اعمال مؤثر هرچه بيشتر تحريم‌هاي موجود در برجام را هدف‌گيري خواهد كرد. امري كه منتهي به تحقق كامل هدف برجام يعني عدم منفعت رسيدن به افراد و نهادهاي تحريمي خواهد شد. با اين اوصاف هدف امريكا از برجام به طرز مناسبي پياده خواهد شد، بدون اينكه اين كشور در برجام مانده و تعهدات خود را انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار