رضا خواجهنائيني با اشاره به اينكه اگر بتوانيم تنها يك روز ماندگاري زائر را در مشهد افزايش دهيم اين مهم باعث ايجاد ۲۰۰ هزار شغل جديد ميشود، گفت: ۳۰ ميليون زائر و مجاور شهر مشهد نيازهاي زيادي دارند كه ما ميتوانيم با برنامهريزي درست، به اين نيازها پاسخ دهيم.
وي با بيان سؤالاتي از قبيل چرا شهربازي پارك ملت در مزايدهاي با سه برابر قيمت سال قبل، واگذار ميشود؟ چرا خيابان غذا در ايام عيد نوروز با استقبال ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان مواجه ميشود در صورتي كه در نوروز سال قبل براي نمايشگاه «مشهد دوست داشتني» تنها ۶ هزار بليت فروخته شده بود، افزود: اين استقبال مردمي نشاندهنده آن است كه نياز در شهر مشهد وجود داشته و مردم حاضرند براي موضوعات موردعلاقه خود هزينه پرداخت كنند، اما اين ما هستيم كه بايد بستههاي جديد ارائه نماييم.
خواجه نائيني با اشاره به اينكه شايد ديگر تنها تعريف پروژههاي تجاري به روش سابق پاسخگوي نيازهاي مردم نباشد، ادامه داد: تعريف پروژهها بايد در حوزههايي باشد كه مردم تقاضا دارند كه اين مهم نيز بر عهده ما فعالان اقتصادي است.
وقتي ۳۰ رستوران مشهد در ۵ سال اخير نسبت به راهاندازي شعب ديگر خود اقدام كردهاند اين امر نشاندهنده ظرفيت موجود و نياز بازار در اين حوزه است. وي با اشاره به اينكه اكنون ظرفيت پهناي باند در مشهد چند برابر شده است و هنوز تقاضا در اين زمينه وجود دارد كه ميتوان براي آن برنامهريزي كرد، گفت: اين روزها توجه به نياز واقعي مردم بسيار مهم است.
مردم براي كيفيت اهميت قائل هستند. در روزهاي ركود فعلي مناقصه يك هزار و ۴۰۰ ميليارد توماني زبالهسوز برگزار شده است كه تاكنون ۱۵ شركت بزرگ ملي و بينالمللي براي اين پروژه اعلام آمادگي كردهاند. خواجه نائيني با اشاره به آمادگي براي واگذاري خطوط حمل و نقلي، ادامه داد: آمادگي داريم از هر ايدهاي كه باعث افزايش ماندگاري زائر در مشهد شود، حمايت كنيم.
از اين پس هر هفته شنبه فراخوان پروژهاي اقتصادي و سرمايهگذاري را خواهيم داشت كه اولويت ما از اين كار، رونق اقتصادي شهر و افزايش ماندگاري زائر و گردشگر است.