کد خبر: 907659
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم امید ازبکستان با برتری ایران به پایان رسید. روزبه چشمی در دقیقه ۱۶ تک گل بازی را به ثمر رساند.

دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم امید ازبکستان با برتری ایران به پایان رسید. روزبه چشمی در دقیقه ۱۶ تک گل بازی را به ثمر رساند.

این بازی که در ورزشگاه آزادی با قضاوت ضعیف داور قطری برگزار شد آخرین بازی تدارکاتی شاگردان کی روش در ایران قبل از حضور در رقابتهای جام جهانی روسیه بود .

بیش از ۲۲ هزار تماشاگر از نزدیک این بازی را تماشا کردند. در این بازی تیم ملی کشورمان با ترکیب امیرعابدزاده، وریا غفوری، محمدرضا خانزاده، سید مجید حسینی، علی قلی زاده، روزبه چشمی، کریم انصاریفرد، احسان حاج صفی،  مهدی ترابی، رضا قوچان نژاد و مهدی طارمی برابر حریف به میدان رفتند. علی کریمی هم که اعلام شده بود به خاطر مصدومیت جام‌جهانی روسیه را از دست داده، از روی نیمکت بازی را تماشا کرد.

در نیمه اول شاگردان کی روش از همان دقایق اول با اشتباهات فردی که در ارسال پاس به یکدیگر داشتند نشان دادند هنوز به مرز آمادگی و هماهنگی کامل نرسیده اند ، اما با این حال دقیقه ۱۶ توپ ارسالی از سمت کرنر و ضربه سر روزبه چشمی اولین گل بازی به ثمر رسید.

در ادامه هر چند تیم ملی جوان ازبک سعی کرد روی دروازه ما خطر آفرین باشد اما دفاع خوب و چند لایه ما اجازه کار به آنها را نداد . در ثانیه های پایانی نیمه اول موقعیتی دیگر برای شاگردان کی روش بدست آمد که کریم انصاریفر نتوانست از آن استفاده کند . در این نیمه توپ بیشتر در میانه زمین درجریان بود و در نهایت نیمه اول با همان تک گل چشمی به پایان رسید.در این نیمه عابدزاده، روی یکی از توپ های ارسالی در محوطه شش قدم با تیرک دروازه برخورد که باعث شد تا از ناحیه کتف مصدوم شود.

کی روش که در نیمه اول در کنار زمین همواره نکاتی را به بازیکنان گوشزد می کرد با شروع نیمه دوم دست به تغییراتی زد و چند بازیکن باتجربه را وارد زمین کرد تا کمی از شاکله اصلی تیم شکل بگیرد. ابتدا عابدزاده در  دروازه جایش را به حسین حسینی داد و سید جلال حسینی هم برای تقویت بیشتر خط دفاع وارد زمین شد.

در نیمه دوم برخلاف تصور بازی خوبی ارائه نشد و مشخص بود هواداران از نحوه بازی کردن ملی پوشان راضی نیستند. از نکات جالب این بازی داد و فریاد های کی روش در این بازی تدارکاتی بود که سر بازیکنان می زد . از مواردی که دراین بازی بسیار خشم کی روش را دربر داشت صحنه خطا روی کاپیتان تیم ملی بود که داور قطری آن را خطا نگرفت و باعث شد کی روش از کوره در برود و اعتراض شدیدی به داور و کمک داور چهارم داشته باشد.اعتراضی که اگر وساطت کادر فنی نبود کار به جاهای باریک کشیده می شد.

به هر حال در شبی که کی روش با سیتمی هجومی می توانست نوید بخش یک بازی پر گل را بدهد با تک گل چشمی بازی را به پایان رساند تا راهی ترکیه برای برگزاری اردویی چند روزه شود. اردویی که قرار است در آن تیم ملی کشورمان با تیم ملی ترکیه و یونان بازی کند.

در پایان بازی مراسم بدرقه تیم ملی با نورافشانی و آتش بازی جشن گرفته شد. با توجه به انفجارهایی که صدای مهیبی هم داشت بازیکنان هر دو تیم در زمین تماشاگر این نورافشانی بودند و نتوانستند به رختکن بروند. در انتها وقتی مراسم تمام شد با نظر کی روش بازیکنانی که برابر ازبک ها به میدان نرفته بودند در کنار زمین ورزشگاه مشغول به انجام تمرین شدند.

تیمور کاپاتزه سرمربی تیم ازبک ها پس از شکست مقابل ایران گفت: بازی خوبی بود.کسی تصور نمی کرد ما بتوانیم این قدر خوب بازی کنیم.همه فکر می کردند ما در این بازی تیم دست و پا بسته ای هستیم اما با علی رغم این که جوانگرایی کرده بودیم بازهم خوب بازی کردیم و امیدوارم روند بازی‌ کردن ها برای ما ادامه داشته باشد. ما چون بیشتر بازیکنان اصلی مان لژیونر هستند و این بازی هم جز بازی های فیفا دی نبود برای همین ستاره های ما نتوانستند ما را همراهی کنند وگرنه حتی می توانستیم برنده میدان هم باشیم . من تصور می کنم همین بازیکنان جوان ما هم در آینده می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

 

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار