کد خبر: 907631
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مدیر مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان غربی:
مدير مركز فوريت ‌های پزشكي آذربایجان ‌غربی گفت: متاسفانه شمار مسمومیت با قارچ سمی در استان از 63 نفر به 72 نفر افزایش یافته و هم استانی‌ ها باید از خوراکی بودن قارچ ‌های مصرفی مطمئن باشند.

باقر بهرامی با ابراز تاسف از افزایش مسمومیت با قارچ سمی در استان اظهار کرد: متاسفانه شمار مسمومیت با قارچ سمی در استان از 63 نفر به 72 نفر افزایش یافته و هم استانی‌ها باید از خوراکی بودن قارچ ‌های مصرفی مطمئن باشند.
وی افزود: تاکنون 40 نفر از بیمارستان ترخیص و 31 نفر نیز در بیمارستان طالقانی ارومیه بستری شده و یک نفر نیز برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز منتقل شده است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مسمومیت در شهرهای ارومیه، سلماس، نقده، پیرانشهر و خوی به وقوع پیوسته است افزود:هم استانی ها بدانند که با پخت یا کباب کردن این قارچ ها، سمی بودن آن ها از بین نمی رود.
وی با اشاره به اینکه قارچ‌ های سمی پادزهر ندارند و در صورت مصرف باعث ضربه به کبد، کلیه و مغز و در نهایت مغز مرگ می شود، گفت: شکم درد، اسهال، استفراغ، سردرد، خواب آلودگی، تشنج و بی قراری از علایم اولیه مسمومیت است.
بهرامی با اشاره به اینکه قارچ های سمی سبب ایجاد مشکلات تنفسی، فشار خون، ضربان نامنظم قلب نیز می شود، گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات فقط از قارچ های بسته بندی استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر