کد خبر: 907560
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
بسته‌هاي پيشنهادي اتلتيکو براي حفظ آنتوان
پروژه انتقال مهاجم اتلتيکومادريد به نيوکمپ وارد فاز جديدي شده است.
شيوا نوروزي

پروژه انتقال مهاجم اتلتيکومادريد به نيوکمپ وارد فاز جديدي شده است. باشگاه بارسلونا در تلاش است تا در چند روز آينده با فعال کردن بند فسخ قرارداد آنتوان گريزمان، پروژه به خدمت گرفتن اين بازيکن را رسماً به جريان بيندازد. با اينکه اين مسئله خشم و انتقاد سران باشگاه مادريدي را در پي داشته، اما به نظر مي‌رسد کاتالان‌ها براي رسمي شدن اين انتقال مصر هستند و حتي حاضرند 100 ميليون يورو بابت فسخ قرارداد گريزمان به راه‌راه‌پوشان بپردازند.

بلندپروازي‌هاي آنتوان

ماه‌هاست که گريزمان تصميمش را گرفته و عملاً ديگر علاقه‌اي به ماندن در جمع روخي‌بلانکوها ندارد. در واقع مهاجم فرانسوي سال گذشته مي‌خواست تصميمش را عملي کند که با اصرار مديران باشگاه و همچنين ديه‌گو سيمئونه موقتاً از تصميمش کوتاه آمد. با اين حال چند ماه پيش و قبل از سال نو ميلادي گريزمان آب پاکي را روي دست سرمربي ريخت و به سيمئونه اعلام کرد که در پايان فصل قطعاً به تيم ديگري نقل مکان خواهد کرد. البته گلزن اتلتيکو از هيچ تيمي نام نبرده و هنوز هم حاضر نيست در خصوص پيشنهادهايش صحبت کند، اما مذاکرات با نمايندگان بارسا و همچنين اقدامات مسئولان آبي‌و‌اناري‌ها حكايت از آن دارد که بارسلونا خريدار پروپاقرص گريزمان است. گلزن فرانسوي که در اين فصل 29 گل با پيراهن اتلتيکو به ثمر رسانده در سال 2014 به اين تيم پيوست و قراردادش نيز تا سال 2022 اعتبار دارد، مگر اينکه تيمي حاضر شود رقم فسخ قرارداد گريزمان به ارزش 100 ميليون يورو را زودتر از موعد مقرر بپردازد. تا به امروز باشگاه بارسلونا تنها باشگاهي است که براي پرداخت اين رقم نجومي پا‌پيش گذاشته است.

قهرماني بي‌تأثير

از آنجا که زمزمه جدايي آنتوان گريزمان از فصل پيش آغاز شده، کارشناسان عدم موفقيت اتلتيکو در کسب جام را علت اصلي جدايي اين بازيکن مي‌دانستند، اما قهرماني در ليگ اروپا نيز نتوانست مهاجم موفق اتلتيکو را راضي به ماندن کند. مديران باشگاه اميدوار بودند که گريزمان با کسب اولين جام به همراه راه‌راه‌پوشان در تصميمش صرف‌نظر کند، اما پسر 27 ساله ديگر خيال ماندن در مادريد را ندارد. اخبار رسانه‌ها حاکي از آن است که گريزمان ترتيب خريد خانه‌اي مجلل در منطقه‌اي نزديک به ورزشگاه نيوکمپ را داده است. با اين حساب بازيکن مورد علاقه سيمئونه فکر همه جا را کرده و بدون شک براي زندگي طولاني‌مدت در اسپانيا برنامه‌ريزي کرده است. از سوي ديگر اينکه خيال سران بارسا از قطعي شدن اين انتقال بسيار راحت است. دو نفر از نمايندگان باشگاه با خواهر و وکيل گريزمان مذاکره‌اي رودررو داشته‌اند، به همين خاطر است که رسانه‌ها توافق طرفين را قطعي مي‌دانند. با اين حال مسئولان اتلتيکو کماکان تلاش مي‌کنند تا مهاجم کليدي خود را با مطرح کردن بسته‌هاي پيشنهادي راضي به ماندن کنند. گفته مي‌شود در صورتي که گريزمان با اين پيشنهاد موافقت کند سالانه 20 ميليون يورو دستمزد دريافت خواهد کرد، اما بي‌انگيزگي از ادامه همکاري با تيم دوم مادريد و سوداي بازي در کنار مسي دلايلي است که مانع از تغيير تصميم گريزمان مي‌شود. جالب اينکه گابي، کاپيتان اتلتيکومادريد همچنان تلاش مي‌کند تا هم‌تيمي‌اش را از رفتن منصرف کند. در مراسم جشن قهرماني ليگ اروپا که با حضور هواداران اتلتيکو در مادريد برگزار شد کاپيتان از هواداران خواست تا شعار «گريزمان بمان» را سر دهند، شعاري که با استقبال همه مواجه شد. با اين حال مهاجم ناراضي حاضر نشد در اين مراسم همچون گابي با هواداران صحبت کند!

خشم مادريدي‌ها

اوضاع در باشگاه اتلتيکو مساعد نيست. رفتن بهترين بازيکن تيم به بارسلونا شيريني قهرماني اروپا را براي آنها تلخ کرده است. رسانه‌اي شدن درخواست بارتمئو، رئيس باشگاه بارسلونا مبني بر پرداخت حق فسخ گريزمان کافي بود تا خشم سران باشگاه مادريدي شعله‌ور شود. از يک‌سو مارين، مدير اجرايي تيم اين خواسته را بي‌احترامي به اتلتيکو خوانده و از سوي ديگر نيز انريکه سروس، رئيس باشگاه به اين خواسته واکنشي تند نشان داده است: «گريزمان بازيکن اتلتيکومادريد است و او بايد درباره آينده‌اش تصميم بگيرد. هدف ما اين است که در اتلتيکو بماند. او بازيکن بزرگي است و ‌از داشتن چنين بازيکني افتخار مي‌کنيم. براي ماندن همه بازيکنان تمام تلاش خود را خواهيم کرد، نه تنها براي گريزمان و يان اوبلاک، بلکه براي همه.» در اين بين ديه‌گو فورلان، بازيکن پيشين اتلتيکو نيز از باشگاه خواسته تا گريزمان را بيش از اين بزرگ جلوه ندهند. جالب‌تر اينکه والورده نيز پيش از اين به نوعي از آمدن آنتوان به تيمش استقبال کرده بود: «براي بازيکنان باکيفيت هميشه در يک تيم فضا وجود دارد و من در اين مورد با نظر زيدان موافق هستم.» با اين حساب در آينده نزديک تکليف قرارداد جديد آنتوان گريزمان با بارسا روشن خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار