کد خبر: 907502
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی:
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی اعلام کرد: سال گذشته گردش مالی فعالان این عرصه 100 هزار میلیارد تومان بوده که درصورت بهبود شرایط اقتصادی و مهیا بودن زیرساخت‌های مورد نیاز رشد 25 درصدی برای سالجاری پیش بینی شده که خود بیانگر اهمیت غیرقابل انکار توجه به کسب و کارهای اینترنتی است.

به گزارش جوان آنلاین، رضا الفت‌نسب به جام جم آنلاین گفت: روند روبه رشد فعالیت‌های اقتصادی در میان صفر و یک‌های مجازی با چنان شتابی در دهکده جهانی گسترش می‌یابد که اگر به دنبال دستیابی به موفقیت‌های اقتصادی هستیم، نتنها نباید به آن بی‌توجه باشیم، بلکه باید با استفاده از ابزار قانونی بستر مناسبی برای توسعه اینگونه فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم.

الفت‌نسب در ادامه افزود: براساس آمارهای موجود 500 فعال رسمی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی مجوزهای مربوطه را از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی دریافت کرده‌اند که با کمترین تخلف مشغول ارایه خدمات و فعالیت اقتصادی خود هستند ولی آن بخش از فعالان کسب و کار اینترنتی که به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند بعضا مشکل ساز شده‌اند.

به گفته سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی هم اکنون 32 هزار نفر در این بخش از اقتصاد کشورمان مشغول به کار هستند، این درحالی که همه افراد یاد شده در فضای رسمی فعالیت نمی‌کنند و در این میان آنها بعضا تخلف‌های اقتصادی صورت گرفته که لازم است برای کنترل و محدود کردن اینگونه فعالیت‌ها اقدام مناسبی و منطقی صورت‌پذیرد.


وی معتقد است فعالیت اقتصادی غیررسمی برخی افراد چالشی برای تولید کنندگان و دیگر افرادی که شفاف عمل می‌کنند شده و می‌تواند در آینده مشاغل زیادی را در خطر حذف قرار دهد. چون فعالان غیرقانونی هزینه‌های قانونی فعالیت اقتصادی خود را نمی‌پردازند به همین دلیل قدرت رقابت از بخش دیگر گرفته شده و سهم کمتری از بازار در اختیار فعالان قانونی قرار می‌گیرد.

الفت‌ نسب با اشاره به اهمیت حذف قاچاق در حمایت از کالای ایرانی نیز به خبرنگار ما گفت: آنطور که آمارها نشان می‌دهد بیشترین تخلف صورت گرفته در بخش فعالان غیرقانونی عرصه کسب و کارهای اینترنتی بوده و نکته قابل توجه این است عمده تخلف‌ها عرضه کالاهای قاچاق و بعضا غیرقانونی بوده است. به همین دلیل رصد و محدود کردن فعالیت‌ این گروه نه تنها کمک به رونق تولید است بلکه درحقیقت اصلی‌ترین راهکار برای حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

این مقام صنفی درباره شرایط فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در فضای موجود نیز تصریح کرد: همانطور که قبلا اشاره شد روند روبه رشد فعالیت‌های اقتصادی در میان صفر و یک‌ها بسیار سریع است و پیش نیاز همراهی کشورمان در این جریان آماده بودن بستر کار یعنی دسترسی، سرعت و سیاست‌های کلان دقیق و ادامه‌دار درباره اینترنت است، درحالی که امروز سرعت پایین و برخی محدودیت‌های اعمال شده به صورت مقطعی می‌تواند چالش نگران کننده‌ای برای فعالان این عرصه و احتمالا سرمایه‌گذاری‌های آتی باشد.

وی با اشاره به قطع دسترسی به شبکه مجازی تلگرام به خبرنگار ما گفت: درباره این تصمیم قطعا مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران به نتایجی منطقی رسیده‌اند که باید چنین اتفاقی صورت پذیرد؛ اما فارغ از این موضوع نکته اینجاست که هرگونه اعمال محدودیت یا همکاری فنی میان دریافت کننده خدمات و ارایه دهنده اصلی؛ بهتر از قبل از فراگیر شدن تعداد کاربران یک نرم‌افزار یا پیام‌رسان مثل تلگرام صورت پذیرد. به این دلیل که در ابتدای امر قدرت چانه زنی بالاست نه امروز که مثلا تلگرام بیش از 40 میلیون کاربر در ایران به خود اختصاص داده است.

الفت‌نسب درباره اطمینان خریداران کالا و خدمات در دنیای مجازی نیز معتقد است، اگرچه «ای نماد» به عنوان شیوه شناسایی اصالت معرفی شده است اما برخی از سودجویان با قراردادن تصویر ( بدون قابلیت ورود به سامانه اصلی ای نماد) اقدام به سوء استفاده می‌کنند به همین دلیل بهترین گزینه برای اطمینان از فعالیت قانونی سایت مورد نظر کاربران می‌توانند در سامانه اصلی «ای نماد» آدرس سایتی که قصد خرید یا دریافت خدمات از آن دارند را سرچ کنند.

به گفته وی روند مراجعه فعالان کسب و کارهای اینترنتی برای دریافت مجوز روبه رشد است و از آنجا که بسیاری از مراحل غیر ضروری برای دریافت مجوزهای قانونی با هماهنگی‌های دستگاه‌های مربوطه حذف شده‌اند اکنون مراحل کار بسیار سریع انجام می‌شود و تنها بخشی که نیازمند زمان است استعلام برخی مدارد از طریق امکان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار