کد خبر: 907484
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
نمی‌دانم چطور است که مهم‌ترین جشنواره انیمیشن دنیا در میانه تولید، انیمیشن ما را به عنوان اثر منتخب جهانی معرفی کرده و حتی با افتخار آن را به بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن دعوت می کند ولی در کشور خودمان مدیران سینمایی حتی از ساخته شدن این انیمیشن سینمایی خبر ندارند.

اشکان رهگذر در واکنش به صحبت‌های اخیر مدیرعامل خانه سینما که در مراسم هفتمین شب فیلمنامه‌نویسان گفته بود در سینمای 100 ساله ایران نشانی از شاهنامه و فردوسی دیده نمی‌شود، گفت که انتظاری بیشتر از آنچه بیان شد از مسئولان سینمایی ندارد چون تابه حال به جز اظهارنظر، واکنش حمایتی از آن‌ها ندیده‌ایم.
وی اظهار داشت: ساخت انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» که از قصه های شاهنامه الهام گرفته است را در سال 89 آغاز کردم و از همان موقع برای دریافت کمک و حمایت مالی سازمان‌های متولی انیمیشن، تلاش کردم اما حمایت از اثری درباره شاهنامه در اولویت‌ هیچ‌کدام از این سازمان‌ها نبود و حتی بسیاری توصیه می‌کردند به دنبال ساخت اثری درباره شاهنامه نروم چون از آن حمایت نخواهد شد.
رهگذر ادامه داد: در شرایطی که به نظر نمی‌رسد سیستم سینمایی و فرهنگی ما به دنبال حمایت از شاهنامه باشد، مدیرعامل خانه سینما از اهالی سینما گله می‌کند که چرا این سینمای 100 ساله تاکنون به شاهنامه و فردوسی نپرداخته است.
وی با اشاره به این‌که «آخرین داستان» اولین انیمیشن سینمایی درباره شاهنامه نیست، گفت: پیش از ما هم انیمیشن‌های سینمایی «قلب سیمرغ» و «رستم و سهراب» با الهام از داستان‌های شاهنامه ساخته و اکران شده‌اند و نمی‌دانم چرا مدیرعامل خانه سینما از ساخت و اکران چنین آثاری خبر ندارد، برای همین در یادداشتی از وی دعوت کردم تا به تماشای «آخرین داستان» بنشیند.
رهگذر در پاسخ به این سوال که چقدر نادیده گرفته شدن از طرف مدیران سینمایی می‌تواند فضای کار را برای کارگردانان جوانی مانند او ناامیدکننده کند، گفت: اصلا ناامید یا ناراحت نیستم، چون همیشه همین‌طور بوده و چیزی غیر از این ندیدیم، فقط واکنش نشان دادم تا مدیرعامل خانه سینما بداند ما مدت‌هاست اینجا هستیم.
این هنرمند جوان افزود: نمی‌دانم چطور است که مهم‌ترین جشنواره انیمیشن دنیا در میانه تولید، انیمیشن ما را به عنوان اثر منتخب جهانی معرفی کرده و حتی با افتخار آن را به بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن دعوت می کند ولی در کشور خودمان مدیران سینمایی حتی از ساخته شدن این انیمیشن سینمایی خبر ندارند.
وی با اشاره به پذیرش اثرش در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمه انسی 2018، گفت: تا چند روز دیگر برای اولین ‌بار انیمیشن سینمایی ما در این جشنواره رونمایی خواهد شد، جشنواره‌ای که تابه حال اثر سینمایی از ایران در آن حضور نداشته است، ما حتی در عرصه خبررسانی همه‌ تلاشمان را کرده‌ایم و رسانه‌های داخلی و خارجی تاکنون به خوبی اخبار ساخت این انیمیشن را پوشش داده‌اند.
بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، بیتا فرهی، حامد بهداد، اکبر زنجان پور، حسن پورشیرازی، باران کوثری، فرخ نعمتی، اشکان خطیبی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، ملیکا شریفی‌نیا، زهیر یاری، و بانیپال شومون صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن «آخرین داستان» را برعهده دارند و هنرمندانی همچون کریستف رضاعی، تینا پاکروان، علیرضا علویان، ژینوس پدرام و محمد چرمشیر با این پروژه همکاری داشته‌اند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار