کد خبر: 907469
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال پیش از بازی با ازبکستان

سایت خبری France.tv sport، در گزارشی به بررسی شرایط تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی پرداخته و به تاریخ حضور ایران در جام جهانی اشاره کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در این مطلب آمده است: دیدن تیم‌های فوتبال کشورهایی که زیاد در فوتبال مطرح نیستند در جام جهانی یکی از شیرینی‌های این مسابقات است. ایران در این دسته قرار می‌گیرد و امسال بازی‌های سختی مقابل ‌اسپانیا، پرتغال و مراکش خواهد داشت.

* جاه طلبی:

"تیم‌ ‌ملی" قرعه آسانی ندارد. با وجود ‌اسپانیا و پرتغال اگر نگوییم غیر ممکن است، خیلی سخت است که از گروه صعود کنند. حتی مراکش در این گروه حرف برای گفتن دارد. بنابراین هدف ایران آن است که نمایش خوبی داشته باشد و با سه شکست از روسیه خارج نشود. ایران می‌تواند روی سردار آزمون، بازیکن شماره "۲۲" برای گل زدن حساب کند. آزمون در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۱۱ گل به ثمر رساند.

* نگاه اجمالی:

معجزه کارلوس کی‌روش به خوبی کار کرده است. این مربی پرتغالی ایرانی‌ها را به دومین جام جهانی با خود برد که به نظر دور از دسترس می‌رسید. ایران اولین کشور آسیایی بود که به جام جهانی راه یافت. در دور آخر انتخابی جام جهانی، تیم‌ ‌ملی نمایش بسیار خوبی داشت. این تیم شش برد و چهار مساوی داشت. با به دست آوردن هفت امتیاز، کره جنوبی نتوانست با ایران رقابت کند.

ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ با نتیجه‌ ۲ بر یک مقابل آمریکا به پیروزی رسید. ایران دیگر چنین موقعیتی در جام جهانی کسب نکرده است.

در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ تیم‌ ‌ملی تنها با یک امتیاز از جام جهانی خارج شد.

ایران تاکنون پنج بار به جام جهانی راه یافته است که این دوره‌ها عبارتند از: ۱۹۷۸ ، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸.

ایران در رده بندی فیفا در رتبه سی و ششم قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار